Niemieckie władze zakończyły pogłębianie ponad 23-kilometrowego toru wodnego prowadzącego nurtem Piany do portu w Wolgaście.
Trwające od lipca 2007 roku prace pozwoliły na zwiększenie głębokości toru z 6,5 do 7,5 metra na odcinku od portu południowego w Wolgaście do wyjścia na Zatokę Greifswaldzką. W pierwszych latach prostowano zakręty i poszerzano zwężenia, podczas gdy zasadnicze prace wykonano w 2009 roku.
Pogłębianie było niezbędne gdyż port w Wolgaście tracił na rzecz innych portów ładunki zboża – obecnie w żegludze bliskiego zasięgu najefektywniejsze są statki o nośności ok. 5 000 ton, które dotychczas nie mogły zawijać do Wolgastu.
Cała operacja pochłonęła 25 mln €, z których 65% pochodziło z funduszy unijnych.
Prace wykonywało konsorcjum złożone przez Detlef Hegemann GmbH (do którego należy także stocznia Peene Werft w Wolgaście), Heinrich Hirdes GmbH i Rhode Nielsen A/S.
{jathumbnail off}
Trwające od lipca 2007 roku prace pozwoliły na zwiększenie głębokości toru z 6,5 do 7,5 metra na odcinku od portu południowego w Wolgaście do wyjścia na Zatokę Greifswaldzką. W pierwszych latach prostowano zakręty i poszerzano zwężenia, podczas gdy zasadnicze prace wykonano w 2009 roku.
Pogłębianie było niezbędne gdyż port w Wolgaście tracił na rzecz innych portów ładunki zboża – obecnie w żegludze bliskiego zasięgu najefektywniejsze są statki o nośności ok. 5 000 ton, które dotychczas nie mogły zawijać do Wolgastu.
Cała operacja pochłonęła 25 mln €, z których 65% pochodziło z funduszy unijnych.
Prace wykonywało konsorcjum złożone przez Detlef Hegemann GmbH (do którego należy także stocznia Peene Werft w Wolgaście), Heinrich Hirdes GmbH i Rhode Nielsen A/S.
