Nowopowstała Fińska Agencja Transportu, działając z upoważnienia Ministerstwa Transportu i Komunikacji, wyczarterowała od fińskiego armatora Alfons Håkans Oy Ab, na okres 30 dni, holownik – lodołamacz Zeus.
Będzie on pełnił służbę lodołamacza na odcinku Kaskinen – Koverhar, a czarter będzie mógł być przedłużony o kolejne tygodnie.
Alfons Håkans jest zainteresowany także zamówieniem i eksploatacją nowego fińskiego lodołamacza, który ma zastąpić najstarszy, fiński lodołamacz Voima.
Jego budowa miałaby się rozpocząć już wkrótce, są już prowadzone rozmowy ze stoczniami STX Europe.
Eksploatacja nowego lodołamacza odbywałaby się na nowych zasadach, na podstawie czarteru statku od przedsiębiorstwa prywatnego.
Dotychczas odpowiedzialne za eksploatację lodołamaczy (oraz jednostek hydrograficznych i promów przybrzeżnych) państwowe przedsiębiorstwo Finstaship zostało z dniem 1 stycznia 2010 roku przekształcone w spółkę akcyjną Arctia Shipping Oy, będącą holdingiem spółek odpowiedzialnych za poszczególne sektory działalności dawanego, państwowego armatora.
{jathumbnail off}
Będzie on pełnił służbę lodołamacza na odcinku Kaskinen – Koverhar, a czarter będzie mógł być przedłużony o kolejne tygodnie.
Alfons Håkans jest zainteresowany także zamówieniem i eksploatacją nowego fińskiego lodołamacza, który ma zastąpić najstarszy, fiński lodołamacz Voima.
Jego budowa miałaby się rozpocząć już wkrótce, są już prowadzone rozmowy ze stoczniami STX Europe.
Eksploatacja nowego lodołamacza odbywałaby się na nowych zasadach, na podstawie czarteru statku od przedsiębiorstwa prywatnego.
Dotychczas odpowiedzialne za eksploatację lodołamaczy (oraz jednostek hydrograficznych i promów przybrzeżnych) państwowe przedsiębiorstwo Finstaship zostało z dniem 1 stycznia 2010 roku przekształcone w spółkę akcyjną Arctia Shipping Oy, będącą holdingiem spółek odpowiedzialnych za poszczególne sektory działalności dawanego, państwowego armatora.
