Dziś, 18 grudnia, w petersburskiej Stoczni Admiralicji odbędzie się wodowanie drugiego z budowanych tam zaawansowanych technicznie, arktycznych zbiornikowców dowozowych.
Tankowce: Kirill Lavrov oraz zwodowany w ubiegłym roku, a obecnie wyposażany Mikhail Ulyanov, będą obsługiwały arktyczną platformę wydobywczą, Prirazlomnaya, na Morzu Peczorskim, skąd będą transportowały ropę do Murmańska.
Budowane jednostki bazują na nowoczesnych rozwiązaniach projektowych dostarczonych przez fiński Aker Arctic. Na jednostkach zastosowano napęd spalinowo-elektryczny z wykorzystaniem dwóch obrotowych, podwieszanych pędników AZIPOD, umożliwiających, wraz ze specjalnie ukształtowanym kadłubem poruszanie się w lodzie rufą na przód (Double Acting), co pozwala na nawigację w lodzie o grubości do 1,5 metra bez asysty lodołamaczy.
Cały pionierski w skali międzynarodowej projekt budowy platformy i zbiornikowców jest obecnie znacznie opóźniony.
{jathumbnail off}
Tankowce: Kirill Lavrov oraz zwodowany w ubiegłym roku, a obecnie wyposażany Mikhail Ulyanov, będą obsługiwały arktyczną platformę wydobywczą, Prirazlomnaya, na Morzu Peczorskim, skąd będą transportowały ropę do Murmańska.
Budowane jednostki bazują na nowoczesnych rozwiązaniach projektowych dostarczonych przez fiński Aker Arctic. Na jednostkach zastosowano napęd spalinowo-elektryczny z wykorzystaniem dwóch obrotowych, podwieszanych pędników AZIPOD, umożliwiających, wraz ze specjalnie ukształtowanym kadłubem poruszanie się w lodzie rufą na przód (Double Acting), co pozwala na nawigację w lodzie o grubości do 1,5 metra bez asysty lodołamaczy.
Cały pionierski w skali międzynarodowej projekt budowy platformy i zbiornikowców jest obecnie znacznie opóźniony.
