1 lipca w norweskim Tomrefjord miała miejsce uroczystość chrztu najnowszego statku sejsmicznego armatora PGS.
Nazwę Ramform Sterling nadano najnowszej obecnie w światowej flocie jednostce zbudowane na kadłubie „ramform”.
Statek jest dłuższy o 16 metrów od wcześniejszych jednostek sejsmicznych zbudowanych na kadłubie „ramform”, a maszynownia o mocy 22 370 kW czyni go najsilniejszym statkiem sejsmicznym na świecie.
W konstrukcji Ramform Sterling zastosowano wiele nowatorskich rozwiązań konstrukcyjnych, jak unikalny system obsługi sprzętu badawczego, czy też lądowisko dla śmigłowców z kompensacją przechyłów.
{jathumbnail off}
Nazwę Ramform Sterling nadano najnowszej obecnie w światowej flocie jednostce zbudowane na kadłubie „ramform”.
Statek jest dłuższy o 16 metrów od wcześniejszych jednostek sejsmicznych zbudowanych na kadłubie „ramform”, a maszynownia o mocy 22 370 kW czyni go najsilniejszym statkiem sejsmicznym na świecie.
W konstrukcji Ramform Sterling zastosowano wiele nowatorskich rozwiązań konstrukcyjnych, jak unikalny system obsługi sprzętu badawczego, czy też lądowisko dla śmigłowców z kompensacją przechyłów.

