W doku hamburskiej stoczni Blohm + Voss gości obecnie parowy lodołamacz Stettin – największa obecnie, opalana węglem jednostka tego rodzaju na świecie.
Obchodzący w ubiegłym roku swe 75 urodziny lodołamacz, powszechnie zwany „Żelazną Lady” (Iron Lady) w czasie 12 dniowego pobytu w stoczni przejdzie wymagany przepisami remont klasowy wykonywany co pięć lat. Szeroki zakres prac obejmuje m.in. czyszczenie, konserwację i malowanie podwodnej części kadłuba.
Zbudowany w 1933 roku przez szczecińską stocznię Oderwerke Stettin od 1981 roku znajduje się na zasłużonej „emeryturze” pełniąc rolę aktywnie pływającego statku muzealnego.
Opiekuje się nim hamburska organizacja zrzeszająca wolontariuszy i pasjonatów tej jednostki, a statek zazwyczaj cumuje przy nabrzeżu jednostek muzealnych w dzielnicy Oevelgönne, okresowo odbywając dalsze rejsy, w tym także do niegdyś macierzystego portu Szczecin.
{jathumbnail off}
Obchodzący w ubiegłym roku swe 75 urodziny lodołamacz, powszechnie zwany „Żelazną Lady” (Iron Lady) w czasie 12 dniowego pobytu w stoczni przejdzie wymagany przepisami remont klasowy wykonywany co pięć lat. Szeroki zakres prac obejmuje m.in. czyszczenie, konserwację i malowanie podwodnej części kadłuba.
Zbudowany w 1933 roku przez szczecińską stocznię Oderwerke Stettin od 1981 roku znajduje się na zasłużonej „emeryturze” pełniąc rolę aktywnie pływającego statku muzealnego.
Opiekuje się nim hamburska organizacja zrzeszająca wolontariuszy i pasjonatów tej jednostki, a statek zazwyczaj cumuje przy nabrzeżu jednostek muzealnych w dzielnicy Oevelgönne, okresowo odbywając dalsze rejsy, w tym także do niegdyś macierzystego portu Szczecin.
