Litewski armator DFDS Lisco odebrał w stoczni prom ro-pax Lisco Maxima – pierwszy nowy statek odebrany w stoczni od czasu przejęcia armatora przez duńską grupę DFDS.
Prom zbudowała włoska stocznia Nouvi Cantieri Apuania at Marina de Carrara, a obecnie płynie on na Bałtyk, gdzie jest spodziewany w końcu kwietnia.
Chrzest statku zaplanowano w Kłajpedzie na 27 kwietnia, po którym prom rozpocznie obsługę połączenia Kłajpeda – Kilonia.
Lisco Maxima to nowoczesny prom ro-pax o długości 200 metrów, z łączną długością pasów ładunkowych wynoszącą 2 600 metrów i możliwością zaokrętowania do 600 pasażerów; maksymalna prędkość statku to 25 węzłów, a koszt jego budowy wyniósł 60 mln $.
Prom zbudowała włoska stocznia Nouvi Cantieri Apuania at Marina de Carrara, a obecnie płynie on na Bałtyk, gdzie jest spodziewany w końcu kwietnia.
Chrzest statku zaplanowano w Kłajpedzie na 27 kwietnia, po którym prom rozpocznie obsługę połączenia Kłajpeda – Kilonia.
Lisco Maxima to nowoczesny prom ro-pax o długości 200 metrów, z łączną długością pasów ładunkowych wynoszącą 2 600 metrów i możliwością zaokrętowania do 600 pasażerów; maksymalna prędkość statku to 25 węzłów, a koszt jego budowy wyniósł 60 mln $.