Przekazany niedawno przez stocznię Langsten należącą do koncernu STX Europe wielozadaniowy statek offshore Far Samson jest obecnie najsilniejszą jednostką offshore jaką kiedykolwiek wybudowano.
Statek powstał według projektu Rolls-Royce UT 761 CD dla armatora Farstad Construction (cześć grupy Farstad Shipping).
Kombinacja silników napędu głównego i dodatkowego napędu elektrycznego zapewnia jednostce łączną moc napędu wynoszącą 26 000 kW. Pozwala to na osiągnięcie rekordowego uciągu na palu wynoszącego 423 ton (o ustanowieniu tego rekordu pisaliśmy kilkanaście dni temu), z wykorzystaniem jedynie napędu głównego wartość uciągu to 377 ton.
Far Samson jest przeznaczony jednak przede wszystkim do przygotowywania instalacji rurociągów (przygotowywanie wykopów i zasypywanie położonych rurociągów) na dnie morskim do głębokości 1 000 metrów. Dodatkowo może wykonywać większość prac podwodnych, a także holowania. Więcej danych znajduje się w cytowanym materiale.

{jathumbnail off}
Statek powstał według projektu Rolls-Royce UT 761 CD dla armatora Farstad Construction (cześć grupy Farstad Shipping).
Kombinacja silników napędu głównego i dodatkowego napędu elektrycznego zapewnia jednostce łączną moc napędu wynoszącą 26 000 kW. Pozwala to na osiągnięcie rekordowego uciągu na palu wynoszącego 423 ton (o ustanowieniu tego rekordu pisaliśmy kilkanaście dni temu), z wykorzystaniem jedynie napędu głównego wartość uciągu to 377 ton.
Far Samson jest przeznaczony jednak przede wszystkim do przygotowywania instalacji rurociągów (przygotowywanie wykopów i zasypywanie położonych rurociągów) na dnie morskim do głębokości 1 000 metrów. Dodatkowo może wykonywać większość prac podwodnych, a także holowania. Więcej danych znajduje się w cytowanym materiale.
