Należąca do koncernu Maersk duńska stocznia Odense Steel Shipyard z Lindo przekazała firmie – matce kontenerowiec Mathilde Maersk.
Statek o ładowności 7000 TEU jest ostatnią jednostką z serii i zapewne ostatnim, wielkim kontenerowcem jaki powstał w tej stoczni.
Wcześniej powstawały tam jeszcze większe jednostki, w tym największe do dziś kontenerowce na świecie, należące do serii zapoczątkowanej przez statek Emma Maersk.
W styczniu zarząd stoczni przedstawił nowy model działalności stoczni której część, po podziale skupi się na budowie mniejszych, zaawansowanych technicznie statków (promy, pojazdowce, jednostki offshore), a część zajmie się produkcją konstrukcji stalowych.
{jathumbnail off}
Statek o ładowności 7000 TEU jest ostatnią jednostką z serii i zapewne ostatnim, wielkim kontenerowcem jaki powstał w tej stoczni.
Wcześniej powstawały tam jeszcze większe jednostki, w tym największe do dziś kontenerowce na świecie, należące do serii zapoczątkowanej przez statek Emma Maersk.
W styczniu zarząd stoczni przedstawił nowy model działalności stoczni której część, po podziale skupi się na budowie mniejszych, zaawansowanych technicznie statków (promy, pojazdowce, jednostki offshore), a część zajmie się produkcją konstrukcji stalowych.
