Stena Line w obliczu kryzysu rozważa wiele wariantów zmian na swoich liniach promowych.
Jednym z ciekawszych, upublicznionych w ostatnich dniach, pomysłów jest przesunięcie z linii Kilonia – Goeteborg na linię Gdynia – Karlskrona bliźniaczych promów Stena Scandinavica i Stena Germanica. Przed przejściem na „polską” linię obydwa promy miałby być przedłużone o 65,10 metra.
Stena Scandinavica i Stena Germanica są dobrze znane polskim, a zwłaszcza trójmiejskim stoczniowcom, gdyż ich budowie nie podołały w latach 80. stocznie w Gdyni i Gdańsku. Ostatecznie z czterech planowanych jednostek, udało się, z pomocą firm zagranicznych ukończyć tylko te dwie jednostki. (kadłuby pozostałych trafiły do Grecji – jeden został ukończony jako prom, a drugi do dziś pozostaje nieukończonym kadłubem, w międzyczasie przebudowywanym na wycieczkowiec).
Na linię Kilonia – Goeteborg, w zamian za „polskie Steny” miałyby wejść promy Stena Britannica i Stena Hollandica, pierwotnie planowane do wejścia na linię Gdynia – Karlskrona.
Powyższe rozwiązanie jak na razie jest tylko jedną z rozważanych alternatyw, a sama wymiana promów mogłaby nastąpić nie wcześniej niż w 2010 roku.
Prom Stena Scandinavica
Jednym z ciekawszych, upublicznionych w ostatnich dniach, pomysłów jest przesunięcie z linii Kilonia – Goeteborg na linię Gdynia – Karlskrona bliźniaczych promów Stena Scandinavica i Stena Germanica. Przed przejściem na „polską” linię obydwa promy miałby być przedłużone o 65,10 metra.
Stena Scandinavica i Stena Germanica są dobrze znane polskim, a zwłaszcza trójmiejskim stoczniowcom, gdyż ich budowie nie podołały w latach 80. stocznie w Gdyni i Gdańsku. Ostatecznie z czterech planowanych jednostek, udało się, z pomocą firm zagranicznych ukończyć tylko te dwie jednostki. (kadłuby pozostałych trafiły do Grecji – jeden został ukończony jako prom, a drugi do dziś pozostaje nieukończonym kadłubem, w międzyczasie przebudowywanym na wycieczkowiec).
Na linię Kilonia – Goeteborg, w zamian za „polskie Steny” miałyby wejść promy Stena Britannica i Stena Hollandica, pierwotnie planowane do wejścia na linię Gdynia – Karlskrona.
Powyższe rozwiązanie jak na razie jest tylko jedną z rozważanych alternatyw, a sama wymiana promów mogłaby nastąpić nie wcześniej niż w 2010 roku.
Prom Stena Scandinavica
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.