Grecy ogłosili, że osiągnęli porozumienie z niemieckim koncernem ThyssenKrupp w sprawie dostaw okrętów podwodnych.
Pierwotny kontrakt został zerwany we wrześniu 2009 roku przez ThyssenKruppa po odmowie przejęcie przez Greków prototypowego okrętu Papanikolis zbudowanego w Kilonii (pozostałe okręty miały powstać w należącej do ThyssenKruppa greckiej stoczni Hellenic Shipyards).
Szczegóły porozumienia nie zostały ujawnione, ale nieoficjalnie wiadomo, że Papanikolis ma zostać sprzedany stronie trzeciej, Grecy mają zamówić dwa kolejne okręty w Hellenic Shipyards, a ThyssenKrupp odstąpi od roszczeń z tytułu niezrealizowanego kontraktu.
Pierwotny kontrakt został zerwany we wrześniu 2009 roku przez ThyssenKruppa po odmowie przejęcie przez Greków prototypowego okrętu Papanikolis zbudowanego w Kilonii (pozostałe okręty miały powstać w należącej do ThyssenKruppa greckiej stoczni Hellenic Shipyards).
Szczegóły porozumienia nie zostały ujawnione, ale nieoficjalnie wiadomo, że Papanikolis ma zostać sprzedany stronie trzeciej, Grecy mają zamówić dwa kolejne okręty w Hellenic Shipyards, a ThyssenKrupp odstąpi od roszczeń z tytułu niezrealizowanego kontraktu.