Stocznia Blohm + Voss Repair z Hamburga podpisała właśnie z armatorem Scandlines list intencyjny na przebudowę dwóch promów Berlin i Copenhagen, których budowy nie dokończyła stocznia Volkswerft w Stralsundzie.
Historię promów opisywaliśmy już wielokrotnie. Promy zostały błędnie wybudowane przez stocznię, w związku z czym Scandlines zrezygnowało z ich budowy, po czym ostatecznie odkupiło od stoczni niedokończone kadłuby.
Według informacji udzielonych prasie przez stocznię Blohm + Voss kadłuby jednostek zostaną przeholowane do Hamburga w przeciągu kilku dni. Następnie stocznia przez okres 1-2 miesięcy sporządzi ich inwentaryzację oraz przygotuje ostateczny kontrakt.
Spodziewany koszt dokończenia i przebudowy promów Berlin i Copenhagen to około 100 mln euro. Przebudowa jednostek ma za zadanie ich „odchudzenie” i zmniejszenie zanurzenia na tyle, aby mogły one korzystać z duńskiego Portu Gedser. Dodatkowo jednostki zyskają płuczki spalin, a ich napęd zostanie zmieniony na hybrydowy.