Stocznie, Statki

W stoczni Bodewes w Hoogezand (położonej nad wąskim kanałem, w linii prostej ok. 20-25 km od najbliższej większej wody - szerokiego ujścia rzeki Ems) wykańczany i doposażany jest statek wielozadaniowy (klasyfikowany jako drobnicowiec, funkcjonalnie w zasadzie masowiec - statek bez międzypokładów) Ina Lehamnn. Częściowo wyposażoną jednostkę zbudowała Partner Stocznia Sp. z o.o. z Polic. 

Statek został zwodowany w grudniu ub. r. przez zatopienie, w doku pływającym MSR Gryfia w Szczecinie, barko-pontonu, na który częściowo wyposażona jednostka została przesunięta z nabrzeża, na którym była budowana. Częściowo wyposażony statek dotarł do Hoogezand pod koniec I połowy marca, na holu jednostki Isa.

Statek budowany jest na zamówienie niemieckiego armatora Hans Lehmann Reederei KG. Reprezentuje typoszereg Bodewes Ecotrader 4800 z wysoką klasą lodową 1B. Jednostka o długości ok. 90 m i szerokości 15,20 m charakteryzuje się nośnością 4800 ton. Ina Lehmann ma być przekazana armatorowi w połowie czerwca.

Flota Lehmann'a składa się obecnie z 11 statków (siedmiu własnych i czterech pozostających tylko w komercyjnym zarządzie tego armatora), z których część całkiem nierzadko pojawia się w polskich portach.

Natomiast formalnie 24 lutego przekazany został do eksploatacji przez stocznię holenderską inny statek zbudowany, jako częściowo wyposażony, dla Bodewes, w stoczni Partner Stocznia, a mianowicie 100-metrowy cementowiec o nośności 5500 t - Furuvik.

Czytaj także: Kolejny kadłub ze stoczni Partner będzie pierwszym nowym cementowcem Eureka / SMT Shipping

Czytaj także: Partner Stocznia przekazała kolejny kadłub grupie Hartmana

PBS

Fot.: Bodewes, Finncementi

Ina Lehmann - charakterystyka podstawowa:
nr IMO: 9805427
tonaż pojemnościowy brutto - 3450
nośność - 4700 t
państwo bandery - Antigua & Barbuda (według innych źródeł - Bermudy)
właściciel (armator) - Hans Lehmann Reederei KG, Niemcy
operator, armator zarządzający - Lehmann Reederei GmbH & Co KG
armator zarejestrowany (bezpośredni właściciel) - Ina Lehmann Schifffahrts-GmbH, Niemcy
stocznia dostarczająca częściowo wyposażony statek - Partner Stocznia Sp. z o.o., Police
stocznia wyposażająca / główny kontraktujący - Bodewes Scheepswerven B.V., Hoogezand, Holandia
stoczniowy symbol budowy - Bodewes Hoogezand 744
wodowanie - 21.12.2016
zamówienie - 01.2016
długość całkowita - 89,98 m
szerokość konstrukcyjna - 15,20 m
zanurzenie - 5,68 m
wysokość boczna - 8,70 m
1 ładownia, 2 luki
silnik napędu głównego - 1 ×MaK 6M25C, produkcji Caterpillar Motoren GmbH & Co. KG - wysokoprężny, czterosuwowy, rzędowy, 6-cylindrowy (255 ×400 mm - średnica cylindra ×skok), napędzający śrubę o stałym skoku
moc napędu głównego - MCR 2000 kW (2719 KM) przy 750 obr./min., CSR 1700 kW (2311 KM)
prędkość maksymalna - 12,00 w.
dziobowy ster strumieniowy - 1 ×300 kW (408 KM) 
klasyfikacja - Lloyd's Register (według innych źródeł - RINA)

 

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0044 4.0852
EUR 4.285 4.3716
CHF 4.3754 4.4638
GBP 4.995 5.096

Newsletter