Stocznie, Statki
Remontowa Shipbuilding rozpoczyna realizację kontraktu na budowę pierwszego z serii dwóch nowoczesnych promów pasażersko-samochodowych zamówionego przez estońskiego armatora Port of Tallinn. 
 
W piątek, 20 lutego 2015 roku o godzinie 15:00, odbyło się cięcie pierwszych blach do budowy tego statku. W uroczystości udział wzięła Minister Gospodarki i Infrastruktury Estonii - pani Urve Palo, jak również przedstawiciele armatora oraz Holdingu REMONTOWA.

Kontrakt na budowę promów realizowany jest w wyniku rozstrzygnięcia przetargu, ogłoszonego przez Armatora w 2014 roku. O wyborze Remontowa Shipbuilding zadecydowało niekwestionowane doświadczenie w budowie statków pasażerskich oraz uznanie, jakim stocznia cieszy się wśród armatorów z całego świata. Zakontraktowane promy będą najnowocześniejszymi  jednostkami  z napędem konwencjonalnym w basenie Morza Bałtyckiego. Projekt statku zakłada możliwość ewentualnej zmiany napędu na paliwo LNG.

Port w Tallinnie jest obecnie największym ośrodkiem obsługującym ruch towarowo-pasażerski w Estonii. Zwiększenie i unowocześnienie posiadanej floty stało się jednym z kluczowych elementów mających usprawnić połączenia wzdłuż zachodniego wybrzeża Estonii. Budowane promy zabierać będą na pokład 150 samochodów osobowych oraz 700 pasażerów. Zbudowane zostaną pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego Det Norske Veritas (DNV GL).
 
 
W tym samym dniu, w stoczni Remontowa Shipbuilding odbędzie się też wodowanie jednego z pięciu arktycznych statków zaopatrzeniowych budowanych w ramach realizacji kontraktu z duńskim armatorem Royal Arctic Line (RAL). Statek przeznaczony będzie do obsługi portów wokół Grenlandii. Wzmocniona konstrukcja  kadłuba umożliwi pracę  w ekstremalnie trudnych warunkach  żeglugi arktycznej  w rejonach pokrytych grubą krą lodową przy temperaturach sięgających minus 35 stopni Celsjusza. Statek budowany jest według projektu biura konstrukcyjnego  Remontowa Marine Design & Consulting.
 

 
 
rel (Remontowa Shipbuilding)
Fot. Piotr Stareńczak/SeaMedia
-7 biuro projektowe
RMDC nie ma z tym projektem nic wspólnego.
20 luty 2015 : 08:27 Marcinek | Zgłoś
+10 Macinek
Czytaj ze zrozumieniem . Informacja o RMDC dotyczy Ral-a
20 luty 2015 : 09:40 stoczniowiec | Zgłoś
+5 ... czytaj cały tekst, a nie co piąty wiersz...
o RMDC jest napisane w kontekście RAL-a, a nie promu dla Estonii
20 luty 2015 : 19:08 vest | Zgłoś
-5 Inne biuro projektowe
Z Ralami 36 oraz 108 RMDC rowniez ma niewiele wspolnego jakieś 20%.
20 luty 2015 : 11:58 Marian | Zgłoś
-2 wg czyjego projektu
będą budowane te promy ?
Bo budowanie w PL to tylko połowa sukcesu.
Czy projekt na tę jednostkę przygotuje biuro krajowe ?
21 luty 2015 : 18:10 kto | Zgłoś
+4 LMG Marin
widać na zdjęciu w galerii (ostatnie) - na wiszącym banerze na ścianie. To jest norweskie biuro.
21 luty 2015 : 20:27 Harald | Zgłoś
0 Pamiętajmy o Turcji
Cytuję kto:
będą budowane te promy ?
Bo budowanie w PL to tylko połowa sukcesu.
Czy projekt na tę jednostkę przygotuje biuro krajowe ?


Nasze media tradycyjnie "kręcą" i nie mówią całej prawdy (bo najważniejsza jest propaganda na rzecz Remontowej).
Tak naprawdę Estończycy zamówili CZTERY takie promy, z czego Remontowa zbuduje dwa, a kolejne dwa jedna ze stoczni tureckich!
Tym samym projekt należy do armatora (a pochodzi z norweskiego biura) i Remontowa dostałe go razem ze zleceniem (tak samo jak Turcy).
21 luty 2015 : 20:57 Gryf | Zgłoś
+4 Miały być 4, ale...
słyszałem, że Estończykom zależało na szybkiej dostawie wszystkich promów (bo ich budowa jest częściowo finansowana z Unii i muszą się szybko rozliczyć z tego dofinasowania). Północna nie da rady zrobić 4 do 2016, bo jest zawalona zamówieniami (18, czy 19 statków budują) i tak mają niezłą jazdę...
23 luty 2015 : 11:45 Stanisław | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0044 4.0852
EUR 4.285 4.3716
CHF 4.3754 4.4638
GBP 4.995 5.096

Newsletter