Stocznie, Statki

W poniedziałek, 14 lipca br. na konferencji prasowej, która odbyła się w Miami, Norwegian Cruise Line ogłosiło informację o podpisaniu z niemiecką stocznią Meyer Werft kontraktu na budowę dwóch wycieczkowców nowej klasy - Breakaway-Plus.

Będą to statki o tonażu 164 600 dysponujące 4200 miejscami pasażerskimi. Wartość umowy to około 1,6 mld USD. Obecnie NCL posiada podpisane kontrakty na budowę przez stocznię Meyer Werft czterech wycieczkowców. Pod koniec 2015 roku flotę NCL zasili pierwszy wycieczkowiec z klasy Breakaway-Plus o nazwie Norwegian Bliss. Kolejny, Norwegian Escape, zostanie zbudowany w marcu 2017 roku. Obecnie zamówione jednostki zostaną przekazane armatorowi w drugim kwartale 2018 roku oraz czwartym kwartale 2019 roku.

Czytaj także: Z czego żyją (i będą żyły) stocznie w Europie

NCL to wielokrotnie nagradzany przez branżowe media armator, który operuje 13 wycieczkowcami. Wprowadzone do eksploatacji jednostki: w maju 2013 roku Norwegian Breakaway oraz w lutym 2014 roku Norwegian Getaway ze względu na wysoki poziom statkowej gastronomii, przyjazny design oraz szeroką ofertę możliwości spędzania wolnego czasu zostały okrzyknięte przez media, jako przełom w branży.

Meyer Werft należy do światowej czołówki stoczni budujących wycieczkowce. Jak każdy dobry producent takiego tonażu, posiada ona portfel zamówień wypełniony na kilka najbliższych lat. Bezpośrednimi konkurentami są: francuska stocznia STX France oraz włoska - Fincantieri. Ze względu na kłopoty finansowe oraz wysokie koszty pracy w ostatnich latach z tej grupy wypadła fińska stocznia STX Finland, która jeszcze kilka lat temu budowała najznamienitsze na świecie wycieczkowce i promy.
 

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0048 4.0858
EUR 4.2823 4.3689
CHF 4.3852 4.4738
GBP 4.9827 5.0833

Newsletter