Stocznie, Statki

Francuska grupa żeglugowa CMA CGM odebrała w miniony piątek nowy kontenerowiec. CMA CGM Antoine de Saint Exupery o pojemność 20 600 TEU jest największym obecnie statkiem kontenerowym pływającym pod francuską banderą. 

CMA CGM Antoine de Saint Exupery zostanie włączony do eksploatacji 6 lutego w usłudze „French Asia Line” (FAL 1), która jest najdłuższą na świecie trasą żeglugową z udziałem statków kontenerowych, liczącą 84 dni z 16 portami. 

Jak podkreśla armator, nowy statek ma wiele przyjaznych dla środowiska cech, w tym wymagane przez IMO systemy oczyszczania wody balastowej. Został wyposażony także w kierownicę napływu Becker Twisted Fin (rozwinięcie Mewis Duct), która poprawia osiągi śruby napędowej, zmniejszając zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla o około 4 procent. 

Statek otrzymał imię po Antoine de Saint-Exupéry - pisarzu, poecie, pilocie samolotu i francuskiej ikonie. Napisał on m.in. znaną, krótką powieść "Mały Książę". Zginął w lipcu 1944 r. podczas misji na Morzu Śródziemnym dla francuskich sił powietrznych, a szczątki jego samolotu znaleziono w Marsylii w 2003 r.

CMA CGM Antoine de Saint Exupery, o wartości kontraktowej 129,49 mln USD, został zbudowany w HHIC-Phil, filipińskiej stoczni należącej do południowokoreańskiego Hanjin Heavy Industries and Construction. To pierwszy statek o pojemności ponad 20 tys. TEU zbudowany "na filipińskim podwórku". Dwa kolejne statki z tej serii są bliskie ukończenia i zostaną wkrótce przekazane.

AL

Fot.: Becker Marine Systems GmbH, Hanjin Heavy Industries & Construction – Philippines (HHIC-Phil Inc.), CMA CGM

Komentarze   

+7 Hanjin Subic
Pozwole sobie zauwazyc, ze decyzję o budowie stoczni podjęto w 2004, a pierwszy statek Argolikos 4308 TEU przekazano w 2008.
Do kwietnia 2011 zbudowano 20 jednostek, a wspomniany 20600 TEU to numer 115.
Stocznia głownie buduje bardzo duze jednostki. Do dyspozycji ma dwa suche doki 550 x 135 m oraz 370 x100 m.
W 2011 pracowalo tam 21000 tys osób, w 2017 20000, z uwagi na sytuacje w przemysle (miało byc znacznie więcej).
Dzisiaj budową 20 tysięcznikow zajmuje sie kilka stoczni (Korea,Chiny,Japonia i Filipiny)
I tak w Chinach sa trzy stocznie:
Waigaoqiao 3 jed - perwszy COSCO Shipping Taurus IMO 9783459
Nantong COSCO 2 jed COSCO Shipping Aries IMO 9783497
Dalian COSCO 6 jed
W Japoni na uwagę zasługuje Imabari, a w Korei Samsung i Daewoo, która od lat buduje dla Maerska. Obecnie drugą serię 11 jednostek.
Mieczyslaw
29 styczeń 2018 : 21:43 Mieczyslaw Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 Brawo Filipiny a gdzie jest Polska ?
Jest to jakiś jednak wstyd dla nas
31 styczeń 2018 : 12:33 smutna prawda Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś