Stocznie, Statki

W piątkowe popołudnie, 18 grudnia, podczas gdy prom Karsibór I płynął przez Świnę z wyspy Wolin na Uznam, na środku cieśniny wyłączyły się jego silniki. Jak czytamy na portalu GP24.pl, powodem awarii był zapowietrzony układ odprowadzania wody zaburtowej.

Jak informuje serwis GP24.pl, załoga próbowała walczyć z usterką, ale po niecałej godzinie zadecydowano o ściągnięciu promu przy pomocy lin cumowniczych do nabrzeża. 

Przypomnijmy, że na początku lutego tego roku prom trafił na przebudowę do Morskiej Stoczni Remontowej "Gryfia", która wygrała przetarg.

Czytaj też: Karsibór I już w Gryfii

Promy Karsibór są jednostkami śródlądowymi, pasażersko-samochodowymi. Na ich pokładzie mieści się do 70 samochodów osobowych i około 300 pasażerów. Obsługiwane są przez Żeglugę Świnoujską.

Czytaj też: Świnoujściu grozi paraliż komunikacyjny

+2 prom
Modernizacja promu karsibór I powinna zainteresować prokuraturę. Mimo posiadania już sprawdzonego, zrealizowanego projektu modernizacji promu karsibór II ( napęd diesel- elektryczny z dwoma pędnikami) zamiast projekt trochę "odchudzić" zlecono wykonanie nowego projektu w ramach swojskiego rozumienia pojęcia gospodarność. Karsibór I ma 4 pędniki napędzane silnikami spalinowymi .
28 grudzień 2015 : 16:26 maxim | Zgłoś
+2 rr
to prawda, cbs i abw mialy by co robic w tej firmie tylko brakuje odwaznego ktory do nich napisze ale swoja droga to mechanicy sa do doopy jak potrafia dopuscic do odstawienia sie silnika z powodu przegrzania.
28 grudzień 2015 : 19:18 adolf warski | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.8901 3.9687
EUR 4.2231 4.3085
CHF 4.2955 4.3823
GBP 4.9204 5.0198

Newsletter