Stocznie, Statki

Na przełomie lutego i marca będzie gotowy projekt ustawy stoczniowej - deklaruje minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej. Marek Gróbarczyk w rozmowie z Polską Agencją Prasową zapewnia, że w resorcie trwają prace nad zapisami ustawy. Ma ona umożliwić między innymi ponowne uruchomienie Stoczni Szczecińskiej.

Gróbarczyk podkreśla jednak, że wszystko zależy od przedsiębiorców. To oni zdecydują, czy budowa statków będzie opłacalna, a nowa ustawa ma im stworzyć sprzyjające warunki - między innymi umozliwić zaciąganie preferencyjnych kredytów, pożyczek, wprowadzi również gwarancje bankowe.

Gróbarczyk dodał, że za wcześnie jest jeszcze, aby mówić o szczegółowych rozwiązaniach. Podkreślił jednak, że rząd zamierza wprowadzić podobne zapisy, jakie funkcjonują w innych krajach, gdzie produkcja stoczniowa cały czas działa i przynosi zyski. 

-1 Zyski
Gdyby przynosiła ta produkcja stoczniowa zyski, to nie byłoby problemów związanych z ich zamykaniem - chyba że zyskiem jest samo istnienie podmiotu mającego dawać zatrudnienie. Bo trudno mówić o zyskach, gdy podmiot musi korzystać z preferencyjnych kredytów i ogólnie pomocy państwa. To nazywa się nieuczciwa konkurencja, bo te firmy, które nie korzystają z takiej pomocy płacąc podatki, zmuszone są do finansowania takiego niewydolnego tworu państwowego, często będącego ich konkurencją. Jak najdalej brudne łapy państwa od działalności gospodarczej.
28 grudzień 2015 : 07:01 AK | Zgłoś
+9 jeśli ten podmiot spłaca zaciągnięte kredyty
to Pana uwaga odnośnie nieuczciwej konkurencji nie ma już tak solidnych podstaw. Proszę zwrócić uwagę na to, że duży podmiot jakim jest stocznia (zakładając, że będzie "wydolny") wspierany takimi rozwiązaniami pociągnie za sobą szereg mniejszych/innych podmiotów, nawet nie wspieranych przez państwo. Nawet drogi dr Watson by zauważył, że bez Stoczni to te inne mogłyby się co najwyżej skupić na tarciu chrzanu w domowym zaciszu a nie działalności gospodarczej.
28 grudzień 2015 : 10:18 michał_3city | Zgłoś
+2 A jak taka stocznia ma być rentowna,
jak unijny komisarz nakazuje zamknięcie jednej czy dwóch pochylni? Czemu odgórnie ktoś narzuca, ile można produkować? Firma wpompowała niemałe pieniądze w budowę pochylni, a potem urzędnik nakazuje jego zamknięcie. A jak pochylnia nie pracuje, to nie zarabia na siebie. Utrzymanie takiego obiektu kosztuje. O takich rzeczach pan AK już zapomniał?
04 styczeń 2016 : 14:27 Mietek | Zgłoś
+10 Można to zrobić przywracając Porta Holding
która była już właścicielem stoczni a została zlikwidowana przez SLD i ponownie upaństwowiona ,syndyk zajoł tej spółce dziesiątki milionów złoty wypłacając sobie pensje z pieniędzy Porta Holding . Tak trzeba zrobić a winnych tego stanu rzeczy pociągnąć do odpowiedzialności karnej za zniszczenie stoczni.
28 grudzień 2015 : 11:28 taka prawda | Zgłoś
-1 Srutu tutu
Wypowiadasz się, nie mając pojęcia o temacie.
Porta Holding upadła z powodu utraty płynności finansowej, a za to odpowiada zarząd firmy i rada nadzorcza. SLD zasłużyło się w tej sprawie tym, że nie wsparło bankruta. Mogło, ale nie musiało.
Pieniądze z kont Porty Holding przejadł syndyk i prezesi, którym wypłacono milionowe odprawy i odszkodowania.
Zaległych wypłat dla pracowników Stoczni Szczecińskiej /spółka-córka PH/ nie zrealizowano do dziś, bo Holding wypompował kasę ze stoczni.
29 grudzień 2015 : 09:19 wodnik | Zgłoś
-4 Dystans
Niech politycy, zwlaszcza, pislamu nie mieszaja sie do stoczni i gospodarki morskiej. My swietnie sobie radzimy bez nich. Potrafia tylko psuc jak TK.
28 grudzień 2015 : 13:13 Ziutek | Zgłoś
+5 Szczególnie twoja ulubiona PO zna się jak cholera na
gospodarce morskiej ,co widać gołym okiem jaki stan posiadania ma nasza gospodarka morska ,która po rządach PO jest niczym innym jak bantustanem morskim.
28 grudzień 2015 : 13:28 taka prawda | Zgłoś
+1 taka prawda
A skad pan bierze te dane o bantustanie morskim? Z trybuny ludu karnowskich?Polska gospodarka morska za zeszly rok zanotowalamnajlepsze wyniki w historii,porty przeladowaly najwyzsze tonaze od czasu 2 wojny swiayowej,prywatne stocznie notuja najwieksze w historii zyski a zatrudnienie jest ponad dwukrotnie wyzsze niz przed upadkiem panstwowych molochow stoczniowych.Wiec o czym pan do cholery pisze drogi panie?
28 grudzień 2015 : 15:06 mm | Zgłoś
+2 A bierze to się stąd
Porty polskie ładnie brzmi - przypomnę tylko bardzo ciekawą rzecz Polacy są właścicielami jednego małego terminala kontenerowego z jedna suwnicą na nabrzeżu szczecińskim w Gdańskim porcie czyż to nie bantustan ? reszta terminali nie należy do polski . Pod tym względem ustępujemy nawet Bangladeszowi który ma swoją własność czyż to nie wstyd.
Porty w Polsce w zeszłym roku przeładowały 77 mln ton to nie co więcej niż porty na Łotwie ponad 75 mln ton ,Łotwa to tylko małe państwo , tylko nie co 2 miliony mieszkańców a Polska to 38 mln, gdzie proporcje ? to ma być sukces ? przecież widać ,że w stosunku chociaż by do tej Łotwy jesteśmy bantustanem .Nasz największy port Gdańsk od wielu lat ustępuje w przeładunkach Kłajpedzie ,Rydze i jeszcze 5ięciu innym portom na Bałtyku a przecież Polska to nie mały kraj jak to się stało ,ze ustępujemy małym państwom w tym temacie?.
Innym przykładem wykańczania polskiej gospodarki morskiej było wprowadzenie trzech promów za rządów PO do terminalu w Świnoujściu niemieckiej firmy TT Line co spowodowało wstrzymanie zbudowania dwóch promów polskie firmy Unity Line . Szkoda ,że Niemcy rządowi PO nie odwdzięczyli się w podobny sposób.
28 grudzień 2015 : 16:52 taka prawda | Zgłoś
-1 A bierze to się stąd cz: 2
Za rządów PO sabotowano budowę kanału do Elbląga , pewnie lepiej dogadać się z Rosją ? co tam polski interes .
Tonaż floty handlowej w rękach polski jest taki sam jak już wymienianej Łotwy czy to ma być sukces ja go nie widzę.
Jeżeli mówisz o stoczniach to pokaż mi te wspaniałe statki jakie są aktualnie budowane w Polsce chyba ,ze masz na myśli sekcje okrętowe jakie płyną na pontonach do stoczni zachodnich to ma być sukces? owszem po za stocznią Remontowa która buduje nie duże jednostki w pełni wyposażone ale to nie jest jakaś znacząca skala bo takich jednostek budowanych jest w stoczniach azjatyckich czy innych europejskich cała masa i to bardziej złożonych nawet Crist ,który po zbudowaniu dwóch statków do stawiania wiatraków nic nowego i ciekawego oprócz budowania kadłubów nie ma i nic szczególnego nie wnosi, mało tego przewiózł się na tych dwóch statkach finansowo i sadzi się z Niemcami.
Innym przykładem gnoju jaki zostawiła PO po likwidacji stoczni w Gdyni i Szczecinie jest utopienie firm współpracujących bo oprócz stoczni utopiono też Zakłady Cegielskiego bo ktoś zapomniał z Platformy ,że w Polsce budowało się silniki okrętowe ale co tam przez 8 lat rządów PO w gospodarce morskiej jesteśmy potęgą ?
Inną rzeczą której się nie wybacza(bo dotyczy bezpieczeństwa nas wszystkich) jest doprowadzenie do upadku Polskiej Marynarki Wojennej . Platforma miała na to 8 lat i były też pieniądze aby w jakimś sensownym składzie odbudować chociaż by część floty ,Gawron wyszedł wam bokiem raz wstrzymaliście jego budowę innym razem znów zaczeliście budować ,was już nie ma i Gawrona też nie ma w składzie floty .
I wy chcecie pouczać ludzi z czym do ludzi z czym ?
Mógł by pisać dłużej choćby o ludziach z PO którzy byli odpowiedzialni za gospodarkę morską i jakie fatalne podejmowali decyzje ale nie mam czasu.
28 grudzień 2015 : 16:55 taka prawda | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9582 4.0382
EUR 4.2696 4.3558
CHF 4.3743 4.4627
GBP 4.9808 5.0814

Newsletter