Stocznie, Statki

Remontowa Shipbuilding SA (znana dawniej jako Stocznia Północna) powstała w czerwcu 1945 roku. Spółka należy do Grupy Kapitałowej Remontowa Holding. Od połowy lat 50-tych ściśle współpracowała z Marynarką Wojenną, dla której budowano okręty wojenne i jednostki specjalistyczne. W ciągu 50-ciu lat stocznia zbudowała około 300 okrętów wojennych dla Marynarek Wojennych różnych krajów.

Realizacja okrętu "Kormoran II", a tym samym powrót do współpracy z Siłami Zbrojnymi RP to dla Stoczni zadanie priorytetowe. Oznacza m.in. odnowienie wieloletnich partnerskich relacji, jak również udział w projekcie rozpoczynającym program modernizacji polskiej floty.

Warto podkreślić, że współpraca z tak wyspecjalizowanym, prywatnym Holdingiem, doświadczonym w budowie skomplikowanych i zaawansowanych technicznie jednostek pływających, stwarza realne szanse na szybką i skuteczną modernizację floty Marynarki Wojennej RP. Współdziałanie w ramach Holdingu daje możliwość zaoferowania kompleksowych rozwiązań technicznych, co w znacznym stopniu zwiększa konkurencyjność Stoczni na dynamicznie zmieniającym się światowym rynku okrętowym. Tradycja oraz bogate doświadczenie w budowie statków i okrętów, indywidualne podejście do każdego z klientów oraz jego wymagań, jak również stosowanie nowatorskich rozwiązań zapewnia stoczni pozycję lidera na rynku europejskim.

Remontowa Holding SA, to największa stoczniowa grupa kapitałowa w Polsce. Lider branży przemysłowej w regionie i jeden z największych pracodawców na Pomorzu. Holding zarządza dwiema stoczniami oraz szerokim wachlarzem spółek z sektora okrętowego i offshore. Są to Gdańska Stocznia Remontowa im. J. Piłsudskiego, Remontowa Shipbuilding, czy Remontowa Marine Design & Consulting, jedno z największych okrętowych biur projektowych w Europie. 

W swoim portfelu skupia także producentów zaawansowanych technicznie maszyn i urządzeń (Remontowa Hydraulic Systems, Remontowa LNG Systems), spółki świadczące specjalistyczne usługi (Remontowa Marine Services) oraz firmy z sektora meblowego (Famos), kompleksowego wyposażania wnętrz, a także specjalizujące się w pracach antykorozyjnych (Remontowa Coating & Equipment). Ta różnorodność produktów i specjalistycznych usług zapewnia kompleksowe rozwiązania dla całej branży okrętowej, w pełni wykorzystując potencjał i możliwości wynikające z funkcjonowania w silnej grupie kapitałowej.

W grupie kapitałowej Remontowa Holding pracuje ponad 7 tys. pracowników. To właśnie ludzie tworzą we wszystkich przedsiębiorstwach holdingu najwyższą wartość. Jednak u podłoża sukcesu leży realizowana konsekwentnie od lat wizja stworzenia i rozwoju prężnej grupy spółek Remontowa Holding, które dzisiaj znane są w branży okrętowej na całym świecie. 

SeaMedia, Grzegorz Landowski,

rel (Remontowa Shipbuilding, Inspektorat Uzbrojenia),

Fot.: Piotr B. Stareńczak, CTO; Rys.: Remontowa Shipbuilding / RMDC

-5 luzne skojarzenie
Nie zebym sie czepial,albo byl malkontentem, ale po przeczytaniu tego artykulu pomyslalem o trzech rzeczach:
1.jeden okret, a jaka masa wysoko oplacanych z naszej kieszeni urzednikow i generalow. kazdy robi madra mine i udaje ze sie zna na swojej robocie. A tak naprawde z racji tego ze ostatni okret wszedl do sluzby pewnie ze 20 albo i wiecej lat temu (prosze mnie poprawic jesli sie myle) to jest wysoce prawdopodone ze zaden z tych panow generalow i komandorow nie ma zadnego doswiadczenia jesli chodzi o zamowienia i odbiory nowych okretow bo niby skad ma miec.
2.czytajac poprzednie art.dot w\w niszczycieli znalazlem info ze 3szt maja kosztowac nas 1.5mld. Pytam-co kosztuje 500baniek w takiej lodce. odnosze to np do statkow off-shore ktore z zasady nie sa tanie, bo tanie byc nie musza. Piekny statek tego typu np 90m zaopatrzeniowiec ktory jest cacuszkiem, z masa elektroniki DP2 etc kosztuje w zaleznosci od stoczni cos ok 150-200mln. skad wiec ta przebitka x3?chyba nie to jedno dzialo.
3.czy chociaz czesc zyskow z budowy zostanie przeznaczone na poprawienie warunkow pracy pracownikow GSR.bo czerwone rekawice Pana spawajacego medal prezentuja sie swietnie, ale jak wygladaja rekawice i kombinezony ludu pracujacego u P.Sojki to wie ten co tam pracowal
23 wrzesień 2014 : 20:54 krzych | Zgłoś
+7 luźna odpowiedź
ad. 1 W każdym państwie na świecie generałowie i urzędnicy robią mądre miny i są opłacani z kieszeni podatnika. Nie znam państwa, w którym ww. robiliby głupie miny i sami siebie utrzymywali. A i z doświadczeniem u innych też różnie bywa.
ad. 2 Co kosztuje 500 baniek - no przecież nie kadłub człowieku, nawet ze stali amagnetycznej - tylko uzbrojenie, wyposażenie, systemy. Nie można porównywać okrętu do PSV. Tak samo można by zapytać, dlaczego wycieczkowce z Meyera, czy Fincantieri potrafią kosztować 1 mld EUR - przecież to takie większe łódki.
ad. 3 Jeżeli zbudują te okręty w terminie i jakości, to niech mają zyski! Na razie budowa nowych okrętów nikomu się w Polsce nie udała (Gawron). Obawiam się jednak, że aż takich kokosów to nie będzie. A co do spawaczy to nigdzie na świecie wszyscy spawacze w stoczniach nie mają nowiutkich czerwonych rękawic, chyba, że się op... zamiast spawać. Akurat jeśli chodzi o kombinezony, rękawice, kaski, okulary ochronne i inne takie, to w GSR są bez porównania lepsze niż w innych krajowych stoczniach. Chyba dawno tu nie spawałeś, skoro nie wiesz.
23 wrzesień 2014 : 22:00 spawacz | Zgłoś
-5 ad. luzna odpowiedz
ad.1 nie wiem jak jest w innych krajach, ale i nas jak to zwykle bywa madrali wszelkiej masci niebywaly urodzaj. Przkladem moze byc przedstawiony Gawron, ktorego projekt byl kupiony z Niemiec.Tam uzyli silnikow dieslowskich, nasi uparli sie na naped turbinami gazowymi. Co z tego wyszlo widac dzis golm okiem.
ad.2 mysle ze duzo blizsze jest moje porownanie tego malego niszczyciela min do PSV niz Twoje do wycieczkowca z Mayera. Przypomne ze to tylko niszczyciel, nie lotniskowiecczy krazownik rakietowy gdzie systemy kierowania ogniem sa nad wyraz rozwiniete. Moze sie myle (popraw mnie jesli tak) ale nie beda tam zainsatolwane nowinki tech rodem z XXi wieku. Rozumiem ze sonar, pojazd ROV (jeden albo 2 szt), ze armata na dziobie, ale to nie jest nic co zpiera dech w piersiach.Bynajmniej nie mnie.Jeszcze raz odniose sie do przytoczonego Gawrona-nie trzeba dlugo szukac w internecie aby znalezc artukuly informujace o skali nieprawidlowosci i naduzyc ze storny urz cyw i armii podczas realizcji tego projektu. Tak wiec skoro tam poszlo 500 baniek i jest tylko kadlub to o czyms to swiadczy.
ad.3 masz racje, nigdy tam nie spawalem, a mury stoczni opuscilem 10 lat temu. jest dla mnie tez jasne ze glupio by bylo aby na taka uroczystosc przyszedl ktos w brudnych drelichu i dziurawych rekawicach. Nie wiem ile jak bardzo sie zmienila stocznia przez ostatnie 10 lat ale nie chce mi sie wierzyc zeby bylo to wymarzone miejsce pracy dla wszystkich stoczniowcow wybrzeza. To odniesenie do rekawic to tylko przenosnia. wiem ze 10lat temu zeby przyniesc do domu dosc kasy na caly kolejny miesiac to musialem pracowac 250h, a nie bylem najgorzej oplacanym pracownikeim. Podejrzewam ze to sie nie zmienilo-wroc-wiem ze to sie nie zmienilo.
reasumujac, dobrze ze remontowka wygrala ten konrtkakt, jest praca dla naszych.Pieniadz zostanie w kraju, ale mysle ze masa kasy wyplynie bokiem.wszystko.
24 wrzesień 2014 : 05:37 krzych | Zgłoś
+7 okrety
Jednostki dla marynarki wojennej w kazdym kraju kosoztuja duzo np. U212 okret podwodny z niemieckiej stoczni w kiel to koszt co najmniej 370 milionow euro czyli ok.1,5 mld zlotych jednostki nawodne to koszty powyzej miliarda zlotych. O tak wysokich kosztach decyduje uzbrojenie i elektronika. Co do pracochlonnosci to jest rozna np. dla projektu Orka ok.14 milionow roboczogodzin czyli 800 milionow zlotych. Na cene ma jeszcze wplyw wiele innych rzeczy,
24 wrzesień 2014 : 17:57 rov43 | Zgłoś
+2 57 PLN / roboczogodzine?
nic dziwnego, że tyle zamówień ma RSB ...
25 wrzesień 2014 : 06:04 zdziwiony | Zgłoś
+1 koszty roboczogodziny
Koszt roboczogodziny dla prac przy jednostkach specjalnych dla marynarki wojennej jest zawsze wiekszy niz na jednostkach cywilnych. Z reguly 2-3 razy a nawet i wiecej zaleznie od rodzaju wykonywanych prac. Wynika to z roznych przyczyn ale napewno nie jest to rozdawnictwo pieniedzy.
25 wrzesień 2014 : 18:24 kontret | Zgłoś
+1 niszczyciel
nareszcie polska marynarka bedzie miec dobre okrety i nowoczesne. juz niedlugo beda nowe okrety podwodne - tylko skad na razie nie wiadomo ale to nie jest tak wazne, bo te ktore maja to juz sa stare i czas wymienic. moze stocznia polnocna by je zbudowala.
26 wrzesień 2014 : 10:56 jeremi | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.8901 3.9687
EUR 4.2231 4.3085
CHF 4.2955 4.3823
GBP 4.9204 5.0198

Newsletter