Stocznie, Statki

Urządzenia nawigacyjne i komunikacyjne:Nav.Com - radary i wyposażenie nautyczne Furuno, Telchart - pilot Electronic chart system (system map elektronicznych), radiostacja Furuno, A3, Furuno AIS system and VDR system, autopilot Anschutz, żyrokompasy Simrad; radary: 1 ´Furuno FAR 2837S 10 cm with ARPA, 1 ´Furuno FRC 2827 3 cm Chart radar with ARPA, 1 ´Furuno FAR 2117BB 3 cm; mapa elektroniczna: 2 ´Telchart Ecdis type Tecdis T2137, żyrokompasy 3 ´Simrad GC-80, autopilot: 1 ´Anchutz pilot star D, GPS z DGPS 2 ´Furuno Model GP-150 D-GPS, radionamiernik 1 ´Vingtor VSS111, echosonda 1 ´Furuno type FE-700, log 1 ´Skipper EM log, type EML 224, Voyage Data Recorder ("czarna skrzynka") 1 ´Furuno, Model VR-3000; system monitorowania lądowiska dla śmigłowców: system monitoringu helideck'u 1 ´Kongsberg Seatex HMS 100, system automatycznej identyfikacji statków (AIS) 1 ´Furuno AIS, Model FA-150; radiostacja GMDSS A3 area, GMDSS Radio MF/HF Transceivers & DSC - 1 ´Furuno FS-1570, GMDSS VHF z DSC, VHF bez DSC, GMDSS VHF portable - 2 ´Furuno FM-8800S; 3 ´Sailor RT-2048, 3 ´Tron TR-20, GMDSS Navtex - 1 ´Furuno NX 700B, GMDSS EPIRB/COSPAS SARSAT - 1 ´Tron 45 SX / 1 ´Tron 40S MK II, GMDSS Inmarsat C - 2 ´Furuno, Felcom 15; radar transponders - 2 ´Tron Sart 9Gz, radiotelefony przenośne UKF - 14 ´Motorola GP 340, radiotelefony UKF stacjonarne - 3 ´Fixed Motorola GM-360, telefony komórkowe systemu GSM - 3 sztuki, telefony satelitarne 1 ´GIS, komunikacja ze śmigłowcem: 1 ´VHF Fixed Icom type IC-A110, 4 ´VHF Portable Icom IC-A3E

Wieża do manipulacji modułami: 1 ´30 T, do pracy na głębokościach do 2000 m.

Żuraw pokładowy:1 o DOR do 100 t (DOR 50 t przy wysięgu 15 m, DOR 100 t przy wysięgu 7,5 m, DOR 15 t przy wysięgu 25 m, długość liny 2000 m), z aktywnym systemem kompensacji nurzania o DOR 100 t, produkcji Hydramarine.

Pokład dla śmigłowców:CAA CAP437, obliczony na przyjęcie jednego helikoptera o wielkości do Sikorsky S-92 (9,3 t) lub Super Puma, wyposażony w system monitoringu podchodzących do lądowania i startujących śmigłowców, prod. Marine Aluminium.

Studnia robocza do prac podwodnych (moonpool): 1 moonpool o wymiarach 7,2 ´7,2 m z ruchomą pokrywą denną.

Systemy obsługi zdalnie kierowanych pojazdów podwodnych:  2 ´Work ROV (robocze), 1 ´Obrevations ROV (obserwacyjny).

Systemy redukcji kołysania: 2 ´pasyne. Systemy przeciwprzechyłowe: (zbiornikowy) automatyczny / manualny, o wydajności 2000 m´/godz., Frank Mohn.

Inne urządzenia i systemy siłowniane, ogólnookrętowe, etc.:system odladzania, separatory Alfa Laval / Ditech / Goltens RWO, sprężarki Sperre Industri / HED Karmøy, wentylacja Novenco, systemy elektro-hydrauliczne TTS Ships Equipment, odbojnice FencoNor, oświetlenie Tranberg, spalarka odpadów Teamtech, chłodnia prowiantowa Teknotherm, wyposażenie kuchni Beha-Hedo, generator wody słodkiej: 2 ´35 m3 / dobę, prod. Enva.

Urządzenia ratunkowe i ratownicze:przygotowane na 70 osób; łódź ratownicza MOB 1 ´Mare Safety, FRB 700 z żurawikiem 206 KM TTS Marine Davit type HL9DP; tratwy ratunkowe: 6 ´35 osób, Viking Life-Saving Equipment.

Miejsca dla załogi i pasażerów (specjalistów czarterującego):łączna liczba kabin - 59 (łóżek - 70), w tym 48 kabin jednoosobowych z łazienką i 11 kabin 2-osobowych z łazienką, 7 biur, 1 pomieszczenie szpitala, 2 pomieszczenia operacyjne, 2 sale konferencyjne, fitness room, pralnia, 3 salony.

Klasyfikacja:  Det Norske Veritas. Notacja klasy: DnV 1A1 , SF , Comfort-C(3)-V(3), HELDK-SH, E0, DynPos AUTR (ERN 99/99/99), CLEAN DESIGN,NAUT OSV, ICE C, PMS, ISM, DE-ICE

Przepisy pozaklasyfikacyjne, lokalne, branżowe: GMDSS A3, Norwegian Maritime Directorate, Solas 1974/1978, International Convention on Load Lines, Pollution Prevention - MARPOL 1973/1978, INLS Certificate.

Piotr B. Starańczak

Zdjęcia: Adam Woźniczka, Østensjø Rederi, Voith Turbo

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.8901 3.9687
EUR 4.2231 4.3085
CHF 4.2955 4.3823
GBP 4.9204 5.0198

Newsletter