Stocznie, Statki

Charakterystyka

Wymiary główne:długość całkowita 95 m, długość między pionami 82,20 m, szerokość konstrukcyjna („na wręgach”) 20 m, zanurzenie minimalne 5,50 m, zanurzenie konstrukcyjne 6 m, zanurzenie maksymalne 8 m, wysokość boczna 9,80 m, wysokość boczna do pokładu głównego 10,20 m, wysokość od stępki do szczytu najwyższego masztu 37 m.

Pojemność, tonaż i ładowność:tonaż pojemnościowy brutto 6074, tonaż pojemnościowy netto 1822, nośność 4900 t, ładowność pokładu 1900 t.

Dopuszczalne obciążenie pokładu: pokład roboczy (powierzchnia 750 m2, 40 m ´19 m) - 1900 t (do 10 T/m2 także na pokrywie luku studni).

Pojemności zbiorników: marine gas oil(morski olej napędowy) / MDO - marine diesel oil: 1140 m3 (według niektórych źródeł 969 ton), woda słodka 1187 m3, woda techniczna (wiertnicza) / balast segregowany 2890 m3, zbiorniki różnego przeznaczenia 220 m3, zbiorniki na mocznik 122 m3, armatura / orurowanie - ø 4 cale.

Wyposażenie pokładowe:łańcuch kotwiczny 2 ´10 szekli, ø 52 mm; dwie kotwice typu Spek o masie po 4590 kg Eide Marine Tech, kombinowane wciągarki kotwiczno-cumownicze na dziobie  2 ´20 T, wciągarka cumownicza na dziobie 1 ´12 T Aker Brattvaag Winch, kabestany 2 ´10T Aker Brattvaag Winch; wciągarki manipulacyjne (tugger winches) 1 ´20 T Aker Brattvaag Winch; żurawie pokładowe (gospodarcze / prowiantowe): 3 ´15 tm / DOR 1,13 t przy 15,01 m wysięgu, 1 (w hangarze) ´4 tm / DOR 0,590 t przy 7,71 m wysięgu, produkcji Strømme; power-pack'i hydrauliczne Servi; furty burtowe (przy hangarach ROV): na lewej i prawej burcie, hydrauliczne, TTS.

Pompy ładunkowe: pompa wody słodkiej 1 ´0-150 m3/h, pompa oleju napędowego 1 ´0-150 m3/h, pompy balastowe 2 ´150 m3/h.

Siłownia / elektrownia okrętowa (również dla napędu głównego), system elektroenergetyczny oraz napęd główny: 5 silników wysokoprężnych (typu Caterpillar 3516CTA, produkcji Caterpillar Inc. - Peoria, Illinois, 4-suwowych, 16-cylindrowych, w układzie „V”, 170 ´215 mm, MCR 2220 kW (3018 KM) przy 1800 obr./min.) napędzających pięć prądnic po 2100 kW / 690 V przy 60 Hz (produkcji AVK), które zasilają m.in. 2 silniki elektryczne napędu głównego po 3800 kW, z których każdy przekazuje moc cykloidalnemu pędnikowi omnikierunkowemu typu Voith-Schneider (VSP); moc maksymalna siłowni (MCR) 11 100 kW (15 090 KM), prędkość maksymalna 18 węzłów, eksploatacyjna 16 węzłów; moc przenoszona przez pędniki cykloidalne VSP: 2 ´3800 kW; główne rozdzielnice elektryczne - WANO, system LLC (Low Loss Concept) - Wartsila / WÄS.

Dodatkowe zespoły prądotwórcze:  portowy zespół prądotwórczy: 1 ´Catepillar 3508 BTA, 968 kW, 1800 obr./min.; awaryjny zespółprądotwórczy: 1 ´Catepillar C9TA (C9-DI-TA) / Leroy Somer, 189 kW, 1800 obr./min.

Prędkość i zużycie paliwa:prędkość eksploatacyjna - ok. 15 węzłów, maksymalna - 16,5 węzła; zużycie paliwa: przy prędkości maksymalnej - ok. 42 m3/dobę, przy prędkości eksploatacyjnej - ok. 32 m3/dobę, w trybie DP - ok. 11 m3/dobę, w porcie - ok. 2,5 m3/dobę.

Dodatkowe urządzenia sterowe: dziobowestery strumieniowe: 2 ´1400 kW (1903 KM) Brunvoll, pędnik azymutalny chowany w dnie kadłuba (retractable azimuth) na dziobie: 1 ´1400 kW (1903 KM) Brunvoll.

System pozycjonowania dynamicznego: K-Pos DP 2 Kongsberg, Dynpos AUTR (typ systemu DP i systemy referencyjne: HiPap, Seapath 200, DGPS200, FanBeam 4.2., 3 żyroskopy, 3 urządzenia Motion Reference Unit (czujniki ruchu), 2 czujniki wiatru).

Automatyka sterowania z pomostu nawigacyjnego(bridge controls): Bosch Rexroth, system manewrowy Brunvoll, załaduneg/rozładunek Wartsila IAS.

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9983 4.0791
EUR 4.2806 4.367
CHF 4.3691 4.4573
GBP 5.0068 5.108

Newsletter