Porty, logistyka

26 września w siedzibie Zarządu Morskiego Portu Gdynia SA odbyło się publiczne otwarcie pięciu kopert zawierających oferty na wykonanie Etapu I przedsięwzięcia inwestycyjnego pn. "Pogłębienie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia".

Realizacja tego przedsięwzięcia daje Gdyni szansę na status portu głębokowodnego i jest warunkiem niezbędnym dla pozostania w ścisłej czołówce kontenerowych portów Morza Bałtyckiego.

W czasie otwarcia kopert obecni byli przedstawiciele oferentów. Zamawiającego (ZMPG-a SA) reprezentowali m.in. Grzegorz Dyrmo - wiceprezes zarządu oraz Leszek Jurczyk - dyrektor ds. infrastruktury i pozostali członkowie komisji przetargowej.

Swoje oferty przygotowały firmy polskie oraz międzynarodowe konsorcja. Oto lista Oferentów wraz z oferowanymi cenami:

Energopol Szczecin S.A.- Lider konsorcjum i OJSC Euro Asian Construction Corporation "EVRASCON - Partner konsorcjum. Cena łączna oferty (brutto) 98.619.182,33 zł

STRABAG Sp. z o.o. - Lider Konsorcjum i Ed.Zublin AG - Partner konsorcjum. Cena łączna oferty (brutto) 75.473.937,42 zł

BUDIMEX SA - Lider konsorcjum i MOSTOSTAL-KRAKW S.A. Partner konsorcjum. Cena łączna oferty (brutto) 65.756.114,66 zł

Porr Polska Infrastrukture SA - Lider konsorcjum i Porr Bau GmbH - Partner konsorcjum. Cena łączna oferty (brutto) 71.297.963,82 zł

NDI SA – Lider konsorcjum i BMGS SA - Partner konsorcjum. Cena łączna oferty (brutto) 89.576.337,17 zł

Wszystkie konsorcja zaoferowały 7 lat gwarancji oraz termin wykonania robót - 16 miesięcy.

Każda z ofert zostanie zweryfikowana pod względem formalno-prawnym. Pozwoli to na poznanie zwycięzcy przetargu, z którym zostanie podpisana umowa.

Wyburzenie części pirsów nr II i III, częściowa przebudowa Nabrzeża Gościnnego, budowa nowego stanowiska dla doku pływającego Stoczni Marynarki Wojennej oraz roboty czerpalne, a w konsekwencji nowa obrotnica nr 2 o średnicy 480m spowodują, iż stworzone zostaną lepsze warunki dla obsługi dużych kontenerowców i innych statków transoceanicznych. Będą one miały możliwość obrócenia się na akwenach wewnętrznych portu i przez to m.in. łatwiejszy i szybszy dostęp do zlokalizowanych w głębi Portu Gdynia terminali kontenerowych.

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9517 4.0315
EUR 4.2733 4.3597
CHF 4.3648 4.453
GBP 4.9875 5.0883

Newsletter