Porty, logistyka

W dniu 11 lipca rozpoczęła się budowa zwodzonej promenady nad Motławą. Przetarg wygrało Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor z Zawiercia. Jak po dwóch miesiącach wyglądają postępy prac inwestycji?

Prace przy budowie kładki rozpoczęły się od strony Filharmonii Bałtyckiej na Wyspie Ołowiance, przy budynku klubu sportowego. Jak czytamy w opublikowanym 21 września komunikacie Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, na terenie budowy, w miejscu posadowienia budynku sterowni, na ukończeniu są prace związane z wykonaniem komory technologicznej ze ścianki szczelnej. Przystąpiono także do wykonania wykopu w ściance szczelnej pod ławy fundamentowe sterowni - prace te realizowane są pod wodą. Równolegle prowadzone są prace polegające na wykonaniu fundamentów budynku stacji transformatorowej.

Poza tym trwa wbijanie 32. pali z rury stalowej z zabezpieczeniem antykorozyjnym oraz wykonanie podpory mostu w technologii pali wkręcanych formowanych w gruncie. Rozpoczęto także wykonanie ścianki szczelnej wzdłuż palisady z pali w celu uszczelnienia podpory nr 1. 

Widok na plac budowy kładki przez Motławę >>>

Budowa kładki w okolicy ul. Grodzkiej skomunikuje Główne Miasto z wyspą Ołowianką oraz zapewni łatwiejszy dostęp do instytucji kultury w tej części miasta. Obiekt ma zapewnić m.in. komunikację mieszkańcom rejonu Angielskiej Grobli i Długich Ogrodów z centrum miasta, ułatwić dostęp do obiektów Filharmonii i Muzeum Morskiego z jednoczesną możliwością łączenia oferty kulturalnej Muzeum II Wojny Światowej, Filharmonii i Centralnego Muzeum Morskiego.

Parametry techniczne obiektu:

- długość całkowita: 70,5m
- szerokość całkowita: od 6,76 do 10,56 m
- spadek poprzeczny - daszkowy na zewnątrz 1%
- spadek podłużny max. 6%
- rozpiętość teoretyczna przęsła głównego (zwodzonego): 40,5m
- światło przęsła głównego (zwodzonego): 39,05m
- kąt otwarcia przęsła zwodzonego: 65 stopni
- wysokość kładki po otwarciu przęsła zwodzonego: 39,77 m n.p.m

Parametry żeglugowe:

- światło poziome toru wodnego ograniczone kierownicami: 29m
- światło pionowe nad torem wodnym dla światła szerokości: 25m (kładka zamknięta) 2,5m
- światło pionowe nad torem wodnym dla światła szerokości: 29m (kładka otwarta) 25m
- światło poziome toru wodnego bez ograniczenia światła pionowego: 21,9m
- czas otwierania przęsła zwodzonego: 2 minuty
- czas zamykania przęsła zwodzonego: 2 minuty
- czas awaryjnego zamykania przęsła zwodzonego: 20 minut.

Planowany termin zakończenia prac to koniec maja 2017 r.

Czytaj także: Rozpoczyna się budowa kładki na Ołowiankę

rel (DRMG) 

Fot.: DRMG

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0044 4.0852
EUR 4.285 4.3716
CHF 4.3754 4.4638
GBP 4.995 5.096

Newsletter