Jesteś Tutaj: PortalMorski.pl Żegluga Żegluga śródlądowa
Dołącz do nas

Żegluga śródlądowa

Żegluga śródlądowa i rzeczno-morska ● Barki ● Statki rzeczno-morskie

Jeszcze w tym roku powinniśmy przystąpić do Porozumienia AGN

Email Drukuj

Fot.: MGMiŻŚ

Premier Beata Szydło najprawdopodobniej w najbliższych dniach podpisze uchwałę w sprawie Konwencji AGN (Europejskiego Porozumienia w Sprawie Głównych Śródlądowych Dróg Wodnych o Międzynarodowym Znaczeniu), którą Rada Ministrów zaakceptowała 28 października. 

Przywrócić blask królowej...

Email Drukuj

Wisła płynie dziko na przeważającej części swojej długości. Fot.: FotoDron.PRO

Choć potencjalny szlak żeglowny na Wiśle może osiągnąć blisko 1000 km, to dziś mierzy zaledwie... 104 km. W kilku osobnych odcinkach. To sytuacja niespotykana w Europie Zachodniej, gdzie szlaki wodne, tańsze od kolejowych i drogowych, odgrywają rolę istotnych elementów gospodarki.

Szansa na żeglugę towarową na Wiśle

Email Drukuj

Projekt powstał w ramach Porozumienia na rzecz Inteligentnych Specjalizacji Pomorza w obszarze Technologie offshore i portowo-logistyczne

Akademia Morska w Gdyni jest liderem konsorcjum, które przygotowało projekt horyzontalny dotyczący spójnych rozwiązań technologicznych, umożliwiających budowę zintegrowanego systemu żeglugi śródlądowej. Istotą przedsięwzięcia jest realizacja prac badawczo-rozwojowych wpisujących się w koncepcję systemowego podejścia do rozwoju transportu wodnego śródlądowego na odcinku Tczew - porty Trójmiasta - Zalew Wiślany.

Nie ograniczajmy budowy sieci dróg wodnych do przekopu Mierzei Wiślanej

Email Drukuj

Fot.: Wikimedia Commons

Idea przekopu Mierzei Wiślanej od dziesiątek, jeśli nie setek, lat ma swoich zwolenników i przeciwników. Warto pamiętać, że pierwsze plany przekopu sięgają czasów Stefana Batorego, a po II wojnie światowej z podobną propozycją wystąpił Eugeniusz Kwiatkowski, twórca Centralnego Okręgu Przemysłowego i portu w Gdyni. Rząd PiS, ogłaszając przetarg na wykonanie projektu inwestycji, wraca do swojego pomysłu z 2006 roku. Choć inwestycja ma uzasadnienie ekonomicznie, powinien jej towarzyszyć jednoczesny rozwój śródlądowych dróg wodnych.

Minister gospodarki morskiej: chcemy w ciągu miesiąca ratyfikować konwencję AGN

Email Drukuj

Marek Gróbarczyk podczas konferencji Korytarze sieci bazowej TEN-T (Fot.: MGMiŻŚ)

Chcemy w ciągu miesiąca zakończyć proces ratyfikacji konwencji AGN - oświadczył w środę w Warszawie minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk. Jak wskazał, pozwoli to występować o środki UE na inwestycje w śródlądowe drogi wodne.

Opole: List intencyjny ws. wodnego transportu węgla dla PGE

Email Drukuj

List intencyjny został podpisany przez Marka Gróbarczyka - ministra gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej, Henryka Baranowskiego, prezesa zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej oraz Adriana Czubaka, wojewodę opolskiego (Fot.: MGMiŻŚ/facebook)

List intencyjny ws. zapewnienia wodnego transportu węgla dla należącej do PGE, rozbudowywanej Elektrowni Opole, podpisali w poniedziałek podczas Kongresu Samorządowego w Opolu m.in. szefowie Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej oraz spółki.

MGMiŻŚ: rozważymy, jak zmienić funkcję zbiornika Racibórz Dolny

Email Drukuj

Zbiornik przeciwpowodziowy Racibórz Dolny na rzece Odrze (Fot.: Biuro Wdrażania Projektu

Po rozwiązaniu umowy z wykonawcą zbiornika przeciwpowodziowego Racibórz Dolny Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej rozważy, w jaki sposób doprowadzić do zmiany jego funkcji – ze zbiornika suchego na mokry, wielofunkcyjny.

Odra oknem na świat dla Śląska

Email Drukuj

Fot.: pixabay

- Odra z Kanałem Gliwickim była dla nas oknem na świat i zachód - powiedział Henryk Mercik, członek Zarządu Województwa Śląskiego. Podczas panelu poświęconemu Odrze na VI Kongresie Małej i Średniej Przedsiębiorczości uczestnicy mówili o tym jak ważna jest rzeka dla rozwoju terenów przez, które przebiega oraz całej Zachodniej Polski. Zaprezentowane zostały także założenia do rządowego planu rozwoju żeglugi śródlądowej.

Kaczyński: przekop przez Mierzeję Wiślaną szansą nie tylko dla Elbląga, ale również Warmińsko-Mazurskiego

Email Drukuj

Jarosław Kaczyński podczas konferencji w Elblągu (Fot.: Piotr B. Stareńczak)

To będzie szansa nie tylko na przyspieszenie industrializacji Elbląga, ale także na rozwój całego regionu warmińsko-mazurskiego – powiedział w środę dziennikarzom prezes PiS Jarosław Kaczyński o planowanym przekopie przez Mierzeję Wiślaną.

Gróbarczyk: bezpieczeństwo wschodniej granicy UE i NATO to argument za kanałem przez Mierzeję

Email Drukuj

Fot.: Wikipedia

Aspekt geopolityczny to niezwykle ważny argument na rzecz budowy kanału przez Mierzeję Wiślaną; wschodnia granica UE, NATO, która jest w 100 proc. kontrolowana przez stronę rosyjską, to rzecz niedopuszczalna - oświadczył minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk.

Strona 3 z 42



PortalMorski.pl to profesjonalny, branżowy serwis internetowy ściśle związany z polską i światową gospodarką morską. Śledź wiadomości z kraju i ze świata. Zarejestruj się i szukaj z nami pracy na morzu i lądzie. Newsy, agencje crewingowe, ruch statków, pogoda, informacje o portach – to wszystko znajdziesz na PortalMorski.pl

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

facebook