Jesteś Tutaj: PortalMorski.pl Żegluga Żegluga śródlądowa
Dołącz do nas

Żegluga śródlądowa

Żegluga śródlądowa i rzeczno-morska ● Barki ● Statki rzeczno-morskie

Rząd chce wskrzesić transport rzeczny. Mechanizm inwestycyjny ma zapewnić miliardy finansowania

Email Drukuj

Według założeń ministerstwa Górna Odra zostanie dostosowana do parametrów IV klasy żeglowności do 2020 r. (Fot.: pixabay)

Największe polskie rzeki - Wisła i Odra - kiedyś były integralną częścią transportowego krwiobiegu. Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej chce wskrzesić krajowy transport śródlądowy. Resort tworzy wehikuł do inwestycji w żeglowność. W wielki wielomiliardowy projekt chce zaangażować firmy energetyczne, banki, ubezpieczycieli, porty, a także środki unijne.

Rząd zdeterminowany. Będzie specustawa w sprawie przekopu przez Mierzeję Wiślaną

Email Drukuj

Będzie specustawa w sprawie przekopu przez Mierzeję Wiślaną (Fot.: Wikimedia Commons)

Przekop przez Mierzeję Wiślaną, który połączy Zatokę Gdańską z Zalewem Wiślanym ma być wykonany do 2022 roku. Żeby to się udało, rząd chce skorzystać ze specjalnych przepisów, które przyśpieszą procedury związane z realizacją tego zadania. Projekt specustawy znajduje się obecnie w konsultacjach społecznych. Jeszcze w tym roku przepisy mają wejść w życie. Będą dotyczyły także modernizacji toru wodnego Świnoujście-Szczecin.

Około 30 mld zł będzie kosztowało przywrócenie pełnej żeglowności na Odrze

Email Drukuj

Do 2030 r. drogą wodną powinno odbywać się 30 proc. transportu (Fot.: Pixabay)

30 mld zł to szacunkowy koszt przywrócenia pełnej żeglowności na Odrze – powiedział w środę we Wrocławiu minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk. Według założeń ministerstwa Górna Odra zostanie dostosowana do parametrów czwartej klasy żeglowności w 2020 r.

Rząd chce do 2030 r. przywrócić żeglowność rzek. Koszt inwestycji wyniesie 70 mld zł

Email Drukuj

Żeglowność rzek ma być przywrócona do 2030 roku, co w sumie ma kosztować 70 mld zł

Priorytetem rządu są inwestycje na Odrze, gdzie wkrótce ruszą prace związane z likwidacją wąskich gardeł. Realizacja rządowego programu ma przynieść korzyści całej gospodarce - rozwinie się transport rzeczny, a wraz z nim ta gałąź przemysłu, oraz poprawi się bezpieczeństwo przeciwpowodziowe. Żeglowność rzek ma być przywrócona do 2030 roku, co w sumie ma kosztować 70 mld zł.

Zakończono prace na Śluzie Miejskiej nr 2 w Bydgoszczy

Email Drukuj

Śluza Miejska nr 2 w Bydgoszczy po remoncie (Fot.: RZGW w Gdańsku)

Już ponad miesiąc działa bez zakłóceń wyremontowana Śluza Miejska nr 2 w Bydgoszczy. Remont tego ważnego obiektu Bydgoskiego Węzła Wodnego trwał od wiosny 2014 r. i pochłonął 11,027 mln. zł.

Nowe przeprawy na Motławie. Gdańsk zyska, czy straci?

Email Drukuj

Mniej więcej w tym miejscu będzie przebiegać kładka. Wodniacy obawiają się utrudnień w żegludze. Fot.: Sławomir LewandowskiKilka dni temu w Gdańsku oficjalnie rozpoczęła się inwestycja, która ma mniej więcej tyle samo przeciwników, co zwolenników. Mowa o kładce na Motławie, która połączy ul. Wartką z wyspą Ołowianka.

Powstaje komitet kierujący inwestycjami w żegludze śródlądowej

Email Drukuj

Spotkanie przygotowujące powołanie Komitetu Sterującego ds. Inwestycji na Śródlądowych Drogach Wodnych (Fot.: MGMiŻŚ)

Wiceministrowie środowiska, rozwoju, energii oraz infrastruktury i budownictwa, marszałkowie i wojewodowie, prezesi zarządów portów, firm sektora transportowego i logistycznego, energetycznego, finansowego oraz samorządu gospodarczego wzięli udział w spotkaniu przygotowującym powołanie Komitetu Sterującego ds. Inwestycji na Śródlądowych Drogach Wodnych. Odbyło się w siedzibie Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. Poprowadził je Jerzy Materna, sekretarza stanu w tym resorcie.

Rozpoczął się rejs Odrą ze Śląska do Świnoujścia

Email Drukuj

Rozpoczął się rejs Odrą ze Śląska do Świnoujścia

Kilkunastu żeglarzy ze Śląskiego Yacht Clubu wyruszyło w sobotę z Portu Gliwice, by Odrą dopłynąć do Szczecina, a stamtąd nad Bałtyk, do Świnoujścia. W ten sposób chcą promować żeglugę śródlądową. Mają do pokonania blisko 700 km.

Awaria Mostu Cłowego. Ruch pod przeprawą wstrzymany

Email Drukuj

Most Cłowy w Szczecinie (Fot.: Wikipedia)

Uszkodzenie Mostu Cłowego to duży problem dla szczecińskiego portu. Pod przeprawą nie mogą pływać żadne jednostki. Taką decyzję wydał Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej wraz z Urzędem Żeglugi Śródlądowej.

Resort gospodarki morskiej chce zwiększyć rolę żeglugi śródlądowej w transporcie

Email Drukuj

Wiceminister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej Jerzy Materna (Fot.: MGMiŻŚ)

Resort gospodarki morskiej chce zwiększyć udział śródlądowego transportu wodnego w przewozie towarów tak, aby po 15 latach był na poziomie 14-15 proc. Obecnie wynosi on 0,4 proc.

Strona 1 z 38



PortalMorski.pl to profesjonalny, branżowy serwis internetowy ściśle związany z polską i światową gospodarką morską. Śledź wiadomości z kraju i ze świata. Zarejestruj się i szukaj z nami pracy na morzu i lądzie. Newsy, agencje crewingowe, ruch statków, pogoda, informacje o portach – to wszystko znajdziesz na PortalMorski.pl

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

facebook