Jesteś Tutaj: Żegluga Żegluga śródlądowa
Dołącz do nas

Żegluga śródlądowa

Żegluga śródlądowa i rzeczno-morska ● Barki ● Statki rzeczno-morskie

Będzie wniosek o decyzję środowiskową dla drugiego stopnia na Wiśle

Email Drukuj

Elektrownia wodna we Włocławku Fot. Energa

Przygotowania do budowy drugiego stopnia na Wiśle wchodzą w kolejny etap. Zakończone czteroletnie badania wpływu inwestycji na środowisko otwierają drogę do uzyskania podstawowego pozwolenia – decyzji środowiskowej. Łączna wartość inwestycji to 3,5 mld zł.

Gawłowski: Skala awarii na polskich rzekach nie jest duża

Email Drukuj

Gawłowski: Będzie wniosek o decyzję środowiskową dla drugiego stopnia na Wiśle – Zakres prowadzonych prac utrzymaniowych na budowlach hydrotechnicznych, których awarie mają być dowodem niedostatecznej dbałości ze strony RZGW i KZGW, nie zawsze zależy tylko od skali i rozmiaru potrzeb – twierdzi Stanisław Gawłowski, wiceminister środowiska. Dziś publikujemy trzecią i ostatnią część wywiadu z wiceministrem.

Paweł Rydzyński: Czy seria awarii urządzeń hydrotechnicznych na Odrze, może być traktowana jako dowód niedostatecznej dbałości KZGW i poszczególnych RZGW o te urządzenia? Czy Pana zdaniem skala awarii jest duża?

Realizowanie zadań w wodzie nie jest możliwe sektorowo

Email Drukuj

Gawłowski: Realizowanie zadań w wodzie nie jest możliwe sektorowo – Pozwolę sobie nie zgodzić się ze stwierdzeniem, że to resort środowiska odpowiada za zapaść żeglugi. Według mnie przyczyn jest wiele. Był to rodzaj równi pochyłej – ocenia wiceminister środowiska Stanisław Gawłowski. Dziś druga część wywiadu z wiceszefem MŚ.

Gawłowski: Nowelizacja Prawa wodnego wynika z jego obecnej nieprzejrzystości

Email Drukuj

Gawłowski: Nowelizacja Prawa wodnego wynika z jego obecnej nieprzejrzystości

– Naszym głównym celem jest, aby za całą rzekę, od źródła do ujścia, odpowiadał jeden i tylko jeden gospodarz, w myśl zasady „jedna rzeka, jeden gospodarz” – mówi, w rozmowie z portalem "RynekInfrastruktury.pl" Stanisław Gawłowski, wiceminister środowiska.

Już od 120 lat prostujemy ujście Wisły do Bałtyku

Email Drukuj

Co tu budują, jakiś port żeglarski? - pyta starsza pani, która z kijkami dotarła w sobotę aż na styk Bałtyku i Wisły. Za kilka miesięcy będzie można pójść jeszcze dalej, dzięki temu, co na granicy Wisły i Zatoki Gdańskiej teraz powstaje. I wcale nie jest to przystań żeglarska. Instalowane są tu... kierownice, mające Wiśle ułatwić połączenie się z Bałtykiem. Ponadto - jak nazwa tych konstrukcji wskazuje - "skierują" wiślany nurt tam, gdzie człowiek chce. Dalej niż teraz -po tych kierownicach powędruję piesi, ale też bezpieczniej będzie pływać statkom.

Odra ma być być lepiej uregulowana

Email Drukuj

Na zdjęciu wiceminister Stanisław Gawłowski (z lewej) i dyrektor Andrzej Kreft Fot. A.Szkocki

Ponad 1,28 mld zł do 2022 r. na inwestycje poprawiające stan wód na Pomorzu Zachodnim. Prawdopodobnie już w przyszłym roku ruszą inwestycje dotyczące rewitalizacji odrzańskiej drogi wodnej.

Odra ma być żeglowna przez większość dni w roku

Email Drukuj

Odra ma być żeglowna przez większość dni w roku. Fot. Andrzej Kutys

Ponad miliard złotych do wydania przez siedem lat - cel: Odra żeglowna przez większość dni w roku.
To dzięki inwestycjom w ochronę przeciwpowodziową, trzeba pogłębić rzekę, aby bez problemu mogły po niej pływać lodołamacze, niejako przy okazji skorzysta na tym żegluga. To oznacza między innymi przebudowę pięciu mostów w regionie.

Po drugie Wisła: Kanał przez mierzeję to okno na Bałtyk drogi wodnej E70

Email Drukuj

Wiślany szlak transportowy byłby niepełny bez swobodnego wyjścia na Bałtyk z Zalewu Wiślanego. Ten akwen jest jednym z najważniejszych fragmentów zlewni królowej naszych rzek. Na to zwraca uwagę Pomorska Rada FSNT NOT - Federacji Stowarzyszeń Naukowo-Technicznych Naczelnej Organizacji Technicznej w Gdańsku.

190 mln euro na modernizację Wrocławskiego Węzła Wodnego

Email Drukuj

Głównym celem modernizacji jest zwiększenie przepustowości węzła  fot. Michał Sałaban /wikimedia/CC

Komisja Europejska zatwierdziła 190 mln euro dofinansowania na modernizację Wrocławskiego Węzła Wodnego. To kluczowa inwestycja dla ochrony przeciwpowodziowej Wrocławia. Modernizacja zakończy się w połowie 2015 roku.

Zwodzone przęsło do remontu

Email Drukuj

Most na Regalicy Zwodzone przęsło mostu kolejowego w Szczecinie Podjuchach zostanie w tym roku wyremontowane. Prace potrwają półtora miesiąca. W tym czasie utrudniona będzie żegluga na płynącej pod mostem Regalicy. Po konsultacjach z użytkownikami rzeki ustalono dwutygodniowy termin niepodnoszenia przęsła.

Strona 1 z 31



PortalMorski.pl to profesjonalny, branżowy serwis internetowy ściśle związany z polską i światową gospodarką morską. Śledź wiadomości z kraju i ze świata. Zarejestruj się i szukaj z nami pracy na morzu i lądzie. Newsy, agencje crewingowe, ruch statków, pogoda, informacje o portach – to wszystko znajdziesz na PortalMorski.pl

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

facebook