Jesteś Tutaj: Żegluga Żegluga śródlądowa
Dołącz do nas

Żegluga śródlądowa

Żegluga śródlądowa i rzeczno-morska ● Barki ● Statki rzeczno-morskie

Komisja Europejska sprawdzi projekt przekopu Mierzei Wiślanej

Email Drukuj

Komisja Europejska sprawdzi projekt przekopu Mierzei Wiślanej

Projekt budowy kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną będzie pierwszą polską inwestycją, na którą zgodę będzie musiała wyrazić Unia Europejska.

XIV Narada Przednawigacyjna „Polska Żegluga Śródlądowa 2015”

Email Drukuj

XIV Narada Przednawigacyjna „Polska Żegluga Śródlądowa 2015” (fot. Związek Polskich Armatorów Śródlądowych)

Aktualne prace prowadzone w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju na rzecz rozwoju żeglugi śródlądowej były tematem wystąpienia wiceminister Doroty Pyć podczas XIV Narady Przednawigacyjnej „Polska Żegluga Śródlądowa 2015”. Coroczne narady przed sezonem nawigacyjnym stanowią okazję do omówienia zagadnień z zakresu żeglugi śródlądowej i służą wymianie poglądów między armatorami a organami administracji żeglugowej śródlądowej i morskiej, a także innymi zainteresowanymi podmiotami.

Wyniki ekspertyzy: Śluza w Brzegu Dln. może być użytkowana

Email Drukuj

Śluza w Brzegu Dln. Fot. wikimedia/Ladar/CC Ekspertyza dotycząca stanu technicznego śluzy w Brzegu Dolnym na Odrze, wykonana przez naukowców z Wydziału Budownictwa Lądowego i Wodnego Politechniki Wrocławskiej, wykazała, że stan śluzy nie zagraża bezpieczeństwu i obiekt w związku z tym może być użytkowany.

Barki stoją w korkach

Email Drukuj

Contargo, wielomodalny niemiecki operator logistyczny, ostrzega klientów, że w portach Rotterdam i Antwerpia należy spodziewać się opóźnień w obsłudze barek nie tylko w tym roku, ale i w przyszłości.

Wciąż odkładane przekopanie mierzei

Email Drukuj

Wciąż odkładane przekopanie mierzei Fot. arch. UM Gdynia W propagowanie przekopania Mierzei Wiślanej, w ramach opracowywanej Strategii Rozwoju Województwa Pomorskiego, zaangażowała się Pomorska Rada Federacji Stowarzyszeń Naukowo-Technicznych NOT w Gdańsku.

Będzie wniosek o decyzję środowiskową dla drugiego stopnia na Wiśle

Email Drukuj

Elektrownia wodna we Włocławku Fot. Energa

Przygotowania do budowy drugiego stopnia na Wiśle wchodzą w kolejny etap. Zakończone czteroletnie badania wpływu inwestycji na środowisko otwierają drogę do uzyskania podstawowego pozwolenia – decyzji środowiskowej. Łączna wartość inwestycji to 3,5 mld zł.

Gawłowski: Skala awarii na polskich rzekach nie jest duża

Email Drukuj

Gawłowski: Będzie wniosek o decyzję środowiskową dla drugiego stopnia na Wiśle – Zakres prowadzonych prac utrzymaniowych na budowlach hydrotechnicznych, których awarie mają być dowodem niedostatecznej dbałości ze strony RZGW i KZGW, nie zawsze zależy tylko od skali i rozmiaru potrzeb – twierdzi Stanisław Gawłowski, wiceminister środowiska. Dziś publikujemy trzecią i ostatnią część wywiadu z wiceministrem.

Paweł Rydzyński: Czy seria awarii urządzeń hydrotechnicznych na Odrze, może być traktowana jako dowód niedostatecznej dbałości KZGW i poszczególnych RZGW o te urządzenia? Czy Pana zdaniem skala awarii jest duża?

Realizowanie zadań w wodzie nie jest możliwe sektorowo

Email Drukuj

Gawłowski: Realizowanie zadań w wodzie nie jest możliwe sektorowo – Pozwolę sobie nie zgodzić się ze stwierdzeniem, że to resort środowiska odpowiada za zapaść żeglugi. Według mnie przyczyn jest wiele. Był to rodzaj równi pochyłej – ocenia wiceminister środowiska Stanisław Gawłowski. Dziś druga część wywiadu z wiceszefem MŚ.

Gawłowski: Nowelizacja Prawa wodnego wynika z jego obecnej nieprzejrzystości

Email Drukuj

Gawłowski: Nowelizacja Prawa wodnego wynika z jego obecnej nieprzejrzystości

– Naszym głównym celem jest, aby za całą rzekę, od źródła do ujścia, odpowiadał jeden i tylko jeden gospodarz, w myśl zasady „jedna rzeka, jeden gospodarz” – mówi, w rozmowie z portalem "RynekInfrastruktury.pl" Stanisław Gawłowski, wiceminister środowiska.

Już od 120 lat prostujemy ujście Wisły do Bałtyku

Email Drukuj

Co tu budują, jakiś port żeglarski? - pyta starsza pani, która z kijkami dotarła w sobotę aż na styk Bałtyku i Wisły. Za kilka miesięcy będzie można pójść jeszcze dalej, dzięki temu, co na granicy Wisły i Zatoki Gdańskiej teraz powstaje. I wcale nie jest to przystań żeglarska. Instalowane są tu... kierownice, mające Wiśle ułatwić połączenie się z Bałtykiem. Ponadto - jak nazwa tych konstrukcji wskazuje - "skierują" wiślany nurt tam, gdzie człowiek chce. Dalej niż teraz -po tych kierownicach powędruję piesi, ale też bezpieczniej będzie pływać statkom.

Strona 1 z 31



PortalMorski.pl to profesjonalny, branżowy serwis internetowy ściśle związany z polską i światową gospodarką morską. Śledź wiadomości z kraju i ze świata. Zarejestruj się i szukaj z nami pracy na morzu i lądzie. Newsy, agencje crewingowe, ruch statków, pogoda, informacje o portach – to wszystko znajdziesz na PortalMorski.pl

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

facebook