Żegluga

Rząd powinien przerwać procedurę sprzedaży Polskiej Żeglugi Bałtyckiej - mówi wicemarszałek województwa zachodniopomorskiego i szef PSL w regionie.

Jarosław Rzepa w "Rozmowach pod krawatem" przekonywał, że w przypadku PŻB możliwy jest scenariusz zastosowany podczas próby sprzedaży zakładów zbożowych "Stoisław".

- Kilkakrotnie była próba ich sprzedaży w oczekiwaniu na to, że grupa rolników stworzy większe lobby, zgromadzą więcej środków i wreszcie to kupią. Nie udało się, ale w końcu ministerstwo skarbu uznało, że to dla nas strategiczne przedsiębiorstwo i właścicielem stała się Krajowa Spółka Cukrowa. Mam nadzieję, że w tym przypadku również wrócimy do konsolidacji firm żeglugowych w naszym regionie - powiedział Rzepa.

W opinii Jarosława Rzepy, PŻB mogłaby przejąć Polska Żegluga Morska. Szef zachodniopomorskiego PSL-u przyznał jednak, że jeszcze o tym nie rozmawiał z ministrem gospodarki.

PŻM była zainteresowana kupnem Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. PŻB chciała przejąć poprzez spółkę zależną - Żeglugę Polską. Ta jednak nie dostała się na tak zwaną krótką listę. Teraz o sprzedaży kołobrzeskiego armatora ministerstwo skarbu rozmawia z trzema zagranicznymi firmami.

Protestują pracownicy, a radni sejmiku zachodniopomorskiego sprzeciwiają się wydając stanowisko w tej sprawie.

- PŻB jest jednym z dwóch polskich armatorów i doskonale radzi sobie z konkurencją. Jako region nadmorski nie możemy pozwolić na działania, które grożą utratą w regionie kolejnej ważnej firmy gospodarki morskiej - odczytał wspólne stanowisko radnych Andrzej Niedzielski na wtorkowej sesji sejmiku.

W PŻB pracuje obecnie około 600 osób. Według danych firmy, przez ostatnie trzy lata udało jej się wypracować 50 milionów złotych zysku. 

Posłuchaj "Rozmów pod krawatem" i zobacz wideo

-5 Przebudzemie w PZM
właścicielem PZM jest skarb państwa ,który miał by kupić sobie swoją drugą firmę
- to nonsens
28 styczeń 2015 : 19:25 glugluter | Zgłoś
+11 wreszcie coś dla Polski!
To żaden nonsens. Skoro już PZB ma zostać sprzedane to nie widzę innego wyjścia niż przejęcie ją przez PŻM. Będzie miała miejsce konsolidacja rynku i wzmocni się Unity - ostatnia Polska firma promowa q nie jakiś zagraniczny armator który dostanie nasz rynek praktycznie za darmo. PZB do PZM! Zróbmy coś w końcu dla Polski!!
28 styczeń 2015 : 20:10 Artur23 | Zgłoś
-4 PŻBPŻM
Jeżeli można było sprzedać bazę w Swinoujściu państwowej firmie to dlaczego teraz nie można??
29 styczeń 2015 : 06:40 bibbiribbi | Zgłoś
+10 KTO-KOGO-KUPI
Tu niechodzi kto kogo kupi i czy zachowa miejsca pracy tylko kto sie wiecej nachlapie i trafi na liste polskich milionerow
29 styczeń 2015 : 09:08 arka | Zgłoś
+7 Sprzedać ten układ !!!
Jeden układ ma wchłonąć drugi układ ???? Nie ważne kto kogo tylko aby stołki zachować !!! Dla załóg jest to obojętne. I tak nie mają ZUSu bo zatrudnia ich Cypr są pracownikami kontaktowymi. Kto jest dobrym fachowcem prace zachowa. Ale strach przed profesjonalnym interview jest paraliżujący !!! Przynajmniej odpadną Ci co pracując na statku pasażerskim i ani w ząb po angielsku nie mówią. Dwie linie przejmie kilku managerów np w Hamburgu i po robocie. Ponad setka pracowników biurowych na 3 statki w Kołobrzegu tylko nabija w koszty !!!!
29 styczeń 2015 : 09:27 Fumiś | Zgłoś
0 Tępy miś
Jeśli kryterium językowe jest dla Ciebie Gamoniu jedynym wyznacznikiem fachowości to powinieneś albo mniej pić żeby patrzeć trzeźwo na świat albo terapie u psychologa i psychiatry być może pomogą.
30 styczeń 2015 : 05:20 Kinnect | Zgłoś
+4 dobranoc Polsko
Jeżeli chcemy ratować ostatnie gałęzie polskiej gospodarki morskiej (na tym powinno nam szczególnie zależeć bo z przeszłej potęgi staliśmy się ledwie zipajaca kopalnia bez skarbów. Prawdę mówiąc naszą gospodarka morska mija się z celem odbudowy polskiej potęgi. Zostały nam dwa liczące się podmioty - PŻM - w tym przypadku Unity Line i PŻB. Jeżeli już prywatyzacja dojdzie do skutku jedynym dla mnie pozytywnym rozwiązaniem jest konsolidacja rynku która w obecnie bardzo silnie działającej konkurencji byłaby korzystna dla Polski... Wreszcie może coś dla Polski? Ministrze radzę przemyśleć czy warto jest oddawać ostatnie gałęzie polskiego morza zagranicy czy jak już tak bardzo pan chce się pozbyc PŻB to może należy oddać tę firmę w ręce innego polskiego (ostatniego) armatora który liczy się na rynku i wspomóc największego obecnie operatora UL? Zobaczymy czy górę weźmie dobro naszej gospodarki czy po raz kolejny kasa i zbyt polskiego rynku... Danii i Finlandii to w Świnoujściu jeszcze nie było Ale w końcu dla Pana ministra to żaden problem... Niech pan śpi spokojnie i czeka na swoją upragnioną agonię polskiej gałęzi promowej bo ona jest już bliska. Zostanie samo Unity w towarzystwie 3 obcych armatorów działających na polskim rynku... Graty Polska
29 styczeń 2015 : 13:26 pawel83 | Zgłoś
+2 PZB
Te pedalstwo z PO dazy do likwidacji firmy PZB.Slyszalem ze jak PZM przejmie PZB to firma stanie sie potentatem na baltyku:)smiechu warte.Jak Kopacz dopusci zeby szwaby rzadzily w Swinoujsciu bedzie ok?
29 styczeń 2015 : 18:09 olo | Zgłoś
+1 Zachłanni towarzysze
Właścicielem PŻM jest kilku towarzyszy. Tylko na papierze jest to
firma państwowa. Teraz CBA jest PŻM. Może to umoczy kilku
butnych towarzyszy.
Bo tak naprawdę chodzi o to , żeby się nachapać.
01 luty 2015 : 08:29 Robo | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0044 4.0852
EUR 4.285 4.3716
CHF 4.3754 4.4638
GBP 4.995 5.096

Newsletter