Żegluga

W czwartek ostatni dzień przyjmowania ofert od inwestorów. Polska Żegluga Bałtycka jest do kupienia. Cena wyjściowa to prawie 95 milionów złotych.

Proces prywatyzacji Polskiej Żeglugi Bałtyckiej trwa już 23 lata. Ministerstwo Skarbu Państwa sześć razy próbowało sprzedać PŻB. Ostatnie rozmowy, w tym roku, prowadzone były z niemieckim armatorem TT Line.

Tym razem, według nieoficjalnych informacji, kupnem tego kołobrzeskiego armatora jest zainteresowana włoska grupa Grimaldi. To do niej należy przewoźnik promowy Finnlines i to ta spółka, według wciąż nieoficjalnych informacji, może ostatecznie kupić PŻB.

Czekamy na odpowiedź z Ministerstwa Skarbu Państwa ilu inwestorów jest zainteresowanych kupnem kołobrzeskiego armatora.

Wielu armatorów promowych szuka nowych linii na Bałtyku, ponieważ wycofują się z połączeń pomiędzy Danią a Niemcami, gdyż tam mają powstać tunele, które zastąpią żeglugę promową. W Polskiej Żegludze Bałtyckiej pracuje prawie 600 osób.

Ministerstwo Skarbu Państwa przedstawi efekty negocjacji 30 grudnia.

Kołobrzeski armator jest właścicielem trzech promów i prowadzi rozmowy o zakupie czwartej jednostki. 

Grzegorz Gibas

0 Poprawcie błąd
To nie jest prywatyzacja, a jedynie sprzedaż akcji. Prywatyzację PŻB już przeszła w formie pośredniej poprzez przekształcenie z PP na jednoosobową spółkę Skarbu Państwa - komercjalizacja.

Nie wprowadzajcie opinii publicznej błąd.
27 listopad 2014 : 10:43 Por | Zgłoś
+1 Nowy prom
A prom jest już kupiony. Może teraz ktoś się zajmie przekrętami które zostaną zrobione przy tej okazji. A słyszałem że osobą odpowiedzialną za przebudowę kupionego promu będzie były pracownik PŻB który nakradł się już dość. I czemu wraca?
30 listopad 2014 : 18:55 Wojtek2 | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0044 4.0852
EUR 4.285 4.3716
CHF 4.3754 4.4638
GBP 4.995 5.096

Newsletter