Żegluga

Statek Passio per Formentera powraca do obsługi linii Ceuta-Algeciras. Balearia przywróciła go na tę trasę po zakończeniu tegorocznej edycji operacji „Tranzyt”.

W ostatnich miesiącach na statkach oferujących przeprawy przez Cieśninę Gibraltarską panował wzmożony ruch. Hiszpański armator już wcześniej odpowiedział na zwiększone zainteresowanie tymi połączeniami. Tradycyjnie już największy ruch panował na trasie z Algeciras do Ceuty (hiszpańska eksklawa na terytorium Maroka) oraz Tangeru, dlatego do obsługi połączenia Algeciras - Ceuta wyznaczony został większy prom – Poet Lopez Anglanda, który zastąpił jednostkę Passio per Formentera.

Teraz Passio per Formentera powraca do obsługi pierwotnej trasy. Zgodnie z rozkładem prom będzie wykonywał po cztery kursy dziennie w każdym kierunku. Oprócz niego sześć rejsów na tej trasie będzie obsługiwanych przez promy dużych prędkości.

Passio per Formentera ma 100 metrów długości i 17 metrów szerokości. Jednostka osiąga prędkość 22 węzłów (ok. 40 km/h). Prom może zabrać na pokład 800 pasażerów oraz 105 pojazdów. Co ciekawe, jest to także statek, który w badaniach satysfakcji konsumentów przeprowadzanych na zlecenie hiszpańskiego armatora zyskuje najwyższe oceny.

Balearia jest jednym z najprężniej działających armatorów na hiszpańskim rynku. Trzonem oferty operatora znanego do 1998 r. pod nazwą Euroline Maritimes są połączenia między kontynentalną częścią Hiszpanii a Balearami.

Źródło: PromySkat

 

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0048 4.0858
EUR 4.2823 4.3689
CHF 4.3852 4.4738
GBP 4.9827 5.0833

Newsletter