Żegluga

Należący do armatora Tallink prom Superfast IX nadal będzie pływał w barwach kanadyjskiego operatora Marine Atlantic. Estoński przewoźnik właśnie poinformował o przedłużeniu umowy czarteru.

Prom, który trafił w ręce estońskich linii promowych w 2006 r., realizował operacje na trasie Paldiski – Hanko – Rostock, potem Hanko – Rostock, a potem od 2007 r. na trasie Tallin – Helsinki – Rostock. W kwietniu 2008 r. podjęto jednak decyzję o wyczarterowaniu promu kanadyjskiej firmie Marine Atlantic. Niedługo potem statek zyskał nową nazwę - Atlantic Vision i zaczął wykonywać operacje pomiędzy Channel-Port aux Basques w Nowej Fundlandii i Labradorze a North Sydney w Nowej Szkocji.

Zgodnie z zaprezentowaną właśnie informacją, umowa czarteru jednostki kanadyjskiej firmie zostanie przedłużona o kolejny rok. Na mocy podjętych ustaleń będzie obowiązywać do listopada 2015 r.

Superfast IX to jednostka, która została zbudowana w 2002 r. w kilońskiej stoczni Howaldtswerke-Deutsche Werft. Od momentu wejścia do służby do 2006 r. należała do przedsiębiorstwa Superfast Ferries. W marcu 2006 r. prom został kupiony przez Tallink. Po dwóch przebudowach statek może zabrać na pokład 962 pasażerów (w momencie oddania do użytku było to 626 pasażerów) oraz 531 pojazdów (wcześniej 661).

Superfast IX nie jest jedynym promem, który został wyczarterowany przez Tallink innemu operatorowi. Niedawno informowaliśmy, że estoński armator w ten sam sposób postąpił z promem Silja Europa - wybudowanym w 1993 r. promem, który może zabrać na pokład ponad 3000 pasażerów. Statek trafi do Australii. W ramach podpisanego porozumienia, został wyczarterowany spółce Bridgemans Services. Umowa będzie obowiązywała przez 14 miesięcy, ale zastrzeżono możliwość jej przedłużenia do 48 miesięcy. Decyzja o wyczarterowaniu statku będzie miała wpływ na bieżącą działalność firmy. Już w najbliższym czasie poszczególne promy zostaną skierowane do obsługi innych tras. Przedstawiciele grupy Tallink wierzą, że dzięki tej operacji uda się poprawić rentowność i efektywność operacyjną firmy. Także dwie inne jednostk iz serii Superfast przejęte przez Tallink od Superfast Ferries c\arteruje obecnie Stena Line.

Niedawno Tallink przedstawił informacje na temat wyników finansowych za drugi kwartał 2014 r. W okresie tym firma zanotowała zysk w wysokości 6,1 miliona euro – to mniej niż w tym samym czasie 2013 r., gdy zysk wyniósł 9,3 miliona euro. Przedstawiciele firmy przyznali, że oczekiwali, iż wyniki będą lepsze.

„Negatywna sytuacja makroekonomiczna w Europie miała zły wpływ na operacje firmy” – można przeczytać w oświadczeniu wydanym przez Tallink.

W lipcu 2014 r. z usług Tallink skorzystało 1 092 180 pasażerów. Firma nie do końca może być jednak zadowolona z takiego rezultatu. Był to wynik o 3 procent słabszy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Negatywny trend, związany z przewozem pasażerów, można było zaobserwować już w czerwcu 2014 r. Promy estońskiego armatora przewiozły wówczas 897 478 pasażerów – o 1,3 procent mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

PromySkat

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0048 4.0858
EUR 4.2823 4.3689
CHF 4.3852 4.4738
GBP 4.9827 5.0833

Newsletter