Fiński armator Finnlines z grupy armatorskiej Grimaldi w maju podpisał kontrakty z dwoma czołowymi dostawcami płuczek spalin, tzw. scrubberów - firmami Alfa Laval oraz Wärtsilä na ich dostawę i instalację. Ten program inwestycyjny dotyczył jedynie 10 jednostek ro-ro: Finnbreeze, Finnsea, Finnsky, Finnsun, Finntide, Finnwave, Finnkraft, Finnhawk, Finnmill oraz Finnpulp.
Obecnie Finnlines poinformowało o rozszerzeniu programu instalacji płuczek o cztery jednostki ro-pax klasy Star (Finnstar, Finnmaid, Finnlady oraz Nordlink). Część z wymianionych statków przez kilka lat obsługiwało serwis Niemcy - Polska - Finlandia, jednak od jakiegoś czasu w związku ze zmianami wprowadzonymi przez armatora, statki te nie zawijają do Gdyni. Z tego powodu Finnlines nie obsługuje aktualnie ruchu pasażerskiego z Polski.
Inwestycja w scrubbery na statkach klasy Star wskazuje, że armator będzie operował nimi raczej w rejonie Bałtyku i/lub Morza Północnego, czyli rejonach, w których armatorzy zmuszeni są do stosowania od 1 stycznia 2015 r. paliwa niskosiarkowego lub instalacji scrubberów. Seria promów klasy Star obejmuje pięć jednostek, jednak jedna z nich - Europalink została w 2012 roku włączona do floty właściciala Finnlines - firmy Grimaldi i przesunięta na Morze Śródziemne.
Jednostki klasy Star to ro-paxy o imponującej linii ładunkowej wynoszącej 4200 m oraz możliwości przewozu do 500 pasażerów. Jako, że Finnlines w ostatnich latach często korzysta z usług stoczni remontowych z Trójmiasta możemy się spodziewać, że wzorem ubiegłych lat przynajmniej jeden z ro-paxów klasy Star i w tym roku będzie remontowany w Polsce.