Żegluga

Współpraca, jaką duński armator nawiązał z uczelniami, przynosi wszystkim korzyści. Sezon letni to czas zwiększonego zainteresowania ofertą operatorów promowych. Wzmożony ruch sprawia, że wielu armatorów, by zapewnić pasażerom obsługę na najwyższym poziomie, zatrudnia w tym czasie dodatkowych pracowników. Niektórzy przewoźnicy stawiają na studentów. Jednym z nich jest DFDS Seaways.

Trasą, która w czasie wakacyjnym cieszy się szczególnie dużą popularnością wśród podróżników z całego świata, jest ta łącząca Kopenhagę z Oslo. Turyści, których można spotkać na promie Crown Seaways, obsługującym to połączenie, pochodzą m.in. z Brazylii, Stanów Zjednoczonych, Rosji, Chin, Japonii czy Korei Południowej.

Duński operator, zdając sobie sprawę ze zwiększonego ruchu na poszczególnych trasach, przygotowuje się do tego już wcześniej. Jednym z działań realizowanych przez przedsiębiorstwo jest zatrudnianie studentów. Już kilka lat temu DFDS nawiązało współpracę z uczelniami w Pekinie. W ramach kooperacji szkoły wysyłały w miesiącach letnich studentów, którzy pomagali w obsłudze gości z całego świata. W tym roku ta współpraca została rozszerzona. Dzięki temu na promach spotkać można też studentów japońskich, koreańskich oraz rosyjskich.

Przedstawiciele DFDS Seaways nie ukrywają, że takie działania przynoszą korzyści dla obu stron – zarówno firmie, jak i studentom, którzy biorą udział w programie. Armator może bowiem zagwarantować pasażerom z całego świata obsługę na najwyższym poziomie, a studenci – zwykle są to osoby studiujące na swoich uczelniach kierunki turystyczne – zbierają niezbędne doświadczenie.

„Tego roku na promie Crown Seaways mamy czterech wolontariuszy i naprawdę odczuwamy pozytywny efekt. Bariera językowa może być czasami wyzwaniem, szczególnie dla Rosjan i Azjatów i w tym zakresie wolontariusze stanowią wspaniałą pomoc” – powiedział Trine Skibelund z DFDS

Studenci zajmują się witaniem gości w terminalu, potem pomagają w sklepie oraz restauracji na pokładzie statku.

„Lubię pracę na Crown Seaways. Jest spora różnica pomiędzy kulturą japońską i skandynawską, więc jest to bardzo interesujące doświadczenie, a ja nauczyłam się sporo o różnych kulturach” – powiedziała stażystka Takako Nakanishi.

Prom Crown Seaways został zbudowany w 1994 r. w chorwackiej stoczni Brodosplit w Splicie. W 2005 r. przeszedł remont. Jednostka o długości 171 metrów może zabrać na pokład 2136 pasażerów i 450 pojazdów.

DFDS/PromySkat

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0044 4.0852
EUR 4.285 4.3716
CHF 4.3754 4.4638
GBP 4.995 5.096

Newsletter