Żegluga

Unijni ministrowie środowiska uzgodnili w środę w Brukseli przepisy dotyczące monitorowania emisji CO2 dużych statków morskich o tonażu ponad 5 tys. ton brutto. Polska wstrzymując się od głosu wypowiedziała się przeciwko temu rozporządzeniu. Państwom sprzeciwiającym się decyzji takim jak Grecja, Cypr i Malta nie udało się zebrać dostatecznie dużej liczby głosów państw członkowskich, by zablokować decyzję.

Nowe przepisy przewidują, że od 1 stycznia 2018 r. właściciele dużych statków, korzystający z portów w krajach UE będą zobowiązani do monitorowania emisji CO2 i sporządzania sprawozdań. Komisja Europejska będzie publikować roczne raporty na temat emisji gazów cieplarnianych w sektorze transportu morskiego i dokonywać oceny pod kątem efektywności energetycznej i wpływu na zmiany klimatu.

Regulacje te nie będą obejmować okrętów wojennych, statków rybackich oraz trawlerów-przetwórni, jachtów i statków rządowych do celów niehandlowych.

Według KE 55 proc. statków objętych tym systemem odpowiada za około 90 proc. emisji dwutlenku węgla w rejsach do i z portów UE.

Obecnie transport morski odpowiada za 3 proc. emisji na świecie, a przewiduje się, że poziom ten wzrośnie do 5 proc. do 2050 r. Dotychczas sektor ten nie był włączony w unijne działania związane z ograniczaniem emisji dwutlenku węgla.

Czytaj więcej >>>

 

 

0 sposób na konkurencję
Mówi się,że oceany zawierają 50x więcej CO2 niż atmosfera i 19x CO2 niż biosfera lądowa.Mimo tego oceany mają zdolność do pochłaniania CO2 z atmosfery.Protokoły z Kioto nie zostały ratyfikowane.Unia reprezentuje siebie,czy reprezentuje czyjeś prywatne interesy?
22 grudzień 2014 : 09:43 eu-geniusz | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0048 4.0858
EUR 4.2823 4.3689
CHF 4.3852 4.4738
GBP 4.9827 5.0833

Newsletter