Żegluga

Najnowszy wycieczkowiec Anthem of the Seas należący do Royal Caribbean bezbiecznie opuścił we wtorek (10 marca) stocznię Meyer Verft w Papenburgu na północy Niemiec.

Nietypowość i zarazem atrakcyjność operacji dla widzów polegała na tym, że stocznia jest położona na rzece Ems (36 km od jej ujścia do zatoki Dollart, pomiędzy Niemcami a Holandią). Dlatego każdy wycieczkowiec zbudowany w stoczni w Papenburgu przebywa ten dystans przyciągając jednocześnie tysiące widzów.

Wycieczkowiec udał się do Eemshaven w Holandii, gdzie został zabunkrowany. Kolejnym punktem są próby morskie na Morzu Północnym i rejs do Bremerhaven. 

Anthem of the Seas to drugi wycieczkowiec klasy Quantum z trzech zamówionych przez armatora. Pierwszy z nich Quantum of the Seas wypłynął w inauguracyjny rejs 2 listopada zeszłego roku, a ostatni Ovation of the Seas planowo ma wejść do eksploatacji w kwietniu 2016 roku. 

Statki z tej serii wyposażone są m.in. w gondole obserwacyjne instalowane na najwyższym pokładzie, które zapewniają pasażerom widoki z wysokości około 90 metrów nad poziomem morza. Gondole to tylko jeden przykład z wielu atrakcji przygotowanych dla podróżujących na 18 pokładach Anthem of the Seas. Co jeszcze przygotowano dla pasażerów? Między innymi symulator skoków spadochronowych, ściankę wspinaczkową, a także tor dla zapalonych rolkarzy. 

Dane techniczne:
Długość: 347,1 m
Szerokość: 49,5 m
Tonaż: około 168,666
Prędkość maksymalna: 22 węzły
Ilość pasażerów: max. 4950
Ilość kabin: 2090

 

 

AL / rel (Meyer Werft)

 

Poniżej relacja z przeprawy wycieczkowca. 

 

0 To chyba drugi co do długosci i tonazu pasażer
na świecie . Pamiętam jak w miesięczniku Morze z lat 80 tych przedstawiono projekty polskich pasażerów ze Stoczni Szczecińskiej ,były to jednostki do bodaj 200 metrów i szkoda stoczni i ambicji ludzi z tego okresu .Dziś co jakiś czas szczególnie tu na portalu pojawia się od czasu do czasu propaganda jaki to my mamy odnowiony już przemysł okrętowy ,który specjalizuje się w jednostkach offshore tylko ,ze do tej pory nie zbudowano żadnej jednostki z prawdziwego zdarzenia ,zazwyczaj są to kadłuby jednostek które są holownikami pełnomorskimi służącymi do obsługi platform ,gdzie tu wielki przemysł okrętowy czy technologia takie jednostki nasze stocznie budowały już lata temu ,nawet dwa dźwigi zbudowane przez Crista do obsługi wież wiatrowych okazały się finansowym nie wypałem gdzie stocznia musi walczyć o pieniądze od armatora .Gdzie ten wielki sukces stocznie ,które aktualnie budują jednostki pływające nawet nie fatygują się pokazać zdjęć tych niby wspaniałych statków ,których nie ma ,odejście od budowy jednostek transportowych i skupienie się na tzw jednostkach offshore jest wielkim błędem świadczącym o krótko wzroczności decydentów stoczniowych.
13 marzec 2015 : 10:03 taka prawda | Zgłoś
+2 a przykladowo hljv Innovation to tez nie jest jednostka z prawdziwego zdarzenia
...
13 marzec 2015 : 13:49 zubi | Zgłoś
+2 A masz zamówienia na te statki po cenach konkurencyjnych w stosunku do chinskich
Nic nie stoi na przeszkodzie - mozesz złożyć zamowienie na statki jakie chcesz w polskich stoczniach, dostosują możliwosci do twoich potrzeb.
13 marzec 2015 : 12:20 Jaromir | Zgłoś
+4 A tusk
mówił, że przemysł stoczniowy w Europie jest nieopłacalny, i szybko zlikwidował stocznie polskie wyganiając z kraju ponad 50 tys. stoczniowców. To jednak Niemcom opłaca się budować statki przy kosztach pracy średnio 30 euro na godzinę, gdy w Polsce było 20 zł/godzinę. Niech mi spece z PełO to wytłumaczą, że Niemcom się opłaca, a rządowi tuska/kopacz nie...
13 marzec 2015 : 13:49 SOS dla Polski | Zgłoś
-1 HAHA
TAK TYLKO ZANIM W POLSCE WYBUDUJE SIE TAKIE CACKO TO TRWA 5 LAT TAM POL ROKU A ILE PRZY TYM SIE NAKRADNIE SAM BOG WIE HAHAHAHAH
21 lipiec 2016 : 15:25 ON98 | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0044 4.0852
EUR 4.285 4.3716
CHF 4.3754 4.4638
GBP 4.995 5.096

Newsletter