Żegluga

Polska Żegluga Bałtycka (Polferries) pod koniec marca wprowadzi nowy prom na linię Gdańsk-Nynaeshamn pod Sztokholmem - przekazał w poniedziałek PAP prezes zarządu tego przedsiębiorstwa Piotr Redmerski.

"Nareszcie będziemy mieć prom, który spełni oczekiwania rynku skandynawskiego" - stwierdził prezes Polskiej Żeglugi Bałtyckiej Piotr Redmerski.

Dotychczas 18 godzinny rejs między Gdańskiem a szwedzkim Nynaeshamn obsługiwany był jedynie przez dysponujący ograniczoną liczbą miejsc noclegowych prom Wawel.

Pozyskany przez polskiego armatora prom nosi nazwę Nova Star, został wybudowany w 2011 roku. Prom Nova Star posiada 652 miejsc noclegowych w kabinach oraz 254 foteli lotniczych, a także 2790 metrów powierzchni ładunkowej.

"Prom ten umożliwia łatwy załadunek (do dziobu i do rufy) oraz oferuje komfortowe warunki podróży: restauracje, plac zabaw dla dzieci i piękne widoki. Tego od dawna oczekiwali od nas pasażerowie - powiedział Redmerski.

Według prezesa Polskiej Żeglugi Bałtyckiej wprowadzenie nowej jednostki na linię do Nynaeshamn jest elementem Programu Batory, mającego na celu odbudowę polskiego przemysłu stoczniowego. W jego ramach polski armator zamówił nowy prom, którego realizacja potrwa 35 miesięcy. "Do tego czasu nie możemy się zatrzymać, nie możemy stracić rynku" - podkreślił prezes Redmerski.

W związku z rosnącym popytem na przewozy między Polską a Szwecją jesienią ubiegłego roku szwedzki armator Stena Line wprowadził swój pierwszy prom na trasę Gdynia - Nynaeshamn. Pozostałe promy tego przewoźnika kursują z Gdyni do szwedzkiej Karlskrony.

Polska Żegluga Bałtycka ma w swojej flocie cztery promy pasażersko-samochodowe: m/f Wawel wybudowany w 1980 r., m/v Baltivię z 1981 r., m/f Mazovię zbudowaną w 1996 r. oraz m/f Cracovię z 2002 r. Jednostki te pływają na trasach między portem w Gdańsku i szwedzką miejscowością Nynashamn, oraz Świnoujściem a szwedzkim portem Ystad.

zys/ je/

Komentarze   

+6 Stocznia Szczecinska
A kto powie jakiej domeny uzywala Stocznia Szczecinska SA com.pl ?
12 luty 2018 : 15:51 Pytek Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 n9
ostatnio ssn.pl
12 luty 2018 : 19:51 n9 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 SSN
Ale ssn to Stocznia Szczecińska Nowa - państwowy "potworek" stworzony ze spółki Allround Ship Service (czy też Mulhan) i podszywający się pod Stocznię Szczecińską. "Prawdziwa" Stocznia Szczecińska SA (ostatecznie Stocznia Szczecińska Porta Holding SA) funkcjonuje pod adresem www.portaholding.pl
12 luty 2018 : 21:34 Wulkan Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 ss sa
a nie było to tak:



www.sssa.com.pl
13 luty 2018 : 02:29 Tomek Paluch Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+5 Rafa
Chciałbym być tam stewardem nocnym
13 luty 2018 : 05:57 Rafa Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+5 Oczekiwania a rzeczywistość
Nawet trzy 7-letnie promy będą tańsze niż jedna nowa budowa w stoczni w Szczecinie!!! Cieszy realne spojrzenie zarządu PŻB na rynek.
13 luty 2018 : 07:08 Kosma Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 Ehh
Poczekajmy jeszcze na Unity line... pewnie też odpali jakiegoś rumpelka z GD do Nynaeshamn :)
13 luty 2018 : 08:39 Duże oczy Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+3 news from Wawel ferry
Moim zdaniem wygląda to dobrze. Nowy standart armatora na tym szlaku.

https://m.youtube.com/watch?v=7zfLAguxOI8
13 luty 2018 : 09:42 Maks Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+3 Jakie imię promu ??
Ciekawe jaką nazwę mu nadadzą.Prom wygląda na dobry pewnie dobrze sprawdzi się na trasie Gdańsk-Nynashamn.
13 luty 2018 : 10:49 Prom Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-1 nazwa
M/F JAROSŁAW :)
13 luty 2018 : 10:57 Duże oczy Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 dobre imię promu
Jak Crakovia w Świnoujściu to może Gedania w Gdańsku? Pomerania czy Scandinavia też do tradycji armatora by pasowały ;)
13 luty 2018 : 12:01 glosnikmorski Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-1 dobre imię promu
... to już było
13 luty 2018 : 12:19 Duże oczy Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-2 Mr
NEPTUN
13 luty 2018 : 20:22 Sawek Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś

Źródło: