Żegluga

Dwa miesiące temu operator promowy Stena Line informował o zwiększeniu pojemności ładunkowej linii Rotterdam (Europoort)-Harwich poprzez zastąpienie obecnych statków typu RoRo dwiema większymi jednostkami od stycznia 2018 roku. Obecnie Stena Line ogłasza zwiększenie pojemności na kolejnej trasie na Morzu Północnym, z Rotterdamu do Killingholme, również z początkiem 2018 roku.

Tym samym całkowita pojemność ładunkowa na trasach Stena Line pomiędzy kontynentem a Wielką Brytanią wzrośnie o blisko 20 proc.

Zwiększanie pojemości ładunkowej jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na przewozy frachtowe na Morzu Północnym. Podjęto już decyzję o wprowadzeniu większej jednostki typu RoRo, gdy zakończy się kontrakt czarterowy obecnie kursującego statku o nazwie Caroline Russ. Nowa jednostka dołączy do Stena Scotia na trasę Rotterdam-Harwich już w styczniu 2018 roku. Obecnie trwają konsultacje z załogą statku, dlatego firma nie ujawnia jeszcze nazwy nowej jednostki. 

Ponadto w przyszłym roku Stena Line będzie w dalszym ciągu wymieniać statki RoRo w Europoorcie, by zoptymalizować pojemność ładunkową obu linii na Morzu Północnym. Trasa z Rotterdamu do Killingholme będzie obsługiwana przez nowowprowadzone statki Misida i Misana. Warto dodać, że Stena Line kursuje na tej linii od 2014 roku, zaś od 2016 roku wypłynięcia odbywają się codziennie. 

- Z przyjemnością informuję, że podejmujemy kolejny krok w strategii rozwoju dotyczącej przewozu ładunków na naszej linii Rotterdam (Europoort) do Wielkiej Brytanii. Widzimy, że od lat rośnie popyt na usługi transportowe w kierunku do Wielkiej Brytanii i obecnie zauważamy także wysokie zapotrzebowanie na przewozy na obu trasach. Ponadto dostrzegamy duży ruch ładunków docierających do Europoortu pociągiem. Wierzymy, że kombinacja transportu kolejowego oraz morskiego będzie w przyszłości cieszyć coraz większym zainteresowaniem. Wierzymy, że Europoort stanie się kluczowym punktem połączenia kolejowego z i do Wielkiej Brytanii. Stale wzrastająca pojemność ładunkowa naszych linii promowych  pokazuje, w jaki sposób reagujemy na potrzeby  rynku. Jesteśmy pewni, że nasi klienci pozytywnie zareagują na nasz rozwój - powiedziała Annika Hult, dyrektor linii promowych na Morzu Północnym w Stena Line.

rel (Stena Line)