Żegluga

DFDS przekazał dowodzenie nad promem pasażersko-towarowym Princess Maria liniom promowym Moby Lines, kończąc tym samym ostatnie sześć i pół roku zarządzania statkiem, który pływał po Bałtyku dla St.Peter Line.

Przemianowany już na Moby Dada, wybudowany w 1981 roku prom opuści zimne wody St. Petersburga na rzecz cieplejszych wód śródziemnomorskich Neapolu we Włoszech jak tylko RINA (włoskie towarzystwo klasyfikacyjne) dokona odpowiednich zmian w rejestrze.

Trzech litewskich inżynierów pozostanie na pokładzie statku, aby pomóc nowej włoskiej załodze zapoznać się z nim.

Jest to ostateczne pożegnanie DFDS-a z promem, który po raz pierwszy został wprowadzony do obsługi trasy Kopenhaga-Helsinborg-Oslo w 1990 roku jako Queen of Scandinavia.

Wyposażony w 1638 łóżek statek został następnie przeniesiony na obsługę trasy Newcastle-Ijmuiden, a później na relację Newcastle-Bergen aż do końca 2008 roku, kiedy zamknięto tę trasę.

Co ciekawe, w momencie zakończenia jego budowy dla Silja Line w 1981 roku, był to największy na świecie prom wycieczkowy pod względem możliwości przewozu pasażerów i ładunków.

Po wycofaniu z eksploatacji i okazjonalnym świadczeniu usług hotelowych wyczarterowany przez St.Peter Line prom uczestniczył w otwarciu relacji St.Petersburg-Helsinki w 2010 roku jako Princess Maria. Statek posiadał litewskich członków załogi na pokładzie i w maszynowni, podczas gdy DFDS zapewniał obsługę technicznej i zarządzanie kwestiami bezpieczeństwa.

Aby zrównoważyć utratę miejsc pracy obsługi statku Princess Maria, armator DFDS oddeleguje litewskie załogi do obsługi dwóch nowych statków typu ro-pax będących obecnie w trakcie budowy w stoczni FSG we Flensburgu, w Niemczech.

 

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0044 4.0852
EUR 4.285 4.3716
CHF 4.3754 4.4638
GBP 4.995 5.096

Newsletter