Żegluga
Tajwańska grupa armatorska Evergreen podpisała z miejscową stocznią China Shipbuilding Corporation (CSBC) kontrakt na budowę 10 kontenerowców o ładowności 8 000 TEU każdy.

Na jednostkach określanych jako L-class zastosowany zostanie szereg rozwiązań poprawiających ekonomikę eksploatacji statków i minimalizujących wpływ jednostek na środowisko. W ubiegłym roku Evergreen zamówił w koreańskiej stoczni Samsung Heavy Industries dwadzieścia podobnych jednostek, także określanych jako L-class. Nowe jednostki Evergreena będą miały po 334,8 metra długości, 45,8 metra szerokości i 14,2 metra zanurzenia. Dostawa jednostek ze stoczni koreańskiej rozpocznie się w 2012 roku, a ze stoczni Tajwańskiej – rok później.
0 Rumunia i kontenerowce 9000 TEU
takie zlecene zdobyła pare tygodni temu stocznia w Mangali dziwie sie ,ze nikt nie raczył o tym wspomnieć gdyz beda to najwieksze kontenerowce zbudowane w Europie .Żal i smutek widząc jakie kontrakty posiadaja Rumuni i ich stocznie musi scisnąć każdego Polaka ,któremu bliskie sa sprawy morskie wracajac do Rumuni to praktycznie jestesmy przy nich zerem w produkcji statków ale to tylko i wyłacznie z winy PO dla które gospodarka morska ma w Polsce kojarzyc sie z plażami skutki już sa widoczne z wielkiej Polskiej gospodarki morskiej pozostał bantustan morski .
23 maj 2011 : 16:38 nasze morze | Zgłoś
0 Bzdura
Największe kontenerowce w Europie i na świecie budowała stocznia Odense! Poza tym stocznia nie jest rumuńska tylko koreańska i buduje to co nie mieści się w mocach produkcyjnych koreańskich zakładów Daewoo. W Polsce był wielki krzyk kiedy padła propozycja sprzedaży stoczni Koreańczykom (jeszcze w latach 90.) A Mangalia cienko przędzie, kryzys przeżyła tylko dzięki zwolnieniom, przeciwko którym w Rumunii nikt nie protestował. Poza tyl ratuje się remontami - także statkow PŻM.
23 maj 2011 : 16:53 ssn | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0044 4.0852
EUR 4.285 4.3716
CHF 4.3754 4.4638
GBP 4.995 5.096

Newsletter