Żegluga

Piotr Redmerski po trzech latach wraca na stanowisko prezesa Polskiej Żeglugi Bałtyckiej S.A. z siedzibą w Kołobrzegu. Członkiem zarządu spółki został Artur Krasiński. O wyniku konkursów poinformowała w piątek PŻB.

Rada Nadzorcza PŻB rozstrzygnęła konkursy na stanowiska prezesa i członka zarządu spółki.

"Po przeprowadzonych rozmowach, zdecydowano o powierzeniu tych funkcji kolejno Piotrowi Redmerskiemu oraz Arturowi Krasińskiemu. To powrót Piotra Redmerskiego do zarządu PŻB S.A. Natomiast Artur Krasiński debiutuje w strukturze kołobrzeskiego armatora" - podała w piątek spółka w mediach społecznościowych.

Wiceprzewodniczący rady nadzorczej PŻB Piotr Szczygielski powiedział Polskiemu Radiu Koszalin, że jednym z pierwszych zadań prezesa Redmerskiego będzie wyposażenie i wprowadzenie na linię bałtycką nowego, budowanego we Włoszech promu. "Zakładamy, że uda się tę jednostkę wprowadzić na linię bałtycką w lipcu. Kwestią średnioterminową jest natomiast przemodelowanie finansowania związanego z czarterami czy spłatą kredytów" - mówił Szczygielski.

Prom jest wyposażany przez włoską stocznię, a proces ten nie wymaga bezpośredniego zaangażowania zarządu przedsiębiorstwa żeglugowego, które będzie operatorem statku.   

Piotr Redmerski był prezesem PŻB w latach 2016-2021, a wcześniej przez kilka lat pełnił w spółce funkcję dyrektora do spraw ekonomicznych. W kwietniu 2021 r., po odwołaniu Redmerskiego, stanowisko prezesa objął Andrzej Madejski. Powołana w styczniu br. nowa rada nadzorcza PŻB odwołała Madejskiego z funkcji prezesa spółki oraz pozostałych członków zarządu PŻB.

Polska Żegluga Bałtycka to polski operator promowy, który występuje pod marką Polferries. Spółka posiada pięć promów, które obsługują połączenia między Polską a Szwecją, okresowo również Danią. 

Inga Domurat

Fot.: gov.pl

Piotr Redmerski był jedną z trzech osób, które podpisały dokument związany z położeniem, 23 czerwca 2018 r., stępki niedoszłego promu dla PŻB, który miał być budowany przez MSR Gryfia w Stoczni Szczecińskiej (Szczecińskim Parku Przemysłowym).
Piotr Redmerski był jedną z trzech osób, które podpisały dokument związany z położeniem, 23 czerwca 2018 r., stępki niedoszłego promu dla PŻB, który miał być budowany przez MSR Gryfia w Stoczni Szczecińskiej (Szczecińskim Parku Przemysłowym).
Piotr Redmerski był jedną z trzech osób, które podpisały dokument związany z położeniem, 23 czerwca 2018 r., stępki niedoszłego promu dla PŻB, który miał być budowany przez MSR Gryfia w Stoczni Szczecińskiej (Szczecińskim Parku Przemysłowym).
Piotr Redmerski był jedną z trzech osób, które podpisały dokument związany z położeniem, 23 czerwca 2018 r., stępki niedoszłego promu dla PŻB, który miał być budowany przez MSR Gryfia w Stoczni Szczecińskiej (Szczecińskim Parku Przemysłowym).Piotr Redmerski był jedną z trzech osób, które podpisały dokument związany z położeniem, 23 czerwca 2018 r., stępki niedoszłego promu dla PŻB, który miał być budowany przez MSR Gryfia w Stoczni Szczecińskiej (Szczecińskim Parku Przemysłowym).Piotr Redmerski był jedną z trzech osób, które podpisały dokument związany z położeniem, 23 czerwca 2018 r., stępki niedoszłego promu dla PŻB, który miał być budowany przez MSR Gryfia w Stoczni Szczecińskiej (Szczecińskim Parku Przemysłowym).

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0044 4.0852
EUR 4.285 4.3716
CHF 4.3754 4.4638
GBP 4.995 5.096

Newsletter