Żegluga

Pozbawiony napędu głównego przez awarię zbiornikowiec Yannis P., po długotrwałym kotwiczeniu na wodach niemieckich i rozładunku niemal 100 tysięcy ton rosyjskiej ropy na inny statek na wodach rosyjskich Zatoki Gdańskiej, został dzisiaj rano wprowadzony do portu Gdynia.

Duży zbiornikowiec klasy suezmax (tak duże jednostki tego rodzaju rzadko pojawiają się w Gdyni), holowany przez holownik Fairplay-85, ubezpieczany holem rufowym przez Fairplay XVI i w asyście innych holowników został wprowadzony z kotwicowiska nr 3 do portu Gdynia, gdzie zacumował przy nabrzeżu XXX-lecia, używanym przez Stocznię Remontową 'Nauta', która najprawdopodobniej przeprowadzi naprawy statku z poważną awarią.

Szerzej o statku i jego perypetiach w ostatnich tygodniach informowaliśmy we wcześniejszych materiałach.

Grecki tankowiec Yannis P. (nr IMO 9411343; państwo bandery Wyspy Marshalla; rok budowy 2010; GT 81 347; nośność 158 149 t) oczekiwał na redzie Gdyni od środy, 30 sierpnia br. Wcześniej, na rosyjskich wodach terytorialnych na Zatoce Gdańskiej, na kotwicowisku portów Bałtijskij i Królewiec, nieopodal Cieśniny Pilawskiej, przekazał swój ładunek prawie 100 000 ton rosyjskiej ropy (załadowanej w dniach 21-23 lipca br. w porcie Primorsk) na inny zbiornikowiec, który dostarczy go do portu Mundra w Indiach.

Wcześniej Yannis P. stał na kotwicy, niedaleko niemieckiej wyspy Rugia po tym, jak uległ awarii silnika głównego.

PBS

Fot.: Piotr B. Stareńczak 

Yannis P. pozbawiony przez awarię napędu, wprowadzany przez holowniki do portu Gdynia
Yannis P. pozbawiony przez awarię napędu, wprowadzany przez holowniki do portu Gdynia

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0044 4.0852
EUR 4.285 4.3716
CHF 4.3754 4.4638
GBP 4.995 5.096

Newsletter