Żegluga

Most nad Regalicą coraz bliżej. Wojewoda Zachodniopomorski podpisał decyzję lokalizacyjną.

Postawiliśmy kolejny krok pozwalający na realizację jednego z największych zadań infrastrukturalnych w historii szczecińskich Wód Polskich. Jest to wielki projekt, który sprawi, że będziemy w stanie jeszcze bardziej komplementarnie dbać o bezpieczeństwo przeciwpowodziowe mieszkańców Szczecina i regionu – mówi Marek Duklanowski, dyrektor Wód Polskich w Szczecinie.

Wojewoda zachodniopomorski Tomasz Hinc podpisał decyzję lokalizacyjną dla przebudowy linii kolejowej nr 273 na odcinku od km 346+358,64 do km 350+233,67 w Szczecinie, obejmującego obszar przed przystankiem osobowym Żydowce przez stację Szczecin Podjuchy do wiaduktu drogowego ul. Krygiera.

Budowa nowego mostu kolejowego w km 733,7 rzeki Regalicy wraz z infrastrukturą towarzyszącą, realizowana jest w ramach Projektu Ochrony Przeciwpowodziowej w Dorzeczu Odry i Wisły (POPDOW) ‒ „Zadanie 1B.5 ‒ Przebudowa mostów w celu zapewnienia minimalnego prześwitu”, finansowanego przez Bank Światowy oraz Bank Rozwoju Rady Europy.

Realizatorem zadania będzie Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Szczecinie PGW Wody Polskie.

Inwestycja realizowana przez Wody Polskie i PKP PLK ma strategiczne znaczenie dla żeglugi w Szczecińskim Węźle Wodnym. Prace zapewnią większy prześwit mostu, zostanie on wyniesiony na wysokość ok. 6,2 metra ponad poziom tzw. Wielkiej Wody Żeglownej, co jest istotne dla zwiększenia działań mających na celu ochronę przeciwpowodziową w Szczecinie i skuteczne prowadzenie polsko-niemieckiej akcji lodołamania – mówi Marek Duklanowski, dyrektor Wód Polskich w Szczecinie. – Podpisanie decyzji lokalizacyjnej to kolejny krok, który zbliża nas do realizacji tego bardzo ambitnego, ale i potrzebnego mieszkańcom naszego regionu zadania. Pozwala ono na zapewnienie bezpieczeństwa przeciwpowodziowego przy jednoczesnym usprawnieniu żeglugi. To inwestycja nowoczesna, o komplementarnym charakterze – dodaje dyrektor Duklanowski.

Wartość projektu to 328 milionów złotych z partycypacją na poziomie ok. 110 milionów złotych ze strony PKP PLK. Wykonawcą prac będzie firma Sweco, która jest realizatorem zadań w ramach projektu POPDOW.

W ramach inwestycji częściowo rozebrany zostanie stary oraz wybudowany będzie nowy most na Regalicy, przebudowana zostanie stacja Szczecin Podjuchy, a także rozebrana stara infrastruktura kolejowa.

Decyzji Wojewody Zachodniopomorskiego Tomasza Hinca nadano rygor natychmiastowej wykonalności.

rel (Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Szczecinie)

+2 To nie jest most nad Regalicą
Pierwsze zdjęcie NIE przedstawia mostu nad Regalicą - to jakaś totalnie nieudana przeróbka. Drugie zdjęcie jest prawidłowe.
05 listopad 2020 : 09:23 Pies na buraki | Zgłoś
+3 most
Wg mnie pierwsze zdjęcie przedstawia most po przebudowie. Przy moście z prawej strony widać stare podnoszone przęsło mostu, które tu będzie pełniło funkcję jedynie muzealną. Drugie zdjęcie przedstawia most obecnie użytkowany.
05 listopad 2020 : 13:15 mieszkaniec | Zgłoś
+1 Sprostowanie
To faktycznie jest symulacja - na obu zdjęciach... Porównałem moje zdjęcia istniejącego mostu z obrazkami z artykułu - są to różne od siebie konstrukcje kratownicowe... Sorki.
06 listopad 2020 : 09:17 Pies na buraki | Zgłoś
+3 ***
....Budowa nowego mostu kolejowego w km 733,7 rzeki Regalicy...
Regalica nie ma 733 km długości, jest wschodnią odnogą rzeki Odry.
05 listopad 2020 : 16:16 maciek2 | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0044 4.0852
EUR 4.285 4.3716
CHF 4.3754 4.4638
GBP 4.995 5.096

Newsletter