Żegluga

Fińska Rettig Group pozbyła się swojego biznesu ro-ro, pod postacią udziałów w przedsiębiorstwie żeglugowym Bore. Nabywcą fińskiego armatora ro-ro jest holenderska firma żeglugowa Spliethoff’s Bevrachtingskantoor.

Pełny zakres działalności gospodarczej Bore będzie przeniesiony do Spliethoff, łącznie z wszystkimi pracownikami i całą flotą dziewięciu statków ro-ro. Transakcja, której wartości nie ujawniono, ma charakter finansowy (kupno-sprzedaż) - nie będzie żadnej wymiany udziałów, czarterów zwrotnych, etc. i ma być zrealizowana do końca czerwca br. Nie wymaga ona zgody ze strony urzędu antyponopolowego.

Grupa Spliethoff eksploatuje ponad 100 statków. Fiński operator liniowy Transfennica był częścią Spliethoff Group od 2002 roku. Po przejęciu Spliethoff zachował (utrzymał) odrębną strukturę, tożsamość (identyfikację wizualną) i markę Transfennica. Podobnie może być z Bore.

Bore Ltd. eksploatuje obecnie dziewięc statków: konwencjonalne ro-ro Estraden, Seagard, Norsky i Norstream, nowoczesne ro-ro typu RoFlex® Bore Sea i Bore Song oraz samochodowce w zarządzie UECC Auto Baltic, Auto Bank i Auto Bay.

Zarówno sam Spliethoff, jak i Transfennica (ale nie Bore) eksploatują również statki zbudowane w Polsce - w Stoczni Szczecińskiej.

rel, PBS

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0044 4.0852
EUR 4.285 4.3716
CHF 4.3754 4.4638
GBP 4.995 5.096

Newsletter