Żegluga

Wczoraj, o godzinie 23.30 wyruszył w swój pierwszy rejs ze Świnoujścia do Ystad najnowszy prom Polskiej Żeglugi Bałtyckiej Mazovia. Prom zbudowany został w roku 1996, ale przed wejściem na nową linię, został przez nowego armatora gruntownie zmodernizowany, co znacznie podwyższyło standard jednostki.

Obecnie na promie znajdują się 162 kabiny, w których jest 506 miejsc do spania, a wśród nich cztery kabiny klasy lux o podwyższonym standardzie. Na promie znajduje się także część gastronomiczna: restauracja, kawiarnia, dyskoteka, sklep i kasyno.

Mazovia posiada jedną z najdłuższych linii ładunkowych wśród promów eksploatowanych na Bałtyku. Jednorazowo na swój pokład zabierze około 600 samochodów osobowych lub 110 samochodów ciężarowych oraz 1000 pasażerów.

Podczas pierwszego rejsu Mazovią będzie dowodził doświadczony kapitan Wojciech Słowik.

Mazovia - dane techniczne:

długość - 168 m
szerokość - 28 m
zanurzenie - 6,60 m
tonaż brutto - 29289
liczba pasażerów - 1000 pasażerów plus 54 załoga
długość linii ładunkowej 2400 m.
rok budowy - 1996r. 

InfoMare.pl, rel (PŻB)

-5 powodzenia!
Wg Radia Szczecin zabrali 110 samochodów ,a mają miejsc na 120. Przy takim marketingu jaki mieli to raczej zaledwie dobry wynik, zwiastujący prawdopodobne ograniczenia. PGP bardzo im się przyda.
16 czerwiec 2015 : 10:35 Rt | Zgłoś
+5 Marynista77
Wygody a przede wszystkim bezpieczeństwa, które oferuje prom Polonia nie pobije nikt!.
Ale oczywiście życzę nowej Mazovii sukcesu. Przynajmniej jest polska.
16 czerwiec 2015 : 18:52 Marynista77 | Zgłoś
0 Mazovia
Marynista77 - napisał:
Przynajmniej jest polska.

Odpowiem. Ale co polska - bo na pewno nie bandera. :(
18 czerwiec 2015 : 08:56 Wojti | Zgłoś
+3 Poczekajmy do pierwszego sztormu...
Poczekajmy do pierwszego sztormu. Pływałem swego czasu z Gdyni do Karlskrony Finnarrow - obecną Mazovią - gdy należał jeszcze do Stena Line. Kołysało na nim strasznie, dzielność morska bardzo słaba. Ciekawe jak po remoncie, bo jeśli tak samo, to wolę iść do Szwecji na pieszo.
Polonia i Skania mają dobre stabilizatory i sztormy in nie straszne. Trzymają pion na morzu jak żadne inne, ale po tylu latach pływania już mi się po prostu znudziły.
17 czerwiec 2015 : 08:06 WiktorL | Zgłoś
+3 mazovia
dla twojej wiadomosci Mazovia miała remontowane stabilizatory
17 czerwiec 2015 : 10:58 mazovia | Zgłoś
+4 Pierwszy rejs
Płynęłam w pierwszym rejsie. Nowo, czysto, obsługa miła, ale cześć hotelowo-gastronimiczna najuboższa ze wszystkich polskich promów pasażerskich. Płynąc turystycznie można się zanudzić na śmierć. Skania o niebo lepsza, no i dużo ciszej.
17 czerwiec 2015 : 21:54 Pasażerka rejsu | Zgłoś
-4 no
Zaczęło się wyciąganie przez konkurentów klientów z PŻB.
Czas miłości definitywnie się skończył.
18 czerwiec 2015 : 13:07 i | Zgłoś
+3 Gdzie ta konkurencja?!
Unity Line i Polferries już niebawem połączą siły w ramach powstającej Polskiej Grupy Promowej, także ciężko tutaj mówić o konkurencji.
Konsument niestety jest bezlitosny, obiektywny i ma prawo wyboru.Nie interesują go roszady wewnętrzne.Wybiera to co daje mu najlepszy stosunek jakości do ceny.
Sam płynąłem Mazovią w pierwszym rejsie i rzeczywiście część pasażerska nie rzuca na kolana. Polonia i Skania mają dużo więcej atrakcji i oferują więcej możliwości spędzania czasu. Mazovia to taki autobus do Szwecji - wsiadasz, zajmujesz miejsce i płyniesz - nic więcej zrobić nie możesz.
18 czerwiec 2015 : 14:28 CzłowiekMorza | Zgłoś
+3 Mazovia to nie transatlantyk
Mazovia to prom towarowy, a nie pasażerski. Cały pokład by musieli dobudować. Cudów nie ma.
Polonii nie przebije żaden prom. Na Polonii nawet najostrzejsze sztormy nie sa straszne. Polonia to duma Polski, jedna z niewielu rzeczy, która mozemy się szczycić przy obecnej gospodarce morskiej.
18 czerwiec 2015 : 21:38 dawid1981 | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0037 4.0845
EUR 4.2839 4.3705
CHF 4.3859 4.4745
GBP 5.0134 5.1146

Newsletter