Inne

Zakończył się kolejny etap remontu mostu Cłowego. Pod koniec ubiegłego tygodnia sfinalizowano montaż konstrukcji stalowej ustroju nośnego.

Wykonany został styk środkowy pomiędzy dwoma częściami konstrukcji. Obecnie trwają prace związane z deskowaniem i montażem zbrojenia płyty pomostu, która zostanie zespolona z już zamontowaną konstrukcją stalową. Jak informował w piątek Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie, rozpoczną się również roboty związane z zasypywaniem wykopów za przyczółkami. Pełną przejezdność przeprawa ma osiągnąć do 31 lipca.

Most Cłowy w liczbach

Most Cłowy łączy prawobrzeżną część Szczecina z lewobrzeżną. Zapewnia dojazd do miasta, ale także do portu w Szczecinie. Do wytworzenia konstrukcji nośnej zużyto 822 stali. Ponad 34 tysiące sztuk sworzni zamontowanych zostanie do połączenia go z betonem, którego będzie więcej niż zmieściłoby się do basenu olimpijskiego, bo prawie 2400 metrów sześciennych. Do tego 25 ton farby i 360 ton stali zbrojeniowej.

Wyburzone elementy starego mostu Cłowego ważyły ponad 9700 ton, co można porównać do ciężaru 217 czołgów. 

Poniżej film prezentujący transport konstrukcji stalowych przęseł mostu wykonanych przez konsorcjum Vistal Gdynia SA oraz Vistal Infrastructure Sp. z o.o.

Czytaj także: Przęsła mostu z Vistalu do Szczecina [VIDEO]

rel (ZDiTM w Szczecinie), AL

Video: VISTAL Gdynia SA

0 Transport & Montaż mostu Długiego w Szczecinie
Z perspektywy "lądu" wyglądało to mniej więcej tak - https://www.youtube.com/watch?v=TWZWVaMcCwI
05 czerwiec 2017 : 15:49 Janek.S | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.8901 3.9687
EUR 4.2231 4.3085
CHF 4.2955 4.3823
GBP 4.9204 5.0198

Newsletter