Szczecin. W kwietniu ma się rozpocząć budowa połączenia drogowo-mostowego pomiędzy wyspą Gryfia a ulicą Ludową w Szczecinie. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to mostem przerzuconym nad Odrą można będzie dotrzeć na Gryfię jeszcze w tym roku.
Most Brdowski – to robocza nazwa inwestycji spółki Crist Eko, należącej do gdyńskiej stoczni Crist – jednego z partnerów konsorcjum KSO, które zamierza zbudować fabrykę fundamentów morskich elektrowni wiatrowych w północnej części Gryfii, na Ostrowie Brdowskim. Budowa nowego zakładu ma ruszyć w kwietniu br. Dodajmy, że KSO tworzą Crist, niemiecki koncern Bilfinger Berger oraz należący do Agencji Rozwoju Przemysłu Fundusz Inwestycyjny Mars.
– Drugie przedsięwzięcie, czyli budowa mostu, również ma wystartować w kwietniu – powiedział nam Mieczysław Matej z KSO. – Chcemy, by to połączenie powstało jeszcze pod koniec bieżącego roku.
Most sprawi, że wyspa stanie się atrakcyjniejsza także dla innych inwestorów. Obecnie, aby się na nią dostać, trzeba korzystać z przeprawy promowej. Przypomnijmy, że na terenach należących dotychczas do Szczecińskiej Stoczni Remontowej „Gryfia” (ok. 40 ha) ma być utworzony Gryfia Biznes Park, a remontówka swoją działalność pozostawi na kilku hektarach.
Nowy most będzie miał niecałe 200 m długości. Znajdą się na nim dwa pasy drogowe i chodnik. Przygotowany projekt zakłada, że będzie to prosty, przemysłowy obiekt na trzech przęsłach, mający konstrukcję „szachulcową”, w kolorystyce „floating garden”. Prześwit pod mostem dla jednostek pływających wyniesie 4,85 m.
Inwestor czeka na ostatnie uzgodnienia, pozwolenie na budowę otrzyma prawdopodobnie w marcu. Całkowity koszt przedsięwzięcia – mostu i drogi – szacuje się na ok. 50 mln zł.
z drugiej strony po postawieniu mostu można zapomnieć o korzystaniu z pochylni wulkan, wodowania i tak tam nie będzie
Komuna!!! Po zawodówkach!!!
Poza tym, jeśli port ma się rozwijać, to warto tę trasę przeznaczyć dla statków udających się do / z portu centralnego, wałów chrobrego itp
Czemu nie pomyślą o większym prześwicie lub opcji mostu otwieranego?
Najpierw się robi wszystko po tanich kosztach, a później nie ma alternetywnych możliwości.
40 lat nie mozna bylo wybudowac mostu , a tu nagle , tak szybko.
Bo przeciez ten most nie jest budowany dla bankrutujacej Gryfii.
Czekam z wielka niecierpliwoscia na ogloszenie nazwisk zarzadow tych firm
oraz kierownikow.
Bedzie tam wielu znanych w Gryfii ludzi , ktorzy zniszczyli stocznie.
a co do mostu, jeśli już ma być to opisywane przez was miejsce jest do przyjecia. blizej polnocy, jak najdalej od pochylni wulkan. czyli jak się nie mylę pomiędzy terenami cynkowni i pustymi placami po dzialalnosci prokonstalu? czy blizej obecnej przeprawy gdzie również stoi parę sypiących się małych hal, w których chyba urzęduje mało kto, a pamiętam jeszcze parę lat temu jak działał PCWN to chcieli burzyć ten bunkier, bo przeszkadzał w stawianiu konstrukcji,. teraz to chyba stoi pusty wraz z okolicznymi terenami.
na 2 zmianie bo odpowiadacie za ludzi, pentagon ma was dosyć
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.