Stocznie, Statki

Szczecin. W kwietniu ma się rozpocząć budowa połączenia drogowo-mostowego pomiędzy wyspą Gryfia a ulicą Ludową w Szczecinie. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to mostem przerzuconym nad Odrą można będzie dotrzeć na Gryfię jeszcze w tym roku.

Most Brdowski – to robocza nazwa inwestycji spółki Crist Eko, należącej do gdyńskiej stoczni Crist – jednego z partnerów konsorcjum KSO, które zamierza zbudować fabrykę fundamentów morskich elektrowni wiatrowych w północnej części Gryfii, na Ostrowie Brdowskim. Budowa nowego zakładu ma ruszyć w kwietniu br. Dodajmy, że KSO tworzą Crist, niemiecki koncern Bilfinger Berger oraz należący do Agencji Rozwoju Przemysłu Fundusz Inwestycyjny Mars.

– Drugie przedsięwzięcie, czyli budowa mostu, również ma wystartować w kwietniu – powiedział nam Mieczysław Matej z KSO. – Chcemy, by to połączenie powstało jeszcze pod koniec bieżącego roku.

Most sprawi, że wyspa stanie się atrakcyjniejsza także dla innych inwestorów. Obecnie, aby się na nią dostać, trzeba korzystać z przeprawy promowej. Przypomnijmy, że na terenach należących dotychczas do Szczecińskiej Stoczni Remontowej „Gryfia” (ok. 40 ha) ma być utworzony Gryfia Biznes Park, a remontówka swoją działalność pozostawi na kilku hektarach.

Nowy most będzie miał niecałe 200 m długości. Znajdą się na nim dwa pasy drogowe i chodnik. Przygotowany projekt zakłada, że będzie to prosty, przemysłowy obiekt na trzech przęsłach, mający konstrukcję „szachulcową”, w kolorystyce „floating garden”. Prześwit pod mostem dla jednostek pływających wyniesie 4,85 m.

Inwestor czeka na ostatnie uzgodnienia, pozwolenie na budowę otrzyma prawdopodobnie w marcu. Całkowity koszt przedsięwzięcia – mostu i drogi – szacuje się na ok. 50 mln zł.

 

0 Mały prześwit...
Czyli pod mostem beda mogły przechodzić tylko jednostki śródlądowe, a szkoda bo to jednak była alternatywna trasa rónież dla dużych statków idących do portu centralnego itp
17 styczeń 2013 : 09:20 Guest | Zgłoś
0 czy to takie dobre?
może ktoś mi wyłożyć jak prostemu chłopowi. czyli wyłączony zostanie tor wodny i statki, mniejsze większe będą mogły płynąc tylko koło Orlego przesmyku?
z drugiej strony po postawieniu mostu można zapomnieć o korzystaniu z pochylni wulkan, wodowania i tak tam nie będzie
17 styczeń 2013 : 09:42 Guest | Zgłoś
0 tor wodny
99 procent dzisiejszego ruchu do portu w Szczecinie odbywa się przy Orlim Przesmyku. Akwen międzystoczniowy używany był tylko w przypadkach o których pisze ciekawy ale i to było utrudnione przy dokowaniach na Gryfii lub kiedyś przy pracującej SSN.
17 styczeń 2013 : 14:14 Guest | Zgłoś
0 Będzie OK
Statki zawsze musiały iść w koło Gryfii. Po kanale mogły pływać tylko jednostki stoczniowe i czasem pływała też sobie biała flota. Most niewiele zmieni, może tylko statki z doku 5 odstawiane na nabrzeże będą miały trochę dalej, ale to mała strata przy zyskach jakie są z mostu. Poza tym lokalizacja mostu jest taka, że dalej będzie można wodować statki na Wulkanie - wjazd na most będzie z terenu ZUŻu.
17 styczeń 2013 : 11:30 Guest | Zgłoś
0 Siedziała na sośnie, śpiewała radośnie!
Albert, kiedy na wino idziemy?
Komuna!!! Po zawodówkach!!!
17 styczeń 2013 : 11:34 Guest | Zgłoś
0 Mały prześwit
Były przypadki, że w awaryjnej sytuacji statki przechodziły "między stoczniami", np w sytuacji gdy z Basenu Górniczego "szedł" duży statek i w wyniku opóźnień miał "na kontrze" też sporą jednostkę. Wówczas aby było bezpiecznie- jeden z nich szedł między stoczniami.
Poza tym, jeśli port ma się rozwijać, to warto tę trasę przeznaczyć dla statków udających się do / z portu centralnego, wałów chrobrego itp
Czemu nie pomyślą o większym prześwicie lub opcji mostu otwieranego?
Najpierw się robi wszystko po tanich kosztach, a później nie ma alternetywnych możliwości.
17 styczeń 2013 : 13:45 Guest | Zgłoś
0 Most
A w którym miejscu dokładnie będzie zaczynał i kończył się ten most? Czy pomiędzy dzisiejszą stacją motorówek na Wulkanie i Nabrzeżem łańcuchowym?
17 styczeń 2013 : 14:12 Guest | Zgłoś
0 Most
Most ma być przerzuconhy przez Odrę na wysokości dzisiejszych nabrzeży ZUŻ. Wjazd na niego będzie odbywał się od dzisiejszego parkingu strzeżonego obok pętli tramwajowej. Ten teren akurat należy do Gryfii natomiast nie wiem jak z terenami Centralnych Warsztatów Porotwych czy ZUŻ. Są tam różne budynki - co z nimi? Natomiast most będzie o tyle dleko od pochylni Wulkan że nawet jeżeli kiedyś wróciłaby produkcja statków na Wulkan to most nie będzie przeszkadzał.
17 styczeń 2013 : 15:13 Guest | Zgłoś
+14 nazwiska !!!!
Co to za firmy wchodzą na wyspe ?
40 lat nie mozna bylo wybudowac mostu , a tu nagle , tak szybko.
Bo przeciez ten most nie jest budowany dla bankrutujacej Gryfii.
Czekam z wielka niecierpliwoscia na ogloszenie nazwisk zarzadow tych firm
oraz kierownikow.
Bedzie tam wielu znanych w Gryfii ludzi , ktorzy zniszczyli stocznie.
17 styczeń 2013 : 14:18 Guest | Zgłoś
+18 prezent
50 mln , prezent polskich podatników dla prywatnych firm . to piękny gest PO dla swoich członków- biznesmenów.
17 styczeń 2013 : 15:46 Guest | Zgłoś
+16 Na głupawy most są pieniądze......
|Zgadzam sie z WIDZ. Na głupawy most są pieniądze......A jak Gryfia wiele lat walczyła o modernizację , jakąkolwiek pomoc to guzik - radzcie sobie sami. . Ale to dla członków - biznesmenów z PO.
17 styczeń 2013 : 16:01 Guest | Zgłoś
0 jest gdzieś dokładna lokalizacja
panowie ZUŻ-u już nie ma, znaczy jest ale w upadłości, to firma co tam jest ma taką samą nazwę, a powinna nazywać się Powolniak & Znajomi. jestem ciekaw też co z ich bazą na warsztatowym? będa przenosiny? może się przeniosą na huk do fairplay, przynajmniej koledzy nie beda musieli do siebie dzwonić i na żywo lepiej się dagadają.

a co do mostu, jeśli już ma być to opisywane przez was miejsce jest do przyjecia. blizej polnocy, jak najdalej od pochylni wulkan. czyli jak się nie mylę pomiędzy terenami cynkowni i pustymi placami po dzialalnosci prokonstalu? czy blizej obecnej przeprawy gdzie również stoi parę sypiących się małych hal, w których chyba urzęduje mało kto, a pamiętam jeszcze parę lat temu jak działał PCWN to chcieli burzyć ten bunkier, bo przeszkadzał w stawianiu konstrukcji,. teraz to chyba stoi pusty wraz z okolicznymi terenami.
17 styczeń 2013 : 16:22 Guest | Zgłoś
+2 baj , baj
to koniec taboru pływającego w gryfii . nareszcie. tylko panowie mniej pijcie
na 2 zmianie bo odpowiadacie za ludzi, pentagon ma was dosyć
18 styczeń 2013 : 16:18 Guest | Zgłoś
+2 Nie taki koniec
Pozostaną szalone, "atrakcyjne', tajne kursy do Jachtowej w nocy i w biały dzień, na trzeźwo i na bani.
19 styczeń 2013 : 14:16 Guest | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9983 4.0791
EUR 4.2806 4.367
CHF 4.3691 4.4573
GBP 5.0068 5.108

Newsletter