Stocznie, Statki
Szczecińska Stocznia Remontowa Gryfia zaproponowała najniższą cenę za wybudowanie dwóch prototypowych lodołamaczy, które mają kruszyć lód na Odrze.

Sześć milionów więcej zaproponował Centromost z Płocka. Lodołamacze zamawia Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Szczecinie. Przetarg ma zostać rozstrzygnięty prawdopodobnie w przyszłym tygodniu.

Jak udało nam się dowiedzieć w RZGW, głównym kryterium przetargowym jest cena. Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej chce wybudować dwa lodołamacze rzeczne. Czołowy, który będzie kruszył lód z przodu i jeden linowy, który ma łamać kry pozostawione przez pierwszy lodołamacz.

RZGW określiło w przetargu wstępne parametry statków. Lodołamacz czołowy ma mieć 34 metry długości, a liniowy 28. Stocznia, która wygra przetarg musi zaprojektować lodołamacz i go wybudować. Później może liczyć na kontrakt na budowę około 20 lodołamaczy, bo tyle potrzeba do kruszenia lodu na Odrze i Wiśle.
0 Projekt i cena
Jak można zakwotować wybudowanie lodołamacza bez jego projektu? Teraz Prezes Gryfii jest smutny że mógł zaoferować 5 mln droższy kontrakt.
17 listopad 2011 : 09:20 Janek wielbiciel pełnych | Zgłoś
0 Sztuka jest sztuka
A kto go miał zaprojektować jak został całkowicie zlikwidowany dział konstrukcyjny i kto go miał wycenić jeżeli dział kalkulacji został wybity w ok. 90 %. \nTo jest efekt najbardziej idotycznego sposobu przeprowadzenia zwolnień grupowych i nie grupowych czyli na zasadzie \"sztuka jest sztuka\". \nFirma która ma pewnie z 5 razy mniejsze koszty utrzymania infrastruktury i doświadczenie w budowie tego typu jednostek chce 6 mln więcej za jeden statek !!!!!!\nWażne że się ostały rodziny, klany, kumotrowie od kielicha i 3 wyjątkowo niezbędne sekretarki \"niezwykle zapracowanych i użytecznych przewodniczących ZZ\", które chyba są symbolem \"prawidłowości przeprowadzonych zwolnień według wymienionych powyżej kryteriów\". I jeszcze jakaś tam firemka konsultingowa z warszawki wzięła za pomysł tych zwolnień niezłą kasę. I teraz są tego efekty. Piwo jest nawarzone i ktoś je musi wypić. Obawiam się że wypije je zwykły stoczniowiec. Ale napewno to piwo nie będzie mu tak smakować jak Bosman zielony czerwony, Żywiec czy Żubr.\nJeżeli tak zaoferowali to aż strach pomyśleć jak będą je budować i jak to się skończy finansowo dla firmy. \nI jest dylemat budować i dokładać do tego czy oddać za darmo niemałe wadium.\n Budować czy nie budować ???? Oto jest pytanie ?????\nSzykują się powtórka z klęski patrolowców i bielików, tylko tego już Gryfia napewno nie przetrwa.\n
17 listopad 2011 : 17:43 Kibol | Zgłoś
0 Porażka
Widać jak na dłoni, że przeprowadzone zwolnienia nie przyniosły rezultatów i firma się stacza. Może trzeba przywrócić do pracy Stachonia i powrócić do stanu i schematu zatrudnienia z za jego kadencji?
18 listopad 2011 : 10:49 Szyper | Zgłoś
0 Gryfii nie ma
Jak można złożyć zamówienie w stoczni której praktycznie nie ma, a wkrótce upadnie ona całkowicie? Stocznia która ma cztery doki, trzy dok-pontony i zdolność jednoczesnej obsługi kilkunastu statków, dziś prowadzi prace na DWÓCH!!! statkach! Większość infrastruktury (majątku) stoczni stoi nie wykorzystana i niszczeje, generując koszty których nie są w stanie pokryć dochody z remontów dwóch statków. Czy tą stocznią zarządzają idioci, czy też ludzie których jedynym celem jest likwidacja Gryfii? Kto do tego dopuścił, dlaczego to jest tolerowane i jak długo jeszcze będziemy bezsilnie patrzeć na planowe \"zarzynanie\" stoczni?
17 listopad 2011 : 10:12 SSN | Zgłoś
0 zarzynanie stoczni
będziemy patrzeć aż je wydoją i zarżną .Chyba że macie inne propozycje ?
17 listopad 2011 : 14:49 kij | Zgłoś
0 Szukajcie a znajdziecie
A czym się zajmuje Dział Handlowy i Szef(c) Handlowy ??? Za co biorą kasę ??? Najwyższy czas już wymienić tych leni śmierdzących póki nie jest jeszcze za późno. Jak ich widzę tych jak biegają po schodach z tymi karteczkami do podpisu żeby wpuścić spółeczki spoza stoczni to mnie szlag trafia.
17 listopad 2011 : 20:57 Jojo | Zgłoś
0 Biegacze
Bieganie po schodach jest zdrowe!
20 listopad 2011 : 10:53 Pakulnis | Zgłoś
0 KLUB KOKOSA
Niestety, ale porównując to co dzieję się w Gryfii i w innych stoczniach pod względem odłożenia pracą to Dział Handlowy SSR \"GRYFIA\" musi być wręcz wzorcowym \"KLUBEM KOKOSA\" ! Zamiast wiedzy, doświadczenia i odpowiedzialności za swoją firmę powinna charakteryzować go głupota, kumoterstwo, brak odpowiednich kwalifikacji, nieprofesjonalizm, lenistwo, długoletnie nie ponoszenie odpowiedzialności za złe wyniki w ilości dostarczonego dochodu do stoczni, faworyzowanie kumpli na zasadach kumoterskich, kolesiowski sposób zarządzania działem, siedzenie przed Internetem zamiast aktywnego szukania remontów, brak znajomości rynku i chęci jego poznania oraz poleganiu tylko na tym co agent prześle, brak chęci ryzyka, chęć przetrwania na stołku za wszelką cenę, brak identyfikacji jako część firmy i traktowanie działu jako państwo w państwie, skandaliczne nadużywanie prawa do imprez i spożywania alkoholu, płatne stoczniowymi pieniądzmi nawet podczas kryzysu, głęboko zakorzenione złe negatywne nawyki z minionej epoki, i inne patologiczne zachowania o których lepiej nie pisać..... oraz absolutnie niczym nieuzasadniona wręcz hiperdokwadratumegalomania co potwierdzają puste doki i nabrzeża nawet w lipcu w szczycie sezonu, gdzie wszystkie stocznie były zapchane statkami nie mówiąc o sytuacji obecnej. W każdej innej stoczni mogliby być maksymalnie magazynierami.... Zapomnijcie że w stoczni będą jakiekolwiek statki do remontu do wiosny kiedy zaczną przychodzić same bo będzie sezon. I od takich ludzi złym zarządzaniem handlowym byt stoczni i jej pracowników został uzależniony !!!! Bez staków stocznia nie może egzystować !!!! I nie wińcie za upadek, który niedługo nastąpi Tuska, rząd, Pis, pana Boga itp.. itd... I na prawdę życzę powodzenia w szukaniu pracy będąc po 50.....
20 listopad 2011 : 22:56 $$$$$ | Zgłoś
0 Koszty
Chyba taniej byłoby nie brać tych dwóch statków, wyłączyć media i wszystkich wysłać na postojowe. Przynajmniej BOGDA by sobie odpoczęła.
18 listopad 2011 : 10:46 Szyper | Zgłoś
0 Niegospodarność
Firmy z SSN marzą o dokach !!!!! A 5 czy 1 to szczyt marzeń. Nabrzeża i hale obstawione statkami. Problem dla ich rozwoju jest taki, że nie mają doku. To się w głowie nie mieści co się tam dzieje że statki nie chcą przychodzić. Co tam jest za marketing ! A może tam jest antymarketing ?????. Nie rozumiem tego.
18 listopad 2011 : 16:36 Spółkowicz z naprzeciwka | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0044 4.0852
EUR 4.285 4.3716
CHF 4.3754 4.4638
GBP 4.995 5.096

Newsletter