Stocznie, Statki

Do Gdańska, a dokładnie do Gdańskiej Stoczni Remontowa S.A., w dniu dzisiejszym (poniedziałek 21.07.2014 r.) przypłynął prom ro-pax Galileusz pływający w barwach Unity Line, a należący do szczecińskiego armatora Euroafrica Linie Żeglugowe. Przez najbliższe dwa tygodnie przejdzie on rutynowy remont dokowo-konserwacyjny. Na początku lipca br. podobny remont w Gdyni przeszedł inny prom Unity Line – Gryf. Obydwie jednostki wraz z trzecim promem o nazwie Wolin obsługują połączenie Świnoujście – Trelleborg.

Typowe promy obsługujące ruch pasażerski przeważnie remontuje się w okresie zimowym, kiedy ruch pasażerski jest najmniejszy np. promy Unity Line Skania oraz Polonia przeważnie remontowane są w lutym, natomiast promy Polferries (Wawel, Baltivia, Scandinavia) w okresie od stycznia do marca. Jednak nie dotyczy to jednostek nastawionych przede wszystkim na przewóz ładunków, tutaj decyzje armatorów są bardzo różne.

Czasami, jeżeli armator posiada wolny tonaż, na czas remontu właściwej jednostki do obsługi linii kierowany jest prom zastępczy. Jednak nie dzieje się to zbyt często, jednym z armatorów, który na stałe posiada zapasowy prom o nazwie Povl Anker, jest duński armator Faergen obsługujący w ramach rządowego kontraktu połączenie Ystad – Ronne. W minionych latach, a dokładnie w 2012 roku, także Stena Line posiadająca w ramach koncernu Stena pokaźną flotę jednostek przeznaczonych do czarteru, także wspomagała się na linii Gdynia – Karlskrona w okresie remontów dodatkową jednostką. Podczas gdy prom Stena Vision był w stoczni, jego miejsce zajął ro-pax Stena Feronia.

Fot. PortalMorski
 

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0044 4.0852
EUR 4.285 4.3716
CHF 4.3754 4.4638
GBP 4.995 5.096

Newsletter