Stocznie, Statki

Remontowa Shipbuilding - stocznia o bogatej tradycji i doświadczeniu obchodzi w tym roku jubileusz 70-lecia. Swą działalność rozpoczęła od budowy wagonów kolejowych i produkcji mebli okrętowych. Sukcesywnie poszerzając profil produkcji stała się liderem wśród europejskich stoczni produkcyjnych. Jubileusz zbiegł się z budową statku niecodziennego nie tylko w stoczniach polskich, ale i w skali międzynarodowej.

Dziś Remontowa Shipbuilding należąca do grupy kapitałowej Remontowa Holding oferuje szeroki asortyment produktów, a zbudowane w niej statki wyróżniają się najnowocześniejszą technologią oraz wysokim stopniem zautomatyzowania zgodnie z oczekiwaniami armatorów oraz panujących na rynku trendów. W ciągu 70 lat działalności Stocznia zbudowała niemal 1000 statków i okrętów różnych typów. Tysięczny jest już w trakcie budowy. Jesienią bieżącego roku odbędzie się jego wodowanie. Będzie to żaglowiec szkolny zamówiony przez armatora z Algierii.

Trzymasztowa fregata służyć będzie kadetom Wyższej Szkoły Morskiej w doskonaleniu rzemiosła morskiego i nawigacyjnego. Dodatkowo, jak większość statków żaglowych pełnić on będzie funkcje reprezentacyjne, a także brać będzie udział w zawodach i regatach międzynarodowych. 

Żaglowiec będzie eksploatowany na wszystkich dostępnych akwenach świata z wyłączeniem strefy polarnej w okresie zimy polarnej. 

Poza budową statku, kontrakt obejmuje również szkolenie członków załogi i kadetów, które przeprowadzone będzie we współpracy z Akademią Morską w Gdyni. 

Autorem koncepcji i projektu technicznego statku jest biuro projektowe Choreń Design & Consulting. Termin dostawy statku przewidziany jest koniec 2016 roku.

Podstawowe parametry:

Długość całkowita - 110 m
Szerokość - 14,5 m
Wysokość boczna - 8,6 m
Powierzchnia ożaglowania - 3000 m²
Prędkość pod żaglami - 17 węzłów (przy wietrze 6°B)
Miejsca dla 222 osób, w tym 120 kadetów i kadetek

______________

Remontowa Holding SA – największa stoczniowa grupa kapitałowa w Polsce. Lider branży przemysłowej w regionie i jeden z największych pracodawców na Pomorzu. Holding zarządza dwiema stoczniami oraz szerokim wachlarzem spółek z sektora okrętowego i offshore. Są to Gdańska Stocznia Remontowa im. J. Piłsudskiego, Remontowa Shipbuilding, czy Remontowa Marine Design & Consulting, jedno z największych okrętowych biur projektowych w Europie. 

W swoim portfelu skupia także producentów zaawansowanych technologicznie maszyn i urządzeń (Hydroster, Remontowa LNG Systems), spółki świadczące specjalistyczne usługi (Remontowa Marine Services) oraz firmy z sektora meblowego (Famos), kompleksowego wyposażania wnętrz, a także specjalizujące się w pracach antykorozyjnych. Ta różnorodność produktów i specjalistycznych usług zapewnia kompleksowe rozwiązania dla całej branży okrętowej, w pełni wykorzystując potencjał i możliwości wynikające z funkcjonowania w silnej grupie kapitałowej.

W grupie kapitałowej Remontowa Holding pracuje ponad 7 tys. pracowników. To właśnie ludzie tworzą we wszystkich przedsiębiorstwach Holdingu najwyższą wartość. Jednak u podłoża sukcesu leży realizowana konsekwentnie od lat wizja stworzenia i rozwoju prężnej grupy spółek Remontowa Holding, które dzisiaj znane są w branży okrętowej na całym świecie. 

Remontowa Shipbuilding SA - należy do grupy kapitałowej Remontowa Holding SA. Remontowa Shipbuilding istnieje od 1945 roku, wcześniej prowadziła działalność pod nazwą Stocznia Północna. W swojej historii zbudowała blisko 1000 statków. Dzisiaj Stocznia specjalizuje się w budowie wielozadaniowych, specjalistycznych jednostek przeznaczonych do obsługi szeroko pojętej branży offshore. Powstają tu także promy pasażersko – samochodowe, statki towarowe, holowniki oraz okręty. Firma jest jednym z największych na świecie producentem statków zasilanych gazem LNG i prekursorem w produkcji tego rodzaju jednostek w Europie.

rel (Remontowa Shipbuilding)

   

-9 Kolejna "chorentyna"
Jak widać Pan Choreń nie zatracił umiejętności budowania koszmarnie brzydkich żaglowców. Dziób w Chopina, rufa z jakiegoś pasażera, w całości ani harmonii, ani urody, ani stylu. To już nawet koszmarnie brzydki Dar Młodzieży i cała seria "chorentyn" są o niebo ładniejsze. Kupa śmiechu też z tym "armatorem w Afryki Północnej" kiedy na maszcie widać banderę Algierii ;)
23 czerwiec 2015 : 20:16 Zejman | Zgłoś
-5 A gdzie czwarty maszt?
Wnioskuję ze schematu, że szykuje się kolejna koszmarnie zawietrzna jednostka w stylu Chopina. Szkoda. No i zgodzę się z przedmówcą - nadbudówka na rufie jak z jakiegoś pasażera.
24 czerwiec 2015 : 06:00 Kabza | Zgłoś
+3 Trochę wiekszy od Daru
to drugi żaglowiec w przeciągu krótkiego czasu budowany u nas ,oby były i inne , mnie się podoba
24 czerwiec 2015 : 07:01 taka prawda | Zgłoś
0 Kolejny żaglowiec
Czy to wszystko koledzy Zejman i Kabza wyczytaliscie z tego małego rysunku? A może jesteście specjaliści od budowy żaglowców? A ile ich zbudowaliście? Znacie się też na lotnictwie i na łodziach podwodnych? A może prawidłowa odpowiedź jest taka: jesteście wiecznie marudzących Polakami którym nic się nie podoba i do tego mądralami w kapelusiku w kratkę. Pokaż Zejman swoje zdjęcie, wszyscy jesteśmy ciekawi ile w tobie harmonii ( z instrumentu też) urody i stylu. Tak, tak , Afryka , kupa śmiechu , śmiech na sali. Ty jesteś Europejczyk no nie?
27 czerwiec 2015 : 17:36 k | Zgłoś
0 Bark
A widzieliście Wietnamczyka?? Tam choren zapomniał o paru ważnych urządzeniach a rufe zakończył a przedostaniej wredze.
29 czerwiec 2015 : 18:36 Le quy don | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0243 4.1057
EUR 4.2863 4.3729
CHF 4.4168 4.506
GBP 5.01 5.1112

Newsletter