Norweska stocznia Kleven znana ze współpracy z polskimi stoczniami w zakresie budowy sekcji statkowych i kadłubów podpisała kontrakt z Maersk Supply Service A/S na budowę sześciu statków typu AHTS (Anchor Handling Towing Supply). Kontrakt zawiera opcje na budowę do 4 dodatkowych jednostek.
Statki o długości 95 m zostały zaprojektowane przez Salt Ship Design (projekt SALT 200 AHTS) i zostaną zbudowane w dwóch stoczniach Klevena w Norwegii - Kleven Verft oraz Myklebust Verft.
Carsten Plougmann Andersen - prezes Maersk Supply Service - z zadowoleniem stwierdza, że podpisany właśnie kontrakt stanowi kolejny krok we wprowadzanym w koncernie obszernym programie odbudowy floty przy pomocy nowobudowanych jednostek, którymi przede wszystkim będą duże holowniki AHTS oraz statki do obsługi prac podwodnych.
Zakontraktowane holowniki mają zostać dostarczone pomiędzy ostatnim kwartałem 2016, a trzecim kwartałem 2017 roku. W realizacji tego projektu będą uczestniczyli także liczni norwescy producenci i dostawcy wyposażenia.
W Szczecinie Kleven Verft chciał. stworzyć oddział, w Gdańsku Kleven chciał podjąć współpracę ze stocznią Gdańsk wszędzie marsjanie blokowali te inicjatywy. ....I na koniec pewien aforyzm : " prawda może być trudna ale jej skutki bywają chwalebne, nieprawda może być miła ale skutki przerażąjące" :
Ze stoczni ktora jeszcze 3 lata temu generowala zyski teraz jest dno.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.