Stocznie, Statki

Norweska stocznia Kleven znana ze współpracy z polskimi stoczniami w zakresie budowy sekcji statkowych i kadłubów podpisała kontrakt z Maersk Supply Service A/S na budowę sześciu statków typu  AHTS (Anchor Handling Towing Supply). Kontrakt zawiera opcje na budowę do 4 dodatkowych jednostek.

Statki o długości 95 m zostały zaprojektowane przez Salt Ship Design (projekt SALT 200 AHTS) i zostaną zbudowane w dwóch stoczniach Klevena w Norwegii - Kleven Verft oraz Myklebust Verft.

Carsten Plougmann Andersen - prezes Maersk Supply Service - z zadowoleniem stwierdza, że podpisany właśnie kontrakt stanowi kolejny krok we wprowadzanym w koncernie obszernym programie odbudowy floty przy pomocy nowobudowanych jednostek, którymi przede wszystkim będą duże holowniki AHTS oraz statki do obsługi prac podwodnych.

Zakontraktowane holowniki mają zostać dostarczone pomiędzy ostatnim kwartałem 2016, a trzecim kwartałem 2017 roku. W realizacji tego projektu będą uczestniczyli także liczni norwescy producenci i dostawcy wyposażenia.

 

+14 Kleven
no a gdzie są stocznie marsjanskie? Co się dzieje w CRIST? A mogło byc dobrze. W stoczni marsjanskiej NAUTA w Gdyni - tu powtórzę mimo , że to może wydawać się nudne - marsjanie doprowadzili do upadłości spółkę która rocznie przerabiała ponad 6 tys. ton, stali dla stoczni Kleven Verft. Spółka Konrem Nauta sp z oo bo to o niej mowa była jedną z najlepiej zorganizowanych firm stoczniowych w Trójmieście. W ciagu roku - od października 2012 do grudnia 2013 panowie Stanisław F., Wojciech S. I Krzysztof G. po wrogim przejęciu spółki takl zarządzali spólką , że zamiast zysków ma straty ponad 20 milionów złotych , które będzie musiał zwrócić skarb państwa bo stocznia Nauta przejęła kierowanie spóką. Zlikwidowano 300 miejsc pracy w Gdyni.Obecnie syndyk wyprzedaje majątek spólki. Zniszczono oryginalne oprzyrządowanie do budowy i transportu bloków o ciężarze ponad 1500 ton.Pod rządami ludzi z nadania marsjan spółka nie mogła zrealizować prostych kontraktów jak np. budowa statku rybackiego tu zamiast kadłub zbudować w 4-5 miesięcy trwało to dwa lata - straty nauty ponad 14 milionów złotych. Nauta w tym roku miała oddać Uniwersytetowi Gdańskiemu katamaran , jednostkę dla celów naukowo-badawczych do dziś nie ma statku podobno będzie roku przyszłym itd.itd. W spółce Crist marsjanie utopili setki milionów złotych. Można by jeszcze wiele podawać przykładów . Cisnie się tylko pytanie dlaczego do tej pory żadne służby nie zajęły się tymi szkodnikami przemysłu okrętowego.
W Szczecinie Kleven Verft chciał. stworzyć oddział, w Gdańsku Kleven chciał podjąć współpracę ze stocznią Gdańsk wszędzie marsjanie blokowali te inicjatywy. ....I na koniec pewien aforyzm : " prawda może być trudna ale jej skutki bywają chwalebne, nieprawda może być miła ale skutki przerażąjące" :
17 październik 2014 : 12:33 kalikst | Zgłoś
+9 kleven
To samo dzieje sie teraz w Swinoujsciu. Marsjanie rozwalili remontowke kompletnie.
Ze stoczni ktora jeszcze 3 lata temu generowala zyski teraz jest dno.
18 październik 2014 : 13:08 majster | Zgłoś
+9 AHTS
szkodnictwo marsjan spowoduje, że norwedzy łatwo mogą bez problemów za tanie pieniądze zlecić prace polskim firmom. to co wyprawiają marsjanie w stoczniach jakimi zarządzają to skandal czemu pan minister Skarbu nic nie robi by zahamować ten proces likwidacji tego co zostało ? dlaczego pozwolono by marsjanie jak szczury uciekli do grupy zbrojeniowej?
18 październik 2014 : 04:42 jrek | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0048 4.0858
EUR 4.2823 4.3689
CHF 4.3852 4.4738
GBP 4.9827 5.0833

Newsletter