Stocznie, Statki

Stocznia Remontowa Nauta zawarła dwa nowe kontrakty na budowę częściowo wyposażonych kadłubów jednostek rybackich typu purse sejner. Statki trafią do klientów z Danii i Norwegii.

Pierwszy kontrakt Nauta podpisała 25 września. Zgodnie z zamówieniem norweskiej stoczni Fitjar Mekaniske Verksted AS, Nauta wykona częściowo wyposażony kadłub sejnera o długości 60,5 m. Zakończenie realizacji zamówienia zaplanowano na czerwiec 2015 r. Klient jest zainteresowany również zamówieniem kolejnego, podobnego kadłuba statku, z terminem realizacji na rok 2016.

Drugą umowę stocznia zawarła na początku października. Kontrakt obejmuje budowę dwóch kałubów siostrzanych statków rybackich dla duńskiej stoczni Karstensens Skibsvaert AS. Obie jednostki będą miały 78 m długości. Pierwszy z nich będzie gotowy w styczniu 2016 r., kolejny zostanie przekazany klientowi w czerwcu 2016 r. Podpisany kontrakt jest niecodzienną sytuacją na rynku stoczniowym, ponieważ w ostatnich latach armatorzy zamawiali głównie pojedyncze jednostki, a wykonywanie małych serii statków należy do rzadkości.

Budowa kałubów statków rybackich stała się w ostatnim czasie specjalnością stoczni Nauta. Od momentu uruchomienia działu nowych budów w Gdańsku, stocznia pozyskała już sześć kontraktów na jednostki rybackie, z czego dwa statki zostały już przekazane klientom, a kolejne są w zaawansowanym etapie realizacji - wodowanie jednostki Kvannoy zostało zaplanowane na drugą połowę listopada.

***************************************************************************

Karstensens Skibsvaert AS jest stałym klientem Nauty. Do tej pory duńska stocznia zamówiła już cztery inne kałuby jednostek rybackich. Kolejny kontrakt jest więc kontynuacją dotychczasowej współpracy między spółkami.

Fitjar Mekaniske Verksted AS to niewielka norweska stocznia położona na wyspie Stord, na południe od Bergen. Zakład zatrudniający około 60 osób działa na rynku od 1957 r. Swoje produkty dostarcza przede wszystkim dla klientów z branży offshore i rybołówstwa.

Źródło: www.mstfi.pl

+11 Dział nowych budów w Gdańsku?
co to nowa stocznia ? przecież Nauta jest w Gdyni
03 październik 2014 : 08:19 taka prawda | Zgłoś
+16 nowe budowy
po prostu marsjanie pudrują swe nieudolne zarządzanie. tereny w Gdańsku, teren b. wydziału K-3 Stoczni Gdańskiej przejęła Nauta od państwowej spółki i tam próbuje budować statki.
problem leży w kosztach budowy , przy rozliczaniu kosztów nie bierze się pod uwagę kosztów najmu terenu ( ok. 400 tys. zł), kosztów energii, kosztów transportu pionowego a mimo to kadłuby wychodzą ze stratami. kiedyś brali pieniądze ze spółki Konrem Nauta , która to opłacała niektórych ludzi z działu nowych budów m.in. Sławomira Ł. czy Krzysztofa G. po upadku spółki
gdy pieniądze się skończyły są inne źródła.wszystko to bierze się , że w państwowej Naucie nikt nie liczy pieniędzy bo i tak w razie strat wezmą z kasy państwowej.na statkach można zarabiać ale trzeba umieć liczyć koszty a tego niestety nie robią a może nie umieją w Naucie.
Takie podejście źle wróży tej wielce zasłużonej stoczni dziś jest na równi pochyłej i powoli stacza się w niebyt.
03 październik 2014 : 09:00 ermanot | Zgłoś
-14 ?
Ciekawe skąd masz takie informacje. Koszty najmu K3, zasady rozliczania projektów itd. To są raczej informacje niejawne wiec sądzę że po prostu sufit zwalił ci się na głowę.
04 październik 2014 : 09:20 aaa | Zgłoś
+12 ? dla aa
przecież to wszyscy wiedzą i nie są to informacje zastrzeżone nawet informacje o pracach na zlecenie MON są też częściowo jawne .zasady rozliczania - powinien byc spisany biznes plan i takie sa robione a one sa ogolnie dostepne.
04 październik 2014 : 10:09 bbb | Zgłoś
+15 sejnery
tak, przecie taki Stach F. to kiedys szukał kingstonu i latał jak wsciekły bo nijak nie wiedział o co chodzi. a słynny juz sejner budowa 690 budował za grosze i sama budowa zamiast paru miesiecy trwała dwa lata - a był to tylko kadłub bez wyposażenia do dziś w Naucie nie wiedzą jakie straty ponieśli.to prawda w marsjanskich stoczniach marsjanie nie licza zadnych pieniędzy , chyba , że dla siebie i kolesi.i rżną głupa jak mawia pewien polityk z tym , że zapominaja o pewnej prawidłowości , pewien mędrzec arabski mawiał : "Kto walczy z prawdą, tego prawda zwycięży" ale czy marsjanie to rozumieją , wątpię.
03 październik 2014 : 10:21 fx | Zgłoś
+12 statki rybackie
poszukiwania nowych zleceń są bardzo dobre, tyle ,że trzeba patrzeć realnie na mozliwości wykonawcze. dzisiaj Nauta nie ma ludzi do wykonywania nowych budów. niewielka spółka kadłubowa Nauta Hull nie jest w stanie przerobić takich ilości stali inna Nauta Stal specjalizuje sie w wykonawstwie nadbudówek i ślusarce ciężkiej.Firmy która mogłaby takie prace wykonywać czyli Konrem Nauta już nie ma tu marsjanie świadomie i celowo doprowadzili do upadłości likwidacyjnej tą spółkę i po drodze zlikwidowali 300 miejsc pracy w Gdyni. Specjalistyczne oprzyrządowanie jakie spółka posiadała warte wielesettysiecy złotych zostało zniszczone i nie ma go już.Tzw. wydział nowych budów funkcjonujący na terenach dawnego wydziału K-3 Stoczni Gdańskiej to twór na glinianych nogach , nie przynoszący zysków a wrecz przeciwnie jest to generator strat dla stoczni Nauta.Dziwne , że stocznia remontowa na siłe pcha się w coś co nie jest specjalnością tej stoczni.
04 październik 2014 : 05:07 loka | Zgłoś
-17 Rybaki
Psy ujadają a karwana dalej jedzie !!!
04 październik 2014 : 07:11 Bono | Zgłoś
+16 bono
Tyle ze ta karawana zmierza do nikad.
04 październik 2014 : 07:27 k3 | Zgłoś
+3 NAUTA
NAUTA JEST REGULARNIE ROZKRADANA !!! ZOBACZCIE CO ZROBILI Z KONREM NAUTA !!! SPECJALNIE DOPROWADZILI DO JEJ UPADKU !!
12 październik 2014 : 10:20 STEFAN | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0048 4.0858
EUR 4.2823 4.3689
CHF 4.3852 4.4738
GBP 4.9827 5.0833

Newsletter