Stocznie, Statki

W czwartek 27 marca w stoczni Remontowa Shipbuilding, należącej do grupy kapitałowej REMONTOWA Holding S.A. zwodowano ekologiczny prom budowany na zamówienie duńskiej gminy Samsø. Wykonana "pod klucz" (całkowicie wyposażona) jednostka jeszcze w tym roku opuści Gdańsk. 

To już drugie wodowanie w tym roku, a 988 w historii Stoczni. Zbudowany w Remontowa Shipbuilding statek będzie pierwszym w Unii Europejskiej promem pasażersko-samochodowym o napędzie gazowym zatrudnionym w ruchu lokalnym (pomiędzy portami jednego państwa). Statek o długości 100 m i szerokości 19 m jest jednym z największych promów gazowych budowanych dotąd w stoczni Remontowa Shipbuilding. Spółka pozyskała kontrakt w drodze ogólnoeuropejskiego przetargu. 

Budowana w stoczni jednostka odpowiadać będzie ogólnie przyjętej proekologicznej polityce duńskich władz. Zastosowanie napędu gazowego pozwoli na znaczne ograniczenie emisji dwutlenku węgla oraz azotu do atmosfery. Gmina Samsø, która zamówiła statek, jest pierwszą duńską wyspą korzystającą tak szeroko ze źródeł energii odnawialnej. Zadecydowały o tym 17 lat temu władze Danii. Cel ten osiągnięto w ciągu kilkunastu lat. Obecnie wyspa jest w 100 proc. zasilana energią pochodzącą z elektrowni wiatrowych i co ciekawe także eksportuje energię pozyskiwaną w sposób ekologiczny. 

Warto dodać, że projekt statku opracowany został przez biuro projektowe Remontowa Marine Design and Consulting (RMDC). Firma FUO Rumia dostarcza kompletny system zasilania gazem LNG, Hydroster - system ładunkowy ro-ro wraz z furtami dziobową i rufową oraz pokładami ruchomymi, a spółka Famos - kompletne wyposażenie wnętrz statku, tj. salony pasażerskie, kabiny załogowe oraz przestrzenie handlowe na pokładach pasażerskich etc. Wszystkie ww. firmy należą do grupy kapitałowej REMONTOWA Holding SA.

Wykonane bądź zaplanowane na najbliższe miesiące prace, w ramach budowy promu, przez firmy z grupy kapitałowej stanowią ok. 60 proc. wszystkich prac niezbędnych do powstania takiej jednostki. To dowód na kompleksową ofertę, jaką stworzyły dla klientów spółki należące do Holdingu. 

Prom przeznaczony jest do całorocznej obsługi połączeń lokalnych pomiędzy wyspą Samsø i lądem. Jednorazowo zabierać będzie na pokład 600 pasażerów oraz 160 samochodów. W pełni wyposażona i przetestowana jednostka zostanie jeszcze w tym roku dostarczona Armatorowi. Statek budowany jest pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego DNV.

W wodowaniu, oprócz przedstawicieli stoczni Remontowa Shipbuilding oraz innych spółek Remontowa Holding, firm kooperacyjnych, stoczniowców oraz mieszkańców oglądających to spektakularne widowisko z mostu prowadzącego na wyspę Ostrów wzięła również udział kilkunastuosobowa delegacja władz duńskiej gminy Samsø z jej burmistrzem, Marcelem Meijerem.

rel (Remontowa Shipbuilding)

zdjęcia: Grzegorz Landowski, Piotr B. Stareńczak/Media4Sea

film: Andrzej Jóźwiak

+6 no tak.. ale czy z korzyścią dla Feargen ?
Wszystko fajnie, ponieweważ niby dla Samso i wgl. ale czy jest to na korzyść gospodarce Feargen i czy nie wybije się to na wyniki finansowe za drugi kwartał 2014r. ?

Feargen utrzymuje już dwa odejścia z Samso do Danii i to relatywnie do Kalundborgu i do Fiony podobnie a te odejścia są na tyle relatywne, że nie potrzeba tam chyba wsparcia innym konkurencyjnym promem. Wszystko dla ludzi ale czy to pójdzie tak konkretnie na startę czy na plusy dla samej gospodarki Samsoe ? To daje do myślenia. :)
28 marzec 2014 : 08:20 Guest | Zgłoś
+5 prom
a w naucie sejner jak stał tak stoi już niedługo rocznica oóźnienia wodowania - miał być w sierpniu 2013 a tu sierpień 2014 zbliża się szybkimi krokami. tempo zaiście marsjańskie.buc zwany nieukiem narobiwszy gnoju w Konrem naucie udał się na nastepne stanowisko ważne i odpowiedzialne.stary gąsior uciekł do Gdsańska na K-3 a oficer wrócił do marynarki
29 marzec 2014 : 14:10 Guest | Zgłoś
+4 Podatki
W tym chorym kraju są dużo poważniejsze potrzeby na wydanie miliarda złotych pieniędzy podatników niż szkodzenie poważnym firmom, które tworzą miejsca pracy, płacą uczciwie podatki i dywidendę oraz rozwijają przemysł w Polsce i napędzają koniunkturę. Rząd zamiast być zainteresowany w wspieraniu tych firm, ciesząc się że coś, gdzieś jednak w tej Polsce może profesjonalnie funkcjonować, przeszkadza im, psując rynek i wyrównując później straty finansowe spowodowane przez "sukcesy" Marsjan w zdobyciu kontraktu pieniędzmi z budżetu lub nasyłając do organów zarządzających głupkowatych dyletantów z marsa lub konsultingowej wielkiej czwórki. Skrajnym przypadkiem używania pieniędzy budżetowych do niszczenia firm płacących podatki i dywidendę do skarbu państwa jest likwidacja MSR ze Świnoujścia. Warto by poważne służby i media zajęły się wreszcie tym tematem i marsjańskimi ufoludkami. Nie po to płacimy podatki by różne cwaniaczki z obcej planety wykorzystywały je do niszczenia przemysłu w POlsce, nieźle na tym przy okazji zarabiając.
30 marzec 2014 : 22:02 Guest | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0052 4.0862
EUR 4.2719 4.3583
CHF 4.4093 4.4983
GBP 4.9894 5.0902

Newsletter