Stocznie, Statki

Firma projektowo-konsultingowa Deltamarin została wybrana w ostatnich miesiącach ostatnio do realizacji kilku kontraktów na projektowanie statków typu Pure Car and Truck Carrier (PCTC).

Podkreśla to zaufanie branży do Deltamarin w zakresie dostarczania innowacyjnych i przyszłościowych rozwiązań dla globalnego rynku PCTC - czytamy w oficjalnym komunikacie firmy.

Statki PCTC odgrywają kluczową rolę w transporcie pojazdów gotowtch przez oceany świata. Te wyspecjalizowane statki zostały zaprojektowane w celu optymalizacji transportu samochodów, ciężarówek i innych ładunków tocznych.

Wykorzystując bogate doświadczenie i wiedzę specjalistyczną, Deltamarin ściśle współpracuje z przedsiębiorstwami żeglugowymi w celu opracowania najnowocześniejszych statków PCTC, które są dostosowane do zmieniających się wymagań różnych armatorów.

Największy chiński producent samochodów elektrycznych BYD Auto zamówił cztery samochodowce PCTC o ładowności po 9200 CEU (car equivalent unit) w stoczni China Merchants Industry w oparciu o projekt koncepcyjny opracowany przez Deltamarin. Dalszy zakres projektu Deltamarin dla stoczni obejmuje pełny projekt wstępny i szczegółowy projekt techniczny statków.

Statki będą zasilane LNG i zostały zaprojektowane specjalnie zgodnie z potrzebami BYD. Dostawa pierwszego statku planowana jest na rok 2025.

Sallaum Lines z siedzibą w Szwajcarii, międzynarodowa firma zajmująca się transportem oceanicznym, specjalizująca się w globalnych przewozach ładunków tocznych (ro-ro), zamówiła w stoczni China Merchants Jinling Shipyard (Nanjing) statki (plus dwa w opcji) o ładowności po 7400 CEU.

Projekt koncepcyjny tych statków, zasilanych LNG, został wykonany przez Deltamarin wiosną 2023 roku. Deltamarin będzie kontynuować prace nad wstępnym i szczegółowym projektem technicznym projektem statków, które mają być dostarczane od 2026 roku.

Armator China Merchants Energy Shipping (CMES) zamówił dwa statki (+4 w opcji) o ładowności po 9300 CEU z napędem na metanol w stoczni China Merchants Heavy Industry (Jiangsu).

Również w tym przypadku koncepcja została opracowana dla armatora przez Deltamarin, a dalsze prace projektowe dla stoczni obejmują pełny projekt wstępny i szczegółowy projekt techniczny statków. Pierwszy statek dla CMES zostanie przekazany przez stocznię w 2026 roku.

Projekt wstępny dla wszystkich wymienionych projektów jest już w toku w biurach projektowych Deltamarin w Chinach, Finlandii i w Polsce. Większość prac projektowych zostanie wykonana w 2023 i 2024 roku.

Janne Uotila, dyrektor generalny Deltamarin, mówi:

"Branża samochodowców przeżywa bardzo interesujące czasy, ponieważ zarówno rynek, jak i wymagania środowiskowe dotyczące transportu samochodów szybko się zmieniają. Dzięki tym nowym zamówieniom pracujemy teraz z projektami PCTC z napędem na prawie wszystkie rodzaje paliw alternatywnych. Jesteśmy dumni z zaufania, jakim armatorzy i stocznie obdarzyli Deltamarin w zakresie dostosowywania i optymalizacji statków dla różnych przyszłych szlaków żeglugowych".

rel (Deltamarin)

Nowe projekty samochodowców PCTC od Deltamarin
Nowe projekty samochodowców PCTC od Deltamarin
Nowe projekty samochodowców PCTC od DeltamarinNowe projekty samochodowców PCTC od Deltamarin

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0044 4.0852
EUR 4.285 4.3716
CHF 4.3754 4.4638
GBP 4.995 5.096

Newsletter